کالبدشکافی هواوی میت 10

کالبدشکافی هواوی میت 10 ؛ درون اولین گوشی مجهز به هوش مصنوعی چه می‌گذرد؟

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) دارای یک واحد پردازش شبکه عصبی درون تراشه خود است. کالبدشکافی هواوی میت 10 به عنوان اولین گوشی مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند جالب باشد.

چند ماه قبل و در جریان نمایشگاه IFA 2017، هواوی جدیدترین تراشه موبایل خود را معرفی کرد که اصلی‌ترین ویژگی آن داشتن یک واحد پردازش شبکه عصبی است. کایرین 970 برای اولین مرتبه در گوشی میت 10 هواوی به کار رفت. قرار دادن واحد مربوط به هوش مصنوعی درون یک تراشه، نیازمند اعمال تغییراتی بسیار زیاد در آن و سایر بخش‌های سخت افزاری است.

هواوی میت 10

کالبدشکافی هواوی میت 10 دقیقا به همین دلیل جذاب است. کاربران و تحلیل‌گران دوست دارند بدانند هواوی در اولین گوشی مجهز به واحد مخصوص هوش مصنوعی و البته لنزهای دوربین لایکا چه قطعاتی به کار برده است.

ویژگی‌های تراشه کایرین 970

تعداد ترانزیستورهای به کار رفته در این تراشه فوق‌العاده بالاست. اسنپدراگون 835 به عنوان تراشه برترین گوشی های اندرویدی سال جاری و اپل A11 به عنوان چیپست آیفون‌ های 2017 به ترتیب دارای 3.1 میلیارد و 4.3 میلیارد ترانزیستور است، در حالی که این تعداد در کایرین 970 به 5.5 میلیارد ترانزیستور می‌رسد!

هواوی کیرین 970

ساختار پیشرفته تراشه کایرین 970 کالبدشکافی هواوی میت 10 را هیجان‌انگیز می‌کند

به لطف استفاده از فرآیند ساخت 10 نانومتری شرکت TSMC، بهره‌وری پردازشی مجموعا 37.5 درصد بهبود پیدا کرده است. کایرین 970 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از هسته‌های Cortex-A73 و Cortex-A53 است. هواوی برای افزایش توان هوش مصنوعی این تراشه از یک معماری محاسباتی ناهمگن با مصرف انرژی پایین به نام HiAI به همراه یک واحد پردازش شبکه عصبی مستقل استفاده کرده است. همین پیچیدگی‌هاست که پرچمداران سال 2017 برترین گوشی‌ساز چینی را تبدیل به دیوایسی هیجان‌انگیز می‌کند. کابرین 970 اولین تراشه‌ای است که با استفاده از یک تکنولوژی جدید به کاربر اجازه می‌دهد با سیم کارت اول در شبکه LTE به گشت و گذار در اینترنت پرداخته و از VoLTE (قابلیت مکالمه تحت نسل چهارم شبکه موبایل) از طریق سیم کارت دوم استفاده کند.

هواوی میت 10

ویژگی‌های کلیدی هواوی میت 10

هواوی میت 10 مجهز به یک نمایشگر 5.9 اینچی با نام FullView Display است و از HDR 10 پشتیبانی می‌کند. برخلاف بیشتر پرچمداران هواوی، رزولوشن این نمایشگر کیو اچ‌دی است. کایرین 970 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. البته در بازارهای چین نسخه‌ای مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی نیز به فروش می‌رسد.

باتری این گوشی موبایل همانند تمامی محصولات سری Mate طی چند سال اخیر، 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی است. به لطف بهینه‌سازی مصرف انرژی در تراشه کایرین 970 می‌توان مطمئن بود دوام این باتری از قبل بهتر خواهد بود.

هواوی میت 10

هواوی میت 10 برای طرفداران عکاسی نیز ویژگی‌های زیادی در مشت دارد. دوربین دوگانه آن متشکل از یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی بوده و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 است. تشخیص چهره به صورت پیشرفته، تشخیص حرکت اشیا، اعمال افکت بوکه به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر و تشخیص نوع منظره از ویژگی‌هایی هستند که به لطف هوش مصنوعی تراشه گوشی ممکن شده‌اند. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به کالبدشکافی هواوی میت 10 را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ???کی قطعات داخلی عشق منو ریخته بیرون .میت۱۰ زیباترین گوشی جهان هست