گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ (Galaxy S9)؛ بررسی 9 ویژگی جدید

در ادامه نگاهی به ویژگی‌های جدید و احتمالی گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) به عنوان پرچمدار آینده این شرکت کره‌ای خواهیم داشت.

2017، یکی از موفق‌ترین سال‌ها برای سامسونگ بود. به دنبال درخشش بسیار خوب این شرکت در حوزه تلفن های همراه، حالا کاربران چشم‌انتظار گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ و قابلیت‌های جدید آن هستند. از طرفی، این روزها اخباری مبنی بر عرضه زودهنگام این تلفن هوشمند به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشند، گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس کار را برای آیفون 10 سخت خواهند کرد.

تصور می‌کنید گوشی های جدید سامسونگ با چه قابلیت‌هایی از راه خواهند رسید؟

قابلیت‌های جدید گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

دوربین دوگانه

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

در این مورد اطلاعات چندانی در دست نیست، اما اشاره مینگ چی کو به احتمال تجهیز پرچمداران آینده سامسونگ به دوربین دوگانه، برای ذکر آن کافی خواهد بود.

این موضوع از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد که شاید بتوان مهم‌ترین آن را تجهیز نخستین گوشی از سری گلکسی S به دوربین دوگانه عنوان کرد. به علاوه، اخیرا کره‌ای‌ها سنسورهای 24 و 12 مگاپیکسلی جدیدی را معرفی کرده‌اند که احتمالا مسئولیت ثبت تصاویر در این تلفن هوشمند را بر عهده خواهند داشت. سنسورهای جدید سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته و همانند گوشی پیکسل 2 ایکس ال، از فناوری فوکوس Dual Pixel برای تصاویر پرتره استفاده خواهند کرد.

طراحی بهتر

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

یک وجه تمایز عمده میان سنسورهای دوربینی که هفته گذشته توسط سامسونگ معرفی شد، با سنسورهای فعلی وجود دارد: این سنسورها با ابعادی کوچک‌تر طراحی شده‌اند تا قدرت‌بخش گوشی های باریک‌تر باشند. در نتیجه می‌توان گفت گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ و نسخه پلاس آن با ضخامت کمتر تولید خواهند شد.

همچنین می‌توانیم در انتظار طراحی بهتر بخش پشتی و نمایشگر InfinityDisplay باشیم.

نمایشگر لمسی درون سلولی

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

بنا بر گزارش‌های موجود، سامسونگ در حال تولید نوعی سیستم لمسی درون سلولی برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با نام “Y-OCTA” است. فناوری اولد انعطاف‌پذیر، لایه لمسی را در خود پنل اصلی ادغام می‌کند که در نتیجه آن، صفحه باریک‌تر شده و هزینه‌های تولید نیز تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر گلکسی اس 8 نیز به همین روش طراحی و تولید می‌شود؛ ولی به خاطر کافی نبودن ظرفیت تامین‌کنندگان سامسونگ برای پیاده‌سازی آن، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 همراه با یک لایه اضافی ساخته می‌شوند.

تراشه جدید

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

با وجود مشکلات متعددی که در توسعه تراشه‌های 7 نانومتری پیش روی سامسونگ و TSMC قرار داشت، به نظر می‌رسد نسخه مخصوص بازار آمریکا گوشی های سری گلکسی اس 9، به تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 845 تجهیز و نسخه مخصوص بازار جهانی، همراه با تراشه 8 نانومتری اگزینوس 9810 روانه بازار خواهد شد.

همچنین در حال حاضر شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سری اول این تراشه قدرتمند همانند اسنپدراگون 835، سهم سامسونگ خواهد بود!

موتور پردازش عصبی

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

به دنبال ارائه یک کیت توسعه نرم افزاری برای موتور پردازشی عصبی اسنپدراگون توسط کوالکام، سامسونگ نیز از توسعه کیتی مشابه برای تراشه‌های سری اگزینوس خبر داده است. در نتیجه، از همین حالا باید خود را برای الگوریتم‌های پیشرفته‌تر شناسایی آبجکت‌ها و مترجم زنده بیکسبی آماده کنیم.

کیت نقشه‌برداری سه‌بعدی از صورت 

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

موتور پردازشی عصبی تنها بخشی از سیستم پیشرفته گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ خواهد بود که در کنار تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم، اسکن سه‌بعدی چهره را امکان‌پذیر می‌کند.

هم‌اکنون اپل در این حوزه پیش‌گام بوده و با توسعه Face ID، یک قدم جلوتر از سایر رقبا قرار دارد. به همین جهت اگر سامسونگ بخواهد زودتر از زمان همیشگی موبایل های جدید خود را روانه بازار کند، کار دشواری پیش روی آن خواهد بود.

کاهش فضای داخلی با استفاده از طراحی جدید بوردها

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

همانند آیفون ایکس، چیپ‌های داخلی گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ با قرارگیری روی یکدیگر، فضای کمتری را اشغال کرده و جا برای قرارگیری اجزای دیگر را امکان‌پذیر می‌کنند. همچنین با وجود مادربوردهای کوچک‌تر، پنل‌های لمسی درون سلولی باریک‌تر، چیپست‌های 7 نانومتری و سنسورهای دوربین کوچک‌تر، امیدواریم سامسونگ ظرفیت باتری را افزایش داده و به دنبال قابلیت‌هایی کاربردی‌تر باشد.

سنسور تشخیص آلودگی هوا

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

بنا بر اطلاعات لو رفته در رابطه با پرچمداران سامسونگ، به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای از سنسوری جدید با توانایی شناسایی اجزای موجود در هوا و تشخیص میزان آلودگی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وجود چنین سنسوری می‌تواند برای کاربران شهرهایی همچون پکن یا لس آنجلس بسیار مناسب باشد.

سنسور دوربین با توانایی ثبت ویدیو با نرخ هزار فریم در ثانیه

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ

به نظر می‌رسد سامسونگ موفق به توسعه فناوری سنسور دوربین جدیدی شده که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای مختلف را با نرخ هزار فریم در ثانیه ضبط کنند. در این سیستم بر خلاف سونی که از سه لایه مختلف برای ایجاد یک پکیج استفاده می‌کند، از دو لایه استفاده خواهد شد. در ادامه، ماژول DRAM نیز به آن اضافه می‌شود تا از اختلافات مربوط به پتنت‌ها جلوگیری شود.

گفته می‌شود تولید انبوه سنسور جدید سامسونگ از نوامبر آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*