نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9) جدیدترین محصول این برند محبوب است که از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی برخوردار است و با توجه به قیمت مناسب آن، بسیاری از کاربران می‌خواهند وضعیت عملکرد فنی آن در مقایسه با سایر رقبا را بدانند.

بعد از عرضه‌ی هواوی آنر ۸ در سال گذشته و استقبال مناسب کاربران از این اسمارت فون، حالا آنر 9 نیز وارد بازار شده است تا دنباله‌روی این خانواده‌ی جذاب از پرچمداران سری آنر باشد. پرچمدار ۲۰۱۷ آنر حالا نه تنها طراحی کاملا جدید و درخشانی به خود گرفته، بلکه پردازنده‌ی قدرتمندی را که توسط های سیلیکون ساخته و پیش از این در پرچمداران سری پی ۱۰ استفاده شده بود را به وام گرفته است تا حضور کاملا پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبل خود در بازار داشته باشد.

بنابراین اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم احتمالا قصد خرید آنر 9 در آینده‌ی نزدیک را دارید، این نگاه اولیه را از دست ندهید؛ گفتنی است که بررسی کامل این محصول به صورت متنی و ویدیویی در کنار مقالات بررسی تخصصی رابط کاربری و دیگر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن طی روزهای آینده در گجت نیوز منتشر خواهد شد:

مشخصات فنی هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9)

  • طول بدنه: ۱۴۷.۳ میلی‌متر (۵.۸۰ اینچ)
    ضخامت: ۷.۵ میلی‌متر (۰.۳۰ اینچ)
    عرض: ۷۰.۹ میلی‌متر (۲.۷۹ اینچ)
  • وزن: ۱۵۵ گرم
  • رنگ‌ها: خاکستری، آبی، مشکی و طلایی
  • جنس بدنه: آلومینیوم، پلاستیک و شیشه
  • پوشش محافظتی: گوریلا گلس ۳ بر روی پنل پشتی
  • استاندارد مقاومتی: اعلام نشده
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی تایپ سی ۱.۰ (از نوع ریورسیبل) و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: های سیلیکون کایرین ۹۶۰ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8)
  • فرکانس پردازنده: ۲.۴ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۶ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
  • محتویات جعبه: گوشی هواوی آنر 9، آداپتور شارژر دیواری ۱۸ واتی، کابل یو اس بی تایپ سی، هدفون هواوی با پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون، سوزن خروج سیم‌کارت، فرم خدمات پس از فروش و دفترچه راهنما، قاب شفاف پلاستیکی قابل انعطاف (محتویات جعبه با توجه به شماره مدل و بازار مقصد ممکن است متفاوت باشد)
  • امکانات صدا: اسپیکر تک کاناله، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۱۵ اینچ
  • پنل نمایشگر: LTPS IPS LCD (نمایش ۱۶ میلیون رنگ)
  • تراکم پیکسلی: ۴۲۸ پیکسل بر هر اینچ (با نسبت تصویر ۱۶:۹)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ دی)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۰ درصد
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f۱.۹
    حالت مخصوص عکاسی پرتره و فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسل (رنگی) و ۲۰ مگاپیکسل (تک رنگ) با گشودگی دیافراگم f/2.2
    فلش ال ای دی دوگانه و لنزهای ۲۷ میلی‌متری
    قابلیت‌های دوربین: فوکوس خودکار چهارگانه مبتنی بر تشخیص فاز، عمق میدان، کنتراست و لیزر
    فیلمبرداری تا رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر هر ثانیه و قابلیت زوم دو برابری بر روی تصاویر بدون افت کیفیت
    فیلمبرداری تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر هر ثانیه
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما و HDR
  • باتری: ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری با پشتیبانی از شارژ سریع
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۷.۰ نوقا و رابط کاربری اختصاصی هواوی EMUI ۵.۱
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac، وای فای دایرکت، هات اسپات، ان اف سی و بلوتوث ۴.۲، فرستنده‌ی نور مادون قرمز
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، شتاب‌سنج

طراحی و کیفیت ساخت

نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

در نگاه اول، هواوی آنر 9 نیز از یک فرم فاکتور مشابه دیگر گوشی های اندرویدی بالارده‌ی بازار برخوردار است، یعنی یک ساختار ساندویچی از فلز و شیشه. پنل جلویی و قسمت پشتی دیوایس از شیشه ساخته شده است و یک فریم فلزی این دو پنل را به یکدیگر وصل کرده است. اما زمانی که بر روی این طراحی دقت می‌کنیم، متوجه یک اثر جالب بر روی قسمت پشتی می‌شویم که نکته‌ی کلیدی طراحی این محصول است و آن را از سایر رقبا با طراحی مشابه، جدا می‌کند.

