اعزام انسان به فضا

مقدمات اعزام انسان به فضا در حال انجام است؛ ربات فضانورد ایرانی به فضا می‌رود

فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضا از ادامه مطالعات و انجام مقدمات برای اعزام انسان به فضا و همچنین احتمال ارسال ربات فضانورد ایرانی به فضا خبر داد.

فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران در مورد آخرین وضعیت پروژه اعزام موجود زنده به فضا صحبت کرد. اخیرا گفته شده بود که این پروژه متوقف شده است اما اکنون فتح الله امی اظهار کرده که کار اعزام میمون به فضا به پایان رسیده و اینک در پژوهشگاه هوافضا در حال مطالعه بر روی پروژه اعزام انسان به فضا هستیم.

اعزام انسان به فضا

به گفته امی، زمان عملیاتی شدن پروژه اعزام فضانورد ایرانی به فضا، ارتباط مستقیمی با وضعیت اعتبارات دارد و ما در حد و اندازه اعتباراتی که به این پژوهشگاه اختصاص پیدا کرده کار مطالعاتی پروژه را پیش خواهیم برد. وی در ادامه تاکید کرد که پروژه اعزام انسان به مدار زمین باید تا سال 1404 هجری شمسی انجام شود و پیش از آن نیز پروژه اعزام انسان به زیر مدار زمین را در برنامه خواهیم داشت.

رئیس پژوهشگاه هوافضا در ادامه اضافه کرد:

ممکن است قبل از اعزام انسان، اعزام موجود زنده دیگری به فضا را در برنامه کاری خود قرار دهیم. از آنجایی که ارتفاع ارسال محموله زیستی به فضا تغییر پیدا می‌کند باید برای مسیر تعیین شده اعزام انسان به فضا، آزمایش‌های مختلفی صورت بگیرد و حداقل نیاز است که شش بار بدون انسان، محموله زیستی مورد امتحان قرار بگیرد. در این صورت ممکن است از ربات یا موجود زنده دیگری استفاده کنیم و آن را قبل از اعزام انسان به فضا بفرستیم. در صورتی که نتایج این اعزام با موفقیت همراه بود در آن زمان بعد از تست‌های لازم، انسان فضانوردمان را به فضا اعزام می‌کنیم.

اعزام انسان به فضا

اعزام موجود زنده به فضا یکی از چیزهایی بود که در سند جامع هوافضا، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیده شده تا یکی از اندازه‌گیری‌های کمی اهداف مد نظر فناوری فضایی کشور در سال 1404 باشد. اما چندی پیش، معاون سازمان فضایی ایران از توقف این پروژه خبر داد. او گفته بود بر اساس برآوردها، قرار دادن انسان در مدار زمین به 15 تا 20 میلیارد دلار طی 15 سال هزینه نیاز دارد. به همین دلیل با در نظر گرفتن این موضوع که امکان اختصاص دادن چنین بودجه‌ای به پروژه مذکور وجود ندارد، شکل و شمایل این پروژه تغییر پیدا کرده و اهداف آن به دستاوردهای تکنولوژیکی تبدیل شده است. به این معنی که به جای قرار دادن انسان در مدار، محموله‌های دیگری را همزمان با پرتاب ماهواره‌ها در مدار زمین تست کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مردم نو شب ندارن بخورن بعد اینا بفکره انسان بفرستن فضا خخخ اینا ماشین پراید رو نتونستن بدون نقص فنى بسازن و تحویل ملت بدن بد میخوان برن به فضا نرسیده به فضا پوکیده!! هههههههه

  2. خداروشکر که داریم پیشرفت میکنیم.