کانسپت مزدا ویژن کوپه

کانسپت مزدا ویژن کوپه در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد

کانسپت مزدا ویژن کوپه (Mazda Vision Coupe) در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های این مدل مفهومی خیره کننده بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایشگاه خودرو توکیو 2017 از روز گذشته آغاز شده و شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا نیز کانسپت فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی به نام ویژن کوپه را با خود به این رویداد مهم خودرویی آورده است. پیش از آغاز نمایشگاه گفته می‌شد مزدا کوپه اسپورت RX-9 در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد اما این خودروساز ژاپنی در خانه خود کانسپت Vision Coupe را معرفی کرده که از زبان طراحی Kodo در قالب یک سدان کوپه چشم‌نواز بهره می‌برد.

کانسپت مزدا ویژن کوپه

کانسپت مزدا ویژن کوپه تحت تاثیر مدل مفهومی RX-Vision طراحی شده که در نمایشگاه توکیوی دو سال پیش رونمایی شده بود. کاپوت کشیده، تمایل کابین به سمت عقب، سقف منحنی و فرم دماغه این دو مدل کاملا به یکدیگر شباهت دارند.

کانسپت مزدا ویژن کوپه مطابق نسبت طلایی کوپه های کلاسیک طراحی شده است. در سطوح بدنه، خطوطی به زیبایی هرچه تمام‌تر دیده می‌شود. حجم‌پردازی‌ها و منحنی‌های چشم‌نوازی نیز در طرفین خودرو وجود دارد و در نمای روبروی خودرو کاپوتی که تا بالای جلوپنجره ادامه پیدا کرده مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلوی باریک نیز به سمت عقب و تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند. سقف ویژن کوپه نیز مانند یک نیم دایره است که به زیبایی با صندوق عقب ختم می‌شود. فرم چراغ‌ها و نمای عقب خودرو هم ما را به یاد مزدا ام ایکس 5 می‌اندازد.

کانسپت مزدا ویژن کوپه

در طراحی کابین این خودرو از مفهوم معماری ژاپنی الهام گرفته شده تا سرنشینان احساس راحتی و نشستن در یک محیط طبیعی را داشته باشند. تودوزی چرمی، تریم چوبی و صفحه آمپر آنالوگ، ظاهر دلچسبی را به اتاق کانسپت مزدا ویژن کوپه بخشیده و یک کنسول مرکزی بزرگ نیز در وسط کابین قرار گرفته است. در این کنسول، دسته دنده زیبایی برای گیربکس دستی تعبیه شده و غربیلک فرمان سه پره ساده نیز برای راننده در نظر گرفته شده است. همچنین همانند خودروهای مدرن امروزی، یک صفحه نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی داخل داشبورد قرار گرفته که در صورت لزوم از جای خود بیرون می‌آید.

کانسپت مزدا ویژن کوپه

تاکنون جزئیات بیشتری در مورد قوای محرکه این مدل مفهومی خیره کننده اعلام نشده اما احتمالا ویژن کوپه به پیشرانه وانکل مجهز می‌شود. شرکت مزدا نیز اعلام کرده که شاید از این پیشرانه فقط برای افزایش برد قوای محرکه الکتریکی خودرو استفاده کند.

کانسپت مزدا ویژن کوپه

کانسپت مزدا ویژن کوپه پس از مدل مفهومی RX-Vision دومین طرح اسپورتی است که توسط این خودروساز ژاپنی معرفی شده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن یک مدل اسپورت به سبد محصولات مزدا خواهیم بود. البته هنوز زمان معرفی نسخه تولیدی این محصول مشخص نشده و باید منتظر اعلام تاریخی از سوی مزدا برای رونمایی از این خودروی جدید باشیم.

گالری عکس های کانسپت مزدا ویژن کوپه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منظورش از این ماشین چیست؟ غرور جاپونی در کنار تکنولوژیه چشمگیر