مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی

3 اپلیکیشن برتر برای مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی در آیفون

به دنبال روشی جهت مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی در آیفون خود هستید؟‌ در اینجا با بررسی سه اپلیکیشن برتر در این زمینه همراه شما هستیم.

کمپانی اپل همراه با سیستم عامل iOS 10 قابلیت جدیدی را جهت مسدود کردن تماس‌ها در دسترس کاربران خود قرار داد تا از شر تماس‌های تبلیغاتی خلاص شوند و مشکل خیل عظیمی از کاربران غربی حل شد. امسال اهالی کوپرتینو توجه خود را به مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی و اسپم معطوف کرده‌اند. قابلیت مسدود‌ سازی تماس‌ها این امکان را برای اپلیکیشن های جانبی فراهم کرده تا شماره‌های شناخته‌شده در حوزه اسپم و تبلیغات را بلاک کنند. حالا پس از آپدیت iOS 11 قابلیت مشابهی در حوزه بلاک پیامک های تبلیغاتی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

با اینکه این روزها کمتر شاهد تماس‌های تبلیغاتی و اسپم هستیم، اما هنوز هم مشکل دریافت پیامک‌های آزاردهنده برای کاربران حل نشده است. در بیشتر کشورهای در حال توسعه شماره کاربران جهت ورود به اپلیکیشن و سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نه تنها شماره تلفن همراه شما از دست شرکت‌های تبلیغاتی در امان نیست، بلکه توسط سرویس‌های مختلف ثبت شده است. همین موضوع موجب افزایش تعداد پیامک‌های تبلیغاتی در گوشی شما می‌شود.

مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی در iOS 

این قابلیت جدید در سیستم عامل iOS از فریم‌ورک جدیدی به نام IdentifyLookup استفاده می‌کند و شباهت زیادی به مسدودکنندگان محتوی در iOS 10 دارد. کافیست لیستی از موارد مد نظر خود را به سیستم عامل تحویل دهید تا آنها را فیلتر کند.

اپلیکیشن‌های برتر جهت مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی لیستی از اسپمرهای معروف را در اختیار سیستم عامل قرار می‌دهند (شماره یا خود متن تبلیغات) و در نهایت تمامی آنها مسدود خواهند شد.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

پس از اینکه قابلیت مذکور در اختیار اپلیکیشنی قرار می‌گیرد، بخش جدیدی در مسنجر گوشی با نام SMS Junk ساخته می‌شود. اینجا پیام‌هایی که اسپم شناخته شده‌اند ذخیره خواهند شد. یکی از این موارد را انتخاب کنید تا پیام‌های مربوط به شماره مربوطه را در دسترس داشته باشید. علاوه بر این می‌توان متوجه شد پیام مربوطه توسط چه اپلیکیشنی فیلتر شده است.

هنگامی که پیامی مسدود می‌شود، نوتیفیکیشنی برای کاربر ارسال نمی‌شود و آن را در لیست پیام‌ها مشاهده نخواهید کرد.

فعالسازی اپلیکیشن‌ها در iOS 11

همچون همان قابلیت مسدودسازی تماس‌ها، اپلیکیشن‌های مربوط به مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی نیز باید به صورت دستی فعال شوند و تنها باید از یک برنامه استفاده کنید تا تداخلی به وجود نیاید.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

  1. به بخش Settings > Messages رفته و گزینه Unknown and Spam را انتخاب کنید.
  2. حالا سوییچ مربوط به اپلیکیشن مد نظر خود را لمس کنید.
  3. حالا قوانین و شرایط را تایید کرده تا برنامه فعال شود.

1- برنامه VeroSMS

مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی در این اپلیکیشن با اولویت حفظ حریم شخصی کاربران صورت می‌گیرد. به همین خاطر پیشنهاد اصلی ما در این مقاله برنامه VeroSMS است. این برنامه به پیامک‌های کاربر دسترسی ندارد و هیچ اطلاعاتی به سرور آن ارسال نمی‌شود. پروسه فیلتر شدن پیامک‌ها به صورت کامل در دستگاه شما صورت می‌گیرد.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

در نسخه رایگان برنامه می‌توانید واژه‌های خاصی را جهت فیلتر شدن به اپلیکیشن معرفی کنید؛ از شماره ارسال‌کننده گرفته تا کلمات متداول در تبلیغات شرکت‌ها نظیر فروش، تخفیف، آف و…

علاوه بر این یک لیست سفید در دسترس کاربران قرار دارد تا مواردی که نباید جهت مسدود شدن مد نظر قرار گیرند را در آن مشخص کنید. به عنوان مثال پیام‌های بانکی و بسیار مهم.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

پس از پرداخت درون برنامه‌ای 0.99 دلاری، می‌توانید لیست سفید و مشکی پیش‌فرض برای کشور خاصی را در اختیار داشته باشید. این لیست قابل ویرایش است و اکثر کاربران اعلام کرده‌اند که پس از فعال کردن آن نیازی به ویرایش اطلاعات و شماره‌ها نداشتند.

