همکاری مدیاتک و گوگل

همکاری مدیاتک و گوگل برای سرعت بخشیدن به روال ساخت گوشی های اندرویدی

همکاری مدیاتک و گوگل خبری خوب برای گوشی‌سازان و همچنین کاربران است. شرکت مدیاتک به زودی تراشه ها و چیپست هایی متفاوت به گوشی‌سازها ارائه خواهد کرد.

مدیاتک سال تقریبا آرامی داشت و در 2017 زیاد گرد و خاک به پا نکرد. اما با توجه به فعالیت‌های اخیر آن انتظار داریم در سال 2018 بازگشتی مقتدرانه به دنیای موبایل داشته باشد. به عنوان نمونه و بر اساس شایعات، اپل تصمیم دارد از مودم‌های موبایل این شرکت در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند.

به تازگی خبر همکاری مدیاتک و گوگل رسانه‌ای شده است. بر اساس گفته‌های مدیاتک، گوگل به این شرکت اجازه خواهد داد نسخه‌های از پیش تست شده و تایید شده سیستم عامل اندروید و همچنین سرویس‌های گوگل را در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار بدهد. استفاده از این نسخه‌ها با بهره‌گیری از تراشه‌‌ های موبایل مدیاتک ممکن خواهد بود.

مدیاتک اکنون خود را به عنوان اولین شرکت ارائه‌کننده GMS Express به دنیا معرفی کرده است. GMS Express برنامه‌ای معرفی شده به دست گوگل است که به شرکت‌های سازنده دستگاه‌های موبایل اجازه می‌دهد از اندروید و سایر سرویس‌های گوگل استفاده کنند. مهمترین مزیت این سرویس، کاهش زمان سازگار کردن نرم افزار با دستگاه‌ها است، به طوری که زمان مورد نیاز سه ماهه کنونی به یک ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

همکاری مدیاتک و گوگل

یکی دیگر از مزایای همکاری مدیاتک و گوگل تضمین ارائه پچ‌های امنیتی گوگل برای محصولات دارای تراشه‌های مدیاتک به صورت ماهیانه و مستمر است. در حال حاضر کمتر گوشی موبایل یا تبلت مجهز به چیپست‌ های مدیاتک به صورت دوره‌ای و منظم پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

همکاری مدیاتک و گوگل سبب استقبال گوشی‌سازان از تراشه‌ های این شرکت می‌شود

به عقیده تحلیلگران این همکاری مدیاتک و گوگل حرکتی هوشمندانه است. طی چند سال اخیر، دستگاه‌های مجهز شده به تراشه‌ های مدیاتک در مقایسه با دستگاه‌های دارای چیپست‌ های سایر شرکت‌ها کمتر به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند. همین موضوع سبب شده گوشی‌سازان کمتری به استفاده از این تراشه‌ها در محصولات خود روی بیاورند و همچنین کاربران کمتری گوشی ها و تبلت های دارای چیپست های مدیاتک را خریداری کنند. اما این همکاری بدون شک سبب استقبال بیشتر از تراشه های مدیاتک خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*