خودروهای پرمصرف

پلیس راهنمایی و رانندگی شماره گذاری خودروهای پرمصرف و آلاینده را متوقف کرد + اسامی

پس از مصوبه اخیر هیات دولت، پلیس راهنمایی و رانندگی شماره گذاری خودروهای پرمصرف و آلاینده را متوقف کرده است. در ادامه، اسامی این 8 خودروی داخلی را مشاهده می‌کنید.

به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت در مورد الزام خودروسازان به توقف تولید و از رده خارج کردن خودروهای پرمصرف ، فرسوده و آلاینده، پلیس راهنمایی و رانندگی، شماره گذاری برخی خودروهای تولید داخل را متوقف کرده است. معاون اول رئیس جمهور در روز 24 مرداد سال جاری،‌ مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه‌ها و عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرده بود.

خودروهای پرمصرف

بر اساس این مصوبه، خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول فعالیت خود، در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف، مشمول جریمه می‌شوند. بنابراین از زمان اجرایی شدن مصوبه مذکور، خودروسازان داخلی باید برای شماره گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر و یا بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از چند روز پیش با استناد به همین مصوبه، شماره گذاری 8 مدل خودروی تولید داخل را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی داخلی با مصرف سوخت 8.5 لیتر به بالا شده است.

اسامی خودروهای پرمصرف که شماره گذاری نمی‌شوند

طبق اخبار به دست آمده، خودروهای پرمصرف که اکنون شماره گذاری آن‌ها متوقف شده شامل چری تیگو 5، آریزو 5 و ام وی ام ایکس 33 از محصولات مدیران خودرو، جک اس 5 و لیفان 820 از محصولات کرمان موتور، سوزوکی گرند ویتارا و هایما اس 7 از محصولات ایران خودرو و بی وای دی اس 6 از محصولات کارمانیا هستند. این در حالی است که خودروسازان داخلی هنوز مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای پرمصرف را اجرایی نکرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بابا سمند مصرف سوختش از اینا بیشتره