ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو ؛ نسخه جدید اندروید چه قابلیت هایی دارد؟

نسخه جدید اندروید 8 اوریو توسط گوگل منتشر شد. در این مطلب قصد داریم ویژگی های اندروید 8.1 اوریو را بررسی کرده و قابلیت ها و امکانات جدید آن را معرفی کنیم.

گوگل نسخه 8.1 اندروید اوریو را بعد از گذشت چند ماه از انتشار ابتدایی‌ترین نسخه معرفی کرد. ورژن جدید اندروید 8 اوریو در حالی منتشر شد که در حال حاضر، تنها حدود یک درصد دستگاه‌های اندرویدی به این سیستم عامل مجهز شده‌اند. در هر صورت اکنون تنها توسعه‌دهندگان دارای گوشی ها و تبلت های سری نکسوس و همچنین چهار گوشی موبایل پیکسل گوگل می‌توانند این نسخه جدید را بر روی دستگاهشان فلش کرده و استفاده کنند.

گوگل اعلام کرد نسخه پایدار این ورژن جدید در آخرین ماه سال جاری میلادی (دی ماه) منتشر خواهد شد. این یک سیستم عامل جدید نبوده و تنها یک آپدیت اساسی برای سیستم عامل جدید اندروید محسوب می‌شود، به همین دلیل نمی‌توان از آن انتظار اعمال تغییراتی بزرگ داشت. از آنجایی که اکنون فایل‌های این نسخه برای تست توسط توسعه‌دهندگان در دسترس است، برخی افراد خیلی زود دست به کار شده و بعد از نصب، به ویژگی های اندروید 8.1 اوریو پی برده‌اند.

تم‌های سیاه و سفید خودکار

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

از جمله ویژگی های اندروید 8.1 اوریو تغییر خودکار پوسته است

یکی از ویژگی های اندروید 8.1 اوریو که پیش از این در دو گوشی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال تازه معرفی شده دیده بودیم، پوسته‌های سیاه و سفید خودکار است که جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. وقتی یک پس‌زمینه مشکی در رابط کاربری دستگاه قرار می‌دهید، منوی برنامه‌ها، خود را با این وضعیت تطبیق داده و نمایی تیره پیدا می‌کند. حال با تغییر پس‌زمینه به یک عکس روشن، منوی برنامه‌ها باز هم خود را با وضعیت جدید تطبیق خواهد داد.

نمایش نوار جستجو در تنظیمات

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی های اندروید 8.1 اوریو اضافه شدن یک بخش در تظیمات برای جستجو است. به این ترتیب دیگر نیاز نیست برای دست پیدا کردن به بخشی خاص در تنظیمات، دائما به بالا و پایین اسکرول کنید.

نمایش سطح باتری دستگاه‌های بلوتوثی

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

یکی از جذاب‌ترین ویژگی های اندروید 8.1 اوریو نمایش سطح باتری دستگاه‌های بلوتوثی متصل شده به گوشی یا تبلت، درست در کنار آیکون بلوتوث است. به عقیده برخی این تغییر کوچکی محسوب می‌شود، اما برای آن دسته از کاربرانی که از ابزارهای جانبی دارای اتصال بلوتوث همچون ایربادها و یا ساعت‌های هوشمند زیاد استفاده می‌کنند بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

کم‌نور شدن خودکار نوار دکمه‌های ناوبری

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

در گوشی ها و تبلت‌ هایی که فاقد دکمه فیزیکی هستند، دکمه‌های ناوبری در پایین‌ترین بخش نمایشگر به صورت مجازی تعبیه می‌شوند. نوار در بردارنده آن‌ها برای نمایش بهتر دکمه‌ها معمولا دارای رنگی متفاوت است.

حال یکی از ویژگی های اندروید 8.1 اوریو کم‌نور شدن این بخش در زمان اسکرول کردن داخل تنظیمات و یا دیگر اپلیکیشن‌ها است. اگرچه این دکمه‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، اما با کم‌نور شدنشان بهتر می‌توان محتوای اصلی را حین عدم نیاز به دکمه‌های ناوبری مشاهده کرد.

فونت گوگل سنس جدید

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

از جمله ویژگی های اندروید 8.1 اوریو که انتظار داریم همه کاربران آن را بعد از دریافت آپدیت به خوبی حس کنند، فونت جدید به کار رفته است. در بررسی‌های اولیه نسخه جدید اندروید، این فونت بسیار جذاب به نظر رسید.

منوی پاور باز طراحی شده

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

در اندروید 8.1 اوریو، منوی پاور شامل دکمه‌های خاموش و ری‌استارت کردن دستگاه، طراحی متفاوتی داشته و زیباتر از قبل به نظر می‌رسند.

آیکون اوریو برای نوتیفیکیشن‌های سیستمی

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

از این به بعد نوتیفیکیشن‌های سیستمی به همراه یک آیکون اوریو کوچک نمایش داده خواهند شد. این از جمله تغییرات کوچک ورژن جدید سیستم عامل تازه معرفی شده است.

عدم پخش صدای نوتیفیکیشن به صورت پیاپی

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

وقتی یک دستگاه که برای مدتی استفاده نشده است را روشن می‌کنید، در همان ثانیه‌های ابتدایی با انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها بمباران می‌شوید. ممکن است هر نوتیفیکیشن توسط یک اپلیکیشن و با صدایی متفاوت و ناهنجار پخش شود که دیوانه‌کننده است!

خوشبختانه دیگر در اندروید 8.1 چنین اتفاقی رخ نداده و پخش صدای هشدار اعلانیه‌ها محدود خواهد شد، به طوری که در هر ثانیه فقط صدای یکی از آن‌ها شنیده می‌شود و دیگر پشت سر هم و بدون وقفه پخش نخواهند شد.

نبود گزینه sRGB در تنظیمات

ویژگی های اندروید 8.1 اوریو

در کمال تعجب در نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 8.1 اوریو، تنظیمات رنگ sRGB به طور کامل محو شده است. این گزینه در ابتدا در بخش تنطیمات مربوط به نمایشگر قرار داشت و سپس به قسمت دسترسی (Accessibility) انتقال پیدا کرد. اکنون نیز به طور کامل حذف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام ببخشید سوالی داشتم برای گوشی honor 8 lite اپدیت اندروید 8 کی به صوررت ota یا از طریق خود گوشی عرضه میشه