بر روی پنل پشتی و در زیر لایه‌ی شیشه‌ای، یک بافت منحصر‌به‌فرد با خطوطی شبیه به خطوط اثر انگشت در سراسر بدنه وجود دارد که حالتی سه بعدی به پنل پشتی داده است و به خصوص هنگامی که نورهای مختلف از چند جهت به سمت آن تابانده می‌شوند، این اثر به خوبی خود را نشان می‌دهد. طراحی آنر 9 یکی از درخشنده‌ترین بدنه‌هایی که تا به حال در محصولات تولید شده توسط هواوی دیده‌ایم را پیش روی چشمانتان قرار می‌دهد و علاوه بر پنل پشتی، در حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر نیز شاهد این انعکاس تصویر هستیم.

دوربین‌های دوگانه‌ به صورت افقی در گوشه‌ی بالای سمت چپ پنل پشتی دیده می‌شوند و فلاش ال ای دی دوگانه در کنار سنسور فوکوس لیزری، سمت راست آنها دیده می‌شود. به غیر از لوگوی هواوی که رنگی روشن‌تر از سطح بدنه دارد، مورد دیگر بر روی قسمت پشتی دیده نمی‌شود و شاهد طراحی خلوتی هستیم. سطح پشتی دیوایس به سبب طراحی خاص آن، دارای بافت بدون اصطکاکی است که لیز خوردن از روی سطوح را آسان می‌کند و بهتر است که قاب پلاستیکی درون جعبه را بر روی آن قرار دهید تا از سقوط آن از روی سطوح افقی میز مانند جلوگیری شود. البته انحنای دو لبه به سمت داخل، نگه داشتن دیوایس را در دست آسان می‌کند و آنر 9 در مجموع محصول خوش‌دستی است.

نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

برخلاف پنل‌های درخشان طرفین، فریم فلزی دارای بافت مات و نسبتا زبری است که دکمه‌های تغییر ولوم بر روی لبه‌ی سمت راست آن و دکمه‌ی پاور نیز زیر آنها قرار دارد. خشاب سیم‌کارت که میزبان دو سیم‌کارت نانو و کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی می‌شود، بر روی لبه‌ی سمت چپ، سنسور فرستنده‌ی نور مادون قرمز بر روی لبه‌ی بالایی و پورت یو اس بی تایپ سی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر تک کاناله‌ی این دیوایس نیز بر روی لبه‌ی پایینی آن قرار گرفته‌اند.

نمایشگر ۵.۱۵ اینچی هواوی آنر 9 که از پنل LTPS IPS LCD تشکیل شده، در طرفین خود تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارد، اما حاشیه‌های حدودا یک سانتی‌متری در بالا و پایین، به ترتیب محل قرارگیری دوربین سلفی و بلندگوی تماس و دکمه‌ی هوم و دکمه‌های خازنی در دو طرف آن هستند. دکمه‌ی فیزیکی این دیوایس به سمت پایین حرکت نمی‌کند و یک بازخورد لمسی، این عمل را شبیه‌سازی می‌کند. دکمه‌های خازنی لمسی دو طرف آن نیز به ترتیب برای بازگشت به عقب و باز کردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا به کار می‌روند.

کیفیت این نمایشگر قابل قبول است و رزولوشن فول اچ دی برای آن در نظر گرفته شده است. البته جدای از رزولوشن، تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل بر هر اینچ باعث می‌شود که تصاویر و متون را بدون هیچ مشکل خاصی تماشا کنید.

عملکرد سخت افزاری و امکانات

نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

هواوی یکی از کمپانی‌هایی است که پردازنده‌ی به کار رفته در محصولات خود را توسط زیرمجموعه‌های خودش تولید می‌کند. پردازنده‌ی کایرین ۹۷۰ به کار رفته در هواوی آنر 9 نیز مشابه سری ۹۶۰ توسط های سیلیکون تولید شده و ساختار هشت هسته‌ای آن از دو خوشه‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز برای کاربردهای روزمره و Cortex-A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی برای فعالیت‌های سنگین و اجرای تسک‌های پیچیده و گرافیکی تشکیل شده است.

