سیتروئن C3 XR

سیتروئن C3 XR ،‌ نخستین محصول شرکت سایپا – سیتروئن هفته آینده رونمایی می‌شود

سیتروئن C3 XR نخستین خودرو مشترک شرکت سایپا – سیتروئن برای بازار ایران است. این خودرو شاسی بلند هفته آینده معرفی خواهد شد. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و قیمت Saipa Citroen C3 XR آشنا شوید.

مدتی پیش، تفاهم نامه همکاری در ارتباط با تولید دو خودرو کراس اوور و سدان توسط شرکت‌های سیتروئن فرانسه و سایپا ایران منعقد شد. سدان مورد بحث، سیتروئن سی 4 نام دارد و نام شاسی بلند مشترک این دو نیز سیتروئن سی 3 ایکس آر است.

ظاهرا کمپانی مشترک سایپا – سیتروئن واقع در سایت تولیدی کاشان، در نظر دارند تا هفته‌ی آینده از نخستین محصول خود یعنی سیتروئن سی 3 برای بازار ایران پرده برداری کنند. در دنیا دو نسخه از این خودرو قابل عرضه است که مدل نخست آن C3 XR نام دارد. این خودرو کراس اوور مشابه پژو 2008 است و برای نخستین بار در سال 2014 میلادی در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد.

سیتروئن C3 XR

این نسخه مختص بازارهای آسیای شرقی بوده و با مشارکت دو کمپانی سیتروئن – دانگ فنگ تولید می‌شوند. اما مدل اروپایی این خودرو،‌ از نظر ظاهری کمی متفاوت از مدل C3 XR است. شرکت سایپا نیز در نمایشگاه‌های خودروی برگزار شده در طول سال گذشته همواره مدل آسیایی خودرو شاسی بلند سیتروئن را معرفی کرده است تا ما نیز انتظار پرده برداری از این مدل را در هفته آینده داشته باشیم. این خودرو از رقبای سرسختی در بازار کشورمان همچون رنو کپچر، پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی برخوردار است.

در حال حاضر دو نسخه از پیشرانه چهار سیلندر 16 لیتری سیتروئن C3 XR آماده‌ی تولید است که هر کدام در مدل‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ قابل عرضه خواهند بود. مدل تنفس طبیعی این خودرو قادر به تولید 115 اسب بخار است و مدل توربوشارژ سیتروئن C3 XR نیز 164 اسب بخار انرژی را تولید می‌کند. نیروی به دست آمده نیز توسط دو مدل گیربکس 5/6 سرعته اتوماتیک یا 4/6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی خودرو منتقل می‌شوند.

سیتروئن C3 XR

خودرو جدید سایپا – سیتروئن از ارتفاع 1557 میلی‌متر، عرض 1748 میلی‌متر، طول 4262 میلی‌متر و فاصله محوری 2544 میلی‌متر برخوردار است. وزن این خودرو هاچ بک چیزی در حدود 1270 کیلوگرم است و ظرفیت صندوق بار آن نیز 357 لیتر است. همچنین ظرفیت باک سیتروئن C3 XR در حدود 53 لیتر خواهد بود. در ادامه فهرستی از مشخصات کامل مدل قابل ارائه از این خودرو در بازار کشورمان را خواهید دید:

  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ
  • توان تولید: 165 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور: 245 نیوتن‌متر در 1400 الی 4000 دور در دقیقه
  • شتاب 0 تا 100: حدود 6.2 ثانیه
  • میانگین مصرف سوخت: 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر مسافت
  • حداکثر سرعت: 209 کیلومتر در ساعت
  • سیستم فنربندی جلو و عقب: مستقل، مک فرسون استرات / نیمه مستقل، محور پیچشی
  • ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده / دیسکی
  • استاندارد آلاینده: یورو 5
  • نحوه انتقال نیرو: تک دیفرانسیل، محور جلو
  • سیستم فرمان: راکن اند پینیون با موتور کمک برقی

قیمت سیتروئن C3 XR

سایپا – سیتروئن هفته آینده از این محصول رسما پرده برداری خواهد کرد. در حال حاضر قیمت سیتروئن C3 XR مشخص نیست، اما گمانه‌زنی‌ها خبر از انتخاب قیمت بین 110 الی 150 میلیونی برای این خودرو می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، مطلب زیر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 150بیش از میلیونقیمت روش می زارن – نرخ دلار امروز 4100