قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

با تمامی قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل آشنا شوید

در این مقاله می‌توانید با تمامی قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل (Apple iPhone 8 & iPhone 8 Plus)، از بدنه گرفته تا نمایشگر و دوربین جدید پرچمداران سال 2017 اپل آشنا شوید.

سرانجام اپل از جدیدترین مدل‌های آیفون خود پرده برداری کرد. در حالی که مدل ویژه آیفون ایکس دل همگان را در سالن اجتماعات استیو جابز (واقع در مقر جدید اپل) برده بود، اما سودآوری اصلی اپل برای سال آینده میلادی تا حد زیادی به دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس وابسته خواهد بود.

در نخستین نگاه، این دو گوشی بسیار شبیه به نسخه‌های نسل پیش خود در سال 2016 یعنی خانواده آیفون 7 هستند. با این حال، آن‌ها از قاب پشتی تمام شیشه‌ای برخوردار شده‌اند که می‌تواند ما را به یاد ایام خوش آیفون 4 و 4 اس بی‌اندازد. البته این تصمیم دلخواه تیم کوک و شرکت تحت امر او نیست؛ از آنجایی که این پنل‌های شیشه‌ای راه تازه‌ای را برای شارژ‌ کردن گوشی‌ها هموار می‌کنند، اپل چنین تصمیمی را گرفته است تا ما دیگر با قاب فلزی همیشگی آیفون‌ها خداحافظی کنیم.

اما بیشترین تغییر در داخل این گوشی رخ داده است. به همین بهانه در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که هیچگاه در نسخه‌های قبلی آن‌ها وجود نداشته‌اند یا به این مرز از پیشرفت نرسیده بودند آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

1. سطحی از شیشه

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

همانطور که کمی بالاتر توضیح دادیم، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل از بدنه‌ای شیشه‌ای برخوردارند. اما نکات جالب توجهی در این مورد وجود دارد.

اپل ادعا می‌کند شیشه پشتی قاب این دو گوشی از ساختار داخلی فلزی و مسی برخوردار است که باعث شده آیفون های جدید مقاوم‌ترین گوشی های هوشمند شیشه‌ای دنیا لقب گیرند. هرچند این می‌تواند تنها یک شعار تبلیغاتی باشد، اما ما در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم پس از بررسی‌های لازم این ادعا را رد یا تایید کنیم. همچنین این گوشی از پردازش رنگ 7 مرحله‌ای برخوردار است که می‌تواند محصول نهایی را بسیار زیبا کند.

2. یک راه جدید برای شارژ

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

شما قادر خواهید بود با استفاده از یک شارژر سازگار با تکنولوژی Qi، گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خود را به صورت بیسیم شارژ‌ کنید. اپل همچنین برای تامین این شارژرها با چندین سازنده بزرگ مشارکت کرده است تا عرضه جهانی آن‌ها با سهولت بیشتری انجام شود. ظاهرا یک شارژر اختصاصی به نام “Apple AirPower” نیز قرار است اوایل سال 2018 میلادی عرضه شود که می‌تواند آیفون، اپل واچ و ایرپاد شما را به صورت بیسیم شارژ‌کند.

شارژ سریع نیز دیگر برای صاحبان آیفون یک رویا نیست. شما می‌توانید تنها در مدت 30 دقیقه، 50 درصد آیفون های جدید خود را شارژ کنید. این بدان معناست که مدت زمان کمتری نسبت به گذشته برای شارژ‌ کامل گوشی شما وقت نیاز است.

3. چیپست جدید A11 Bionic

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

A11 Bionic، چیپست جدید 6 هسته‌ای اپل است که بالاترین سطح عملکرد را برای دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ارمغان آورده است. در مقایسه با چیپست سال گذشته A10، این چیپست از 4 هسته کم مصرف و 2 هسته قدرتمند برخوردار است که عملکرد آن‌ها 70 و 25 درصد سریع‌تر از گذشته شده است.

این چیپست جدید همچنین مجهز به یک کنترل کننده عملکرد جدید است که اجازه می‌دهد هر 6 هسته به صورت همزمان فعالیت کنند. نتیجه این امر، 70 درصد سرعت سریع‌تر از نسل پیشین است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که آیفون های جدید اپل می‌توانند تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را بدون هرگونه مشکلی اجرا کنند.

