اعلام ورشکستگي آتاري در آمريکا

کمپانی فرانسوی Infogrames که سهامدار اصلی آتاری بود، در سال 2008 با مبلغ 11 میلیون دلار این شرکت امریکایی را به طور کامل به تملک خود در آورد تا با حفظ تیم مدیریتی قبل، آن را به شرکتی سود آور تبدیل کند.  در ادامه با اخبار تفصيلي اين موضوع با گجت نيوز همراه باشيد .

اما حالا آتاری که یکی از نام های اصیل در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود و خیلی از ما با آن خاطراتی قدیمی داریم، در نیویورک اعلام ورشکستگی می کند تا کسب و کار بخش امریکای خود را جدای از شرکت مادر در فرانسه (یعنی Atari SA که قبلاً Infogrames نام داشت) اداره نماید. هدف ادامه حیات با تمرکز بر دنیای دیجیتال و بازی های موبایل است.

آتاری امریکا در واقع می خواهد تمام دارایی های خود شامل لوگوهای متعلق به این برند و حق امتیاز بازی های معروفی مثل Pong ،Asteroids ،Missile Command و Tempest را به فروش بگذارد و همزمان در صدد دریافت 5.25 میلیون دلار کمک مالی برای اداره امور جاری خود با حداقل مشکل است.

کسب و کار آتاری در دوران جدید به حوزه دیجیتال وارد شد و با دوری گزیدن از مدل بازی های سنتی، روی به توسعه بازی های خود برای پلتفرم های موبایل و ارائه حق لیسانس های مختلف آورد. این تغییرات با فراهم کردن درآمد از طریق دانلودها و تبلیغات، Atari Inc امریکا را تبدیل کرد به موتور رشد Atari S.A فرانسه. ولی حالا قرار است که با اعلام ورشکستگی آتاری در امریکا، چرخه تأمین مالی این دو از هم جدا شود و آتاری امریکا بدون وابستگی به آتاری فرانسه به کارش ادامه دهد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*