2- برنامه SMS Shield

رابط کاربری شیک و مدرن را می‌توان یکی از مشخصه‌های اصلی این برنامه دانست که از یک سیستم یادگیرنده ماشینی جهت بلاک پیامک های تبلیغاتی بهره می‌گیرد. همچون گزینه قبلی، برنامه SMS Shield نیز به صورت آفلاین و تنها در آیفون کاربر کار می‌کند. به لطف API جدید سیستم عامل iOS 11 عملیات هوشمند و  یادگیرنده اپلیکیشن در گوشی انجام می‌شود و نیازی به سرورهای آنلاین نخواهید داشت.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

سازندگان این برنامه آن را به خوبی با صدها مدل مختلف از پیامک‌های تبلیغاتی همراه کرده‌اند. بدین معنا که حتی اگر پیام خاصی تاکنون برایتان ارسال نشده باشد، همان بار اول شناسایی و بلاک می‌شود؛ یک مرحله پیشرفته‌تر از روش وارد کردن کلیدواژه‌های خاص به صورت دستی.

با این حال باز هم کاربران به اعمال تغییرات و شخصی‌سازی دسترسی دارند. امکان بلاک پیامک های تبلیغاتی مربوط به ارسال‌کنندگان مختلف فراهم شده و علاوه بر این اضافه کردن کلیدواژه‌های مد نظر کاربران وجود دارد. در نهایت باید بگوییم خبری از لیست سفید مشابه با اپلیکیشن VeroSMS در اینجا نیست.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

حالت مسافرت نیز برای کسانی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. به لطف این قابلیت پس از ورود به موقعیت مکانی جدید، شماره‌های تبلیغاتی و مزاحم آنجا در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

با این حال سیستم هوشمند و ماشینی این اپلیکیشن با پرداخت اشتراک ماهانه در دسترس شما قرار می‌گیرد. پس از اتمام هفته آزمایشی برنامه، باید 0.99 دلار برای هر ما یا 5.99 دلار به صورت سالانه پرداخت کنید.

3- برنامه Hiya

اگر از این اپلیکیشن برای مسدود کردن تماس‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنید باید بگوییم که قابلیت بلاک پیامک های تبلیغاتی نیز در این سرویس فراهم شده است. وقتی که پیامکی از یک شماره ناشناس دریافت می‌کنید، به صورت ناشناس برای سرور‌های Hiya ارسال می‌شود تا تبلیغی بودن یا نبودن آن مشخص گردد. اگر این SMS تبلیغاتی شناخته شود، به صورت خودکار بلاک خواهد شد.

بلاک پیامک های تبلیغاتی

سیستم فیلترینگ این اپلیکیشن کاملا به دیتای اختصاصی آنها وابسته است و در هر کشوری به خوبی کار نمی‌کند. با این حال اگر در ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا باشید، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

بزرگترین نقطه ضعف اپلیکیشن Hiya را می‌توان حریم خصوصی دانست و همچون سرویس مسدودسازی تماس‌ها، تمامی اطلاعات کاربران به صورت آنلاین پردازش می‌شود. اگر امنیت در اولویت اصلی شما قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم از دو اپلیکیشن قبل استفاده کنید.

مشکلات متداول

با توجه به این که قابلیت مذکور به تازگی در سیستم عامل iOS قرار گرفته است، احتمالا برخی مواقع شاهد بروز مشکلاتی خواهید شد. در همین راستا از راهکارهای پیش رو بهره گیرید:

  • افزودن به عنوان مخاطب: اگر برنامه مورد نظر پیامک‌های مهم و ضروری را اسپم شناخته و مسدود می‌کند، بهترین راهکار افزودن شماره ارسال‌کننده به لیست مخاطبین است.
  • استفاده از لیست سفید اپلیکیشن: در برنامه VeroSMS می‌توانید شماره برخی ارسال‌کنندگان را در لیست سفید قرار دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*