4. دوربین‌های بهبودیافته

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

بر روی کاغذ دوربین‌های به کار رفته در دو آیفون جدید شبیه به دوربین‌های خانواده آیفون 7 سال گذشته هستند. مدل کوچکتر از یک سنسور استاندارد 12 مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/1.8 برخوردار است، این درحالیست که مدل پلاس آن حاوی یک دوربین دوگانه است که علاوه بر یک لنز استاندارد، لنز تله فوتو ثانویه آن از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد.

با این حال اپل اشاره می‌کند که این دو سنسور هم اکنون بزرگ‌تر و سریع‌تر از نسل قبل شده‌اند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید سنسور RGB تا 83 درصد نور بیشتری را ارائه کند که حاصل کار عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف است.

در اینجا همچنین یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) جدید نیز وجود دارد که قادر به شناسایی المان‌ها در صحنه‌ی مورد نظر شما است. آن همچنین ارائه کننده پردازش پیکسل پیشرفته‌، ثبت عریض‌تر رنگ‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR بهتر است.

فیلمبرداری سوپر اسلوموشن، یکی از مهمترین قابلیت های آیفون 8

به لطف انکودر ویدیویی جدید اپل، ضبط ویدیو نیز بهبود یافته است که می‌تواند هر فریم را در قطعات کوچکی تحلیل کرده، شناسایی کند و آن‌ها را با توجه به کیفیتشان بهینه سازی کند. خبر خوب برای عاشقان ویدیوهای اسلوموشن نیز این است که شما هم اکنون می‌توانید ویدیوهای Full HD با نرخ 240 فریم بر ثانیه را بگیرید که این نرخ 2 برابر نسل پیش است.

5. حالت ویژه “Portrait Lighting”

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

حالت پرتره – پرتره لایتینگ یکی از ویژگی‌های انحصاری دوربین دوگانه آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس است. این قابلیت با استفاده از الگوریتم‌های سنجش عمق چیپست A11 Bionic، خیلی هوشمندانه چهره‌ی سوژه شما را برش می‌زند و چندین افکت مختلف نور همراه با تکنیک‌هایی که توسط عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌شود را بر روی آن اعمال خواهد کرد.

نمایشگر True Tone

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

شاید نمایشگرهای 4.7 اینچی و 5.5 اینچی به کار رفته در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس چندان متفاوت از نسل گذشته خود به نظر نرسند، اما اپل آن‌ها را کمی بهبود بخشیده است. هر دو این نمایشگرها اینک به تکنولوژی True Tone اپل مجهز شده‌اند که می‌تواند سفیدی نمایشگر را در زیر تابش هرگونه نوری کاملا روشن و قابل دید نگه دارد. به طور مثال، خواندن یک کتاب الکترونیکی شبیه به یک کاغذ سفید خواهد بود.

7. اسپیکرهای قدرتمند استریو

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نخستین گوشی های اپل بودند که از اسپیکرهای استریو بهره‌ند شدند و همین امر کمک کرد تا فقدان جک هدفون جبران شود. برای مدل‌های امسال، اپل از اسپیکرهایی استفاده کرده است که تا 25 درصد صدای وسیع‌تری را پخش می‌کنند. آن‌ها همچنین بیس عمیق‌تری را نیز می‌توانند ارائه کنند تا لذت گوش دادن به موسیقی با دو مدل جدید آیفون، بیشتر از هر آیفون دیگری باشد.

8. بلوتوث 5.0

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

با بهره گیری از آخرین نسل تکنولوژی بلوتوث (بلوتوث 5)، آیفون های جدید قادر به انتقال اطلاعات با سرعت دو برابر بیشتر نسبت به نسل پیش بوده و مسافت بیشتری را نیز پشتیبانی می‌کنند؛ این بدان معناست که فاصله شما با یک دیوایس بلوتوثی می‌تواند به مراتب بیش از پیش باشد.

9. حافظه داخلی بیشتر

قابلیت های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل

برای کمپانی اپل، پشتیبانی از کارت‌های حافظه میکرو اس دی بی معنی است و آن‌ها ترجیح می‌دهند محصولاتشان را با حافظه داخلی بیشتری نسبت به سایر رقبا وارد بازار کنند. مدل پایه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است که دوبرابر حافظه مدل پایه نسل پیشین آیفون‌ها است. در اینجا همچنین یک مدل 256 گیگابایتی برای هر دو گوشی نیز وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*