اتومبیل های جدید لوکسژن

اتومبیل های جدید لوکسژن در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شدند

اتومبیل های جدید لوکسژن توسط آرمان موتور کویر در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو 96) رونمایی شده و در معرض دید همگان قرار گرفتند. این محصولاش شامل دو خودرو شاسی بلند U5‌ و U6 و سدان S3 هستند.

برند لوکسژن متعلق به یک خانواده تایوانی به نام ین است که از سال 2009 کار خودش را آغاز کرده است. این شرکت با همکاری برخی از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی ژاپنی نظیر میتسوبیشی حالا به دستاورد بزرگی رسیده است و حالا با دانش فنی خود موفق به طراحی تولید 2 سدان، 2 شاسی بلند و 2 ون شهری شده است.

آرمان موتور کویر روز گذشته نخستین نمایشگاه مرکزی اتومبیل های جدید لوکسژن را در تهران افتتاح کرد و امروز با حضور در نمایشگاه خودرو تهران، محصولات این کمپانی تایوانی را در معرض دید عموم قرار داد. این شرکت امروز رسما از سه خودروی لوکسژن S3، لوکسژن U5 و مدل U6 پرده برداری کرد.

لوکسژن U5 نام خودروی شاسی بلند این کمپانی است که به تازگی روانه‌ی بازار داخلی چین شده و با مشارکت کمپانی دانگ فنگ تولید و مونتاژ‌ می‌شود. این خودرو شامل ویژگی‌های جذابی نظیر چراغ‌های مدرن و شکیل، جلوپنجره مشبک شش ضلعی، رینگ‌های بزرگ اسپورت، ریل های جذاب سقفی، سقف شیب‌دار و غیره است تا از نظر طراحی امتیاز خوبی را به خودروی شاسی بلند لوکسژن U5 بدهیم. این شاسی بلند تایلندی از طول 4395 میلی‌متر، عرض 1763 میلی‌متر، ارتفاع 1594 میلی‌متر و فاصله محوری 2620 میلی‌متری برخوردار است.

اتومبیل های جدید لوکسژن

لوکسژن U5

پیشرانه‌ی این خودرو قادر به تولید 124 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متر است و قدرت تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. U5 یک رده پایین‌تر از خودروی شاسی بلند U6 است که با قیمت 80 هزار یوان در مدل پایه به فروش می‌رسد و مدل فول آپشن آن نیز 120 هزار یوان است. حال باید منتظر ماند و دید که آرمان موتور کویر به عنوان نماینده رسمی شرکت لوکسژن در ایران، چه قیمتی را برای خودروی لوکسژن U5 تعیین خواهد کرد.

دومین محصول از اتومبیل های جدید لوکسژن که امروز توسط آرمان موتور کویر معرفی شد، یک خودروی شاسی بلند قدرتمندتر به نام لوکسژن U6 است. لوکسژن U6 توربو یک خودروی شاسی بلند شهری با وزن 1.5 تن و مخزنی با حجم باک 55 لیتر است که به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.8 لیتری 16 سوپاپ مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند توان 170 اسب بخار و گشتاور 256 نیوتن‌متر را تولید کرده و توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (انتقال نیرو دیفرانسیل جلو) آن‌ها را به چرخ‌های خودرو منتقل کند.

اتومبیل های جدید لوکسژن

لوکسژن U6

از دیگر امکانات اتومبیل شاسی بلند لوکسژن U6 می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای Thing +4.0 شرکت اچ تی سی، دید پشت با قابلیت نمای 360 درجه‌ای پیرامونی، ارائه تصاویر از زوایا و نقاط کور قسمت تهتانی، سیستم بهینه سازی راندمان حرکتی و مصرف سوخت و همچنین پشتیبانی از فرامین صوتی اشاره کرد. از نظر ایمنی نیز این خودرو همراه با سیستم ترمز برقی، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ضد هرزگردی، پایداری الکتریکی و همچنین ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو و پرده‌ای در شرایط مناسبی قرار دارد. قیمت این محصول بی‌شک کمتر از 120 میلیون تومان نخواهد بود و از آن می‌توان به عنوان رقیب جدی برای پژو 2008 اشاره کرد.

و اما سومین محصول از اتومبیل های جدید لوکسژن که در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شدند، یک سدان جذاب و زیبا به نام لوکسژن S3 است. این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری 16 سوپاپ بهره‌مند است که قادر به تولید 116 اسب بخار انرژی و گشتاور 150 نیوتن‌متر است. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته CVT اتوماتیک ساخت کمپانی ژاپنی JATICO به چرخ‌های خودرو منتقل خواهد شد. وزن لوکسژن اس 3 معادل 1.2 تن است و حجم باک بنزین آن نیز 47 لیتر خواهد بود. از امکانات ایمنی این سدان نسبتا لوکس می‌توان به نمایشگر باد تایرها، سیستم‌های ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، توزیع نیروی ترمز، لغو هوشمند پدال‌ها، ضد هرزگردی، پایداری الکتریکی و ایربگ‌های رانده،‌سرنشین جلو و پرده‌ای اشاره کرد.

اتومبیل های جدید لوکسژن

لوکسژن S3

این محصول نیز مطابق مدل شاسی بلند U6 به سیستم چندرسانه‌ای Thing +4.0 شرکت اچ تی سی، دید پشت با قابلیت نمای 360 درجه‌ای پیرامونی، ارائه تصاویر از زوایا و نقاط کور قسمت تهتانی، سیستم بهینه سازی راندمان حرکتی و مصرف سوخت و همچنین پشتیبانی از فرامین صوتی تجهیز شده است. گفته می شود این خودرو با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان روانه‌ی بازار ایران خواهد شد.