اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر با 3 روش مختلف

اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر امری بسیار ساده است. ما در این مقاله 3 را اتصال دسته این کنسول به کامپیوترهای ویندوزی را مرور خواهیم کرد.

آیا به دنبال استفاده از دسته ایکس باکس خود برای اجرای برخی از بازی ها در کامپیوتر خود هستید؟ در حالی که یک کیبورد و ماوس گزینه‌ی بهتری برای بازی های اول شخص تیراندازی (FPS) هستند، اما لذت اجرای دیگر ژانرها نظیر بازی‌های پلتفرمینگ با یک دسته بازی به مراتب بیشتر است.

اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر حتی از دسته پلی استیشن 4 نیز که پیشتر آموزش داده بودیم، آسوده‌تر است و می‌توانید در کمترین زمان ممکن از ان استفاده کنید. در ادامه ما 3 روش مختلف این کار را به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

روش اول: استفاده از یک کابل USB

خیلی ساده یک کابل میکرو USB را به دسته متصل کنید و دیگر سر کابل را به یکی از اسلات های کامپیوتر خود بزنید. در ویندوز 10 کامپیوتر شما فورا دسته را شناسایی می‌کند. بر روی ویندوز 8.1 یا ویندوز 7، خود ویندوز به صورت خودکار درایورهای لازم را دانلود کرده و کنترلر در عرض چند دقیقه آماده‌ی استفاده می‌شود.

روش دوم: استفاده از آداپتور Xbox Wireless

مایکروسافت استاندارد جدیدی را به نام Xbox Wireless در برخی از کامپیوترها ایجاد کرده است، اما اگر کامپیوتر شما فاقد آن بود چه می‌شود؟ اگر می‌خواهید به صورت بیسیم اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر را تجربه کنید، باید یک آداپتور Xbox Wireless خریداری کنید. آن را به یکی از درگاه‌های USB کامپیوترتان متصل کنید و به ویندوز اجازه دهید درایورهای لازم را نصب کند. سپس دکمه‌ی آداپتور را فشار دهید، دسته را روشن کنید و بر روی دکمه “Bind” در بالای دسته فشار دهید تا آن‌ها به یکدیگر متصل شوند.

روش سوم: استفاده از بلوتوث

شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث نیز به اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 خود بپردازید. برای این کار باید مدل دسته‌ی شما، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید جدید باشد. ابتدا بر روی کامپیوتر خود از آدرس Settings > Devices > Bluetooth & other devices بلوتوث را فعال کنید و دکمه‌ی “Bind” روی دسته را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا در حالت جفت سازی قرار گیرد.

اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

توجه داشته باشید که پس از اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر ، هر زمان قصد داشتید از آن در کنسول ایکس باکستان استفاده کنید باید عملیات جفت سازی را بار دیگر انجام دهید. برای این کار می‌توانید دسته را از طریق یک کابل میکرو USB‌ به کنسول وصل کرده و سپس دکمه‌ی “Xbox” را فشار دهید. و یا بر روی دکمه‌ی “Connect” بر روی سیستم خود (سمت چپ دکمه‌ی خروج دیسک در مدل اصلی ایکس باکس وان یا قسمت بالا و سمت راست دو مدل ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس) ضربه بزنید، سپس دکمه‌ی “Bind”‌را از روی دسته‌ی خود به سمت پایین نگه دارید.