تراشه اگزینوس 9810

تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ با فناوری ساخت 10 نانومتری معرفی شد

تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ (Samsung Exynos 9810) با فناوری ساخت 10 نانومتری رونمایی شد. احتمالا این چیپست جدید قدرت‌بخش گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس خواهد بود.

پیش از هر چیز، تراشه اگزینوس 9810 همانند محصولات قبلی باز هم با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده است؛ با این تفاوت که سازندگان از نسل دوم این فرآیند ساخت استفاده کرده‌اند که در کنار قدرت بیشتر، مصرف برق کمتری نسبت به گذشته دارد. طی ماه‌های گذشته، اطلاعات بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس همراه با چیپ 7 نانومتری اسنپدراگون 835 در بازار آمریکا و چیپ 8 نانومتری اگزینوس در بازار جهانی عرضه می‌شوند. به نظر می‌رسد در سری اگزینوس فعلا خبری از لیتوگرافی کوچک‌تر نیست و در عوض، مهندسان این تراشه را به شکل دیگری تقویت کرده‌اند.

به عنوان مثال، سامسونگ از نسل سوم هسته‌های پردازشی اختصاصی در کنار پردازشگر گرافیکی قوی‌تر و مودم LTE با پشتیبانی از 6CA برای اولین بار، استفاده کرده تا شاهد بهبود عملکرد تراشه اگزینوس 9810 باشیم. اگزینوس 8895 در نوت 8 همراه با مودم 5CA و حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه توسعه پیدا کرده است؛ در حالی که اگزینوس 9810 با مودم 6CA، امکان دریافت پایدارتر اطلاعات با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند تا سامسونگ برای ورود به عصر 5G آماده‌تر از همیشه باشد.

به گفته سامسونگ، انتظار می‌رود تولید انبوه تراشه جدید این شرکت با پشتیبانی از فناوری Cat.18 6CA-supported LTE از پایان سال آغاز شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه 8 نانومتری این چیپست تولید می‌شود یا نه. هرچند در عمل، عموم کاربران قادر به تشخیص تفاوت‌های آن و اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری نخواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*