قابلیت Graphy دوربین LGV30

قابلیت Graphy دوربین LG V30 چیست و چه تاثیری در تصویربرداری دارد؟

دوربین گوشی جدید ال جی (LG) ویژگی‌های جالبی دارد؛ در این مطلب قصد داریم به معرفی قابلیت Graphy دوربین LG V30 بپردازیم. در ادامه ما را همراهی کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین ال جی وی 30 هیچ ربطی به قطر دیافراگم یا تعداد مگاپیکسل‌های آن ندارد و به طرز هنرمندانه‌ای در رابط کاربری گوشی پنهان شده است. این قابلیت دوربین ال جی وی 30، Graphy نام دارد و در حقیقت مجموعه‌ای از فیلترهای تازه‌ای است که ال جی در گوشی پرچمدار جدیدش قرار داده است.

ممکن است این سوال پیش بیاید که Graphy چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ Graphy در حقیقت آلبومی از تصاویر است که توسط عکاسان حرفه‌ای در سراسر دنیا تهیه شده‌اند؛ به بیانی دیگر Graphy یک گالری از لنزها است که روز به روز بر تعداد تصاویرش افزوده می‌شود و شما می‌توانید به هنگام تصویربرداری، ویژگی‌های آن‌ها را در عکس خودتان اعمال کنید.

درست است که این قابلیت اندکی شبیه فیلترهای چهره اینستاگرام به نظر می‌رسد، اما در عمل بسیار وسیع‌تر و کاربردی‌تر از آن ظاهر می‌شود؛ چرا که قابلیت گرافی دوربین ال جی وی 30 برخلاف فیلترهای چهره اینستاگرام، تنها پالت‌های رنگی تصاویر را برش نمی‌دهد، بلکه متادیتای تصویر موردنظر را برداشته و در عکسی که می‌خواهید بگیرید اعمال می‌کند. شما با انتخاب یکی از تصاویر موجود در Graphy و اعمال متادیتای آن بر روی تصویر خود، دیگر لازم نیست به طور دستی سرعت شاتر، ISO و WB دوربین را تغییر دهید، چرا که این بخش‌ها خود به خود تنظیم می‌شوند. برای مثال فرض کنید که می‌خواهید در ساعت 9 شب از منظره‌ای عکس بگیرید؛ شما به جای تنظیم دستی ISO و سرعت شاتر فقط کافی است بر روی یکی از تصاویری که در ساعت 9 شب گرفته شده و در Graphy قرار گرفته است ضربه بزنید تا همه چیز به صورت خودکار تنظیم شود.

با همه این‌ها قابلیت Graphy دوربین LG V30 به نوعی در گوشی مخفی است و در این مطلب قصد داریم چگونگی استفاده از آن را برای‌تان شرح دهیم.

کاری که در ابتدا برای دستیابی به قابلیت Graphy دوربین LG V30 باید انجام دهید این است که در اپلیکیشن دوربین گزینه Manual را بزنید:

قابلیت Graphy دوربین LG V30

آن‌طور که می‌بینید در بخش Manual دوربین، تعداد زیادی ویژگی جالب دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یکی از آن‌ها آیکون Graphy است که در کنار آیکون گالری قرار دارد. پس از ضربه زدن بر روی آن، شاهد باز شدن یک نوار قابل‌ اسکرول خواهید بود که می‌توانید از بین آن تصاویر یکی را به دلخواه استفاده کنید:

قابلیت Graphy دوربین LG V30

پس از ضربه زدن بر روی آیکون Graphy، در سمت راست نمایشگر یکی از تصاویر را به دل‌خواه انتخاب کنید

دوربین ال جی وی 30 در حالت پیش‌فرض تعداد زیادی انتخاب را به شما می‌دهد، اما اگر دوست دارید که تصاویر بیشتری را اضافه کنید، باید بر روی + ضربه بزنید و اینجاست که باید از طریق گوگل پلی نرم‌افزار مستقل Graphy را دانلود نمایید.

با ضربه زدن بر روی + می‌توانید نرم‌افزار مستقل گرافی را دانلود کنید

وقتی که نرم‌افزار Graphy را نصب کردید، می‌توانید وارد محیطش شده و تصاویر مختلف را بررسی کنید. محیط داخلی برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که هر کسی که از هر پلتفرم اجتماعیِ به‌اشتراک‌گذاری تصویر استفاده کرده باشد، با آن آشناست. در نوار سمت راست برنامه شاهد دسته‌بندی‌های مختلف هستیم و در سمت چپ هم یک میانبر برای دسترسی به بخش Lenses وجود دارد.

اپلیکیشن گرافی به خودی خود بسیار ساده است و در داخلش یک نوار کلمات کلیدی دیده می‌شود که در آن، بیشترین موضوعاتِ جست‌و‌جو شده بر اساس هشتگ سازندماندهی شده‌اند. در این اپلیکیشن یک گالری اصلی و یک بخش به نام Makers وجود دارد که این بخش، مکان اطلاعات و مصاحبه با کسانی است که ال جی را در ساخت Graphy یاری کرده‌اند.

در بالا گفتیم این اپلیکیشن بخشی به نام Lenses دارد؛ سوال این است که چگونه باید از آن استفاده کرد؟ استفاده از این بخش بسیار ساده است؛ همه آن‌چه که باید انجام دهید این است که وارد این بخش شوید، بر روی تصویری که دوست دارید ضربه بزنید و در نهایت آیکون متحرکِ پایین نمایشگر را لمس کنید:

قابلیت Graphy دوربین LG V30 در این برهه زمانی بسیار منحصر به فرد و کاربردی است و ال جی قصد دارد در آینده آن را با ویژگی‌های جدید گسترش دهد. شاید یکی از ویژگی‌های جدید این قابلیت، این باشد که به هر کسی اجازه داده شود عکس‌هایش را در بخش Graphy قرار دهد تا بقیه مردم در سراسر دنیا بتوانند آن را ببینند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*