این پردازنده در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 MP8 قادر هستند به خوبی از پس نیازهای کاربران بربیایند و به لطف برخورداری از سیستم عامل اندروید ۷ نوقا و البته رابط کاربری EMUI 5.1 که در گذشته به طور مفصل به بررسی آن پرداخته‌ایم، کندی و افت سرعت خاصی را در پرچمدار جدید آنر شاهد نخواهید بود. به خصوص این که این دیوایس به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده که مقدار بسیار بالایی در دنیای موبایل محسوب می‌شود و مدیریت اپلیکیشن‌های در حال اجرا و اجرای همزمان چند نرم افزار را آسان می‌کند.

آنر 9 از یک سیستم دوربین دوگانه برخوردار است که از سنسورهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. این سنسورها به ترتیب برای ثبت جزئیات تصویر به صورت سیاه و سفید و رنگی به کار می‌روند و لنزهای ۲۷ میلی‌متری آنها با برخورداری از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، تصاویر روشن و پرجزئیاتی را در اکثر موقعیت‌های محیطی به ثبت می‌رسانند. از ویژگی‌های اصلی پرچمدار جدید آنر، برخورداری از یک سیستم فوکوس خودکار چهارگانه مبتنی بر تشخیص فاز صحنه، لیزر، تشخیص عمق میدان و تشخیص کنتراست است که اجازه می‌دهد هنگام عکاسی از سخت‌ترین سوژه‌ها نظیر مسابقات ورزشی نیز بتوانید تمرکز دوربین را بر روی سوژه‌ی مورد نظر حفظ کنید.

در کنار قابلیت فیلمبرداری 4K و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی که حالت مخصوصی برای عکاسی پرتره از چهره‌ی افراد را دارد، آنر 9 به قابلیت‌های جذابی در بخش امکانات صوتی نیز مجهز شده که پخش صدای سه بعدی، از مهمترین آنهاست. با بهره‌‌گیری از الگوریتم انحصاری هواوی هیسن و زمانی که هدفون سیمی را به اسمارت فون خود متصل کرده‌اید، قادر خواهید بود حالت صدای فراگیر را از صفحه‌ی تنظیمات موزیک پلیر فعال کنید تا موسیقی در فضایی گسترده و از کمی دورتر به سمت گوش‌های شما برسد و حس حضور در یک اجرای موسیقی زنده را تجربه کنید.

باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری با قابلیت شارژ سریع، سنسور اثر انگشتِ منتقل شده به دکمه‌ی هوم که البته همچنان هم سرعت بالای خود را حفظ کرده است و ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه‌ی جانبی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت و امکان کنترل وسایل دیجیتال از راه دور، دیگر مشخصات سخت افزاری هواوی Honor 9 را تشکیل می‌دهند.

جمع‌بندی

نگاه اولیه به هواوی آنر 9 ؛ بازی رنگ‌ها بر روی بدنه‌ی درخشنده‌ی پرچمدار 2017 آنر

با تمام این تفاسیر می‌توانیم بگوییم که با گوشی هوشمند باکیفیت دیگری از سوی برند آنر طرف هستیم و آنر 9 به خوبی توانسته است علاوه بر حفظ نقاط قوت نسل پیشین، با نیازهای روز کاربران همراه شده و مشخصات سخت افزاری قابل قبول و البته طراحی خاصی را ارائه دهد. با توجه به قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، پرچمدار ۲۰۱۷ این برند چینی ارزش خرید بالایی دارد و در آینده حرف‌های بیشتری از آن خواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. بالا نوشتین کایرین 970 بعد پایین نوشتین 960??

  2. حالا چرا اینقدر زشت؟
    چرا اینقدر بی سلیقه؟ طراح ندارن اینا؟

  3. پشتش قشنگه، ولی نمایشگرش قدیمیه

  4. هواوی به دلم نمیشینه

  5. این طراحیا دیگه از مد افتاده

  6. به نظرم رنگ آبیش قشنگ تر از نقره ایشه

  7. ممنون از گجت نیوز بابت این بررسی

  8. دکمه هومش پایین نمیره حیف

  9. کاش حاشیه نمایشگرش کمتر بود