دوربین گوشی های هواوی میت 10

دوربین گوشی های هواوی میت 10 استانداردهای عکاسی را بازتعریف می‌کند

دوربین گوشی های هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، استانداردهای جدیدی را در دنیای عکاسی با گوشی های موبایل تعریف کرده است.

هواوی با عرضه گوشی های سری Mate 10 نسل جدید گوشی های هوشمند را به بازار عرضه کرده است. سخت افزار و نرم افزار گوشی‌های این سری با توجه به مزیت اصلی رقابتی در این سری، یعنی هوش مصنوعی یا AI طراحی شده‌اند. گوشی های سری Mate 10 اولین گوشی‌هایی هستند که به پردازنده هوش مصنوعی کایرین مجهز شده‌اند. به علاوه این گوشی‌ها سریع‌ترین گوشی‌های جهان در سرعت دانلود تحت شبکه 4.5G هستند. در کنار همه این موارد باتری‌های پر ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعتی و استاندارد IP67 برای مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر مشخصات این سری می‌باشد.

با تلفیق نرم افزارهای پیشرفته با سخت افزارهای قدرتمند، دوربین گوشی های هواوی میت 10 قابلیت‌هایی را در بخش عکاسی به کاربران عرضه کرده که قبلا نظیر آن‌ها وجود نداشته است. پردازنده هوش مصنوعی کایرین در این گوشی‌ها از معماری ساخت با بهره‌وری بالایی در مصرف انرژی برخوردار هستند و در عین حال از یک واحد پردازش عصبی اختصاصی یا NPU هم بهره می‌برند که در زمینه تشخیص تصاویر بازدهی 25 برابری در کنار بهره‌وری 50 برابری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

دوربین دوگانه‌ای برای اولین بار با اندازه دیافراگم f/1.6

دوربین گوشی های هواوی میت 10 از دو لنز لایکا، 20 مگاپیکسل سیاه و سفید و 12 مگاپیکسل رنگی برخوردار است. این دوربین مجددا حاصل همکاری هواوی با Leica در تولید لنزهای دوگانه است. این دوربین‌ها همچنین از بازترین اندازه دیافراگمی که در دوربین گوشی های موبایل تاکنون وجود داشته یعنی f/1.6 بهره می‌برند. به علاوه دوربین این سری از افکت بوکه و زوم دیجیتال قدرتمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

دوربین گوشی های هواوی میت 10

این اندازه یعنی f/1.6 موجب می‌شود که میزان نورگیری لنز حتی در محیط‌های کم‌نور بدون نیاز به فلاش در حدی باشد که تصاویری با کیفیت بسیار خوب در اختیار کاربران قرار گیرد.

دوربین گوشی های هواوی میت 10

تاکنون بزرگ‌ترین اندازه گشودگی دیافراگم در دنیای دوربین های تلفن همراه 1.7 بوده است و هواوی برای اولین بار دوربینی با F-Number به میزان 1.6 عرضه کرده است. شاید این تفاوت به میزان 0.1 زیاد به نظر نرسد ولی برای نیل به این عدد تاکنون هیچ شرکتی در دنیای تلفن همراه موفق نبوده است و هواوی با همراهی Leica برای اولین موفق به عرضه این دستاورد در گوشی های Mate 10 برای کاربران خود شده است.

علاوه بر مزیت ذکر شده، وجود ISP DUAL یا پردازش سیگنال‌های تصویر دوگانه در این سری موجب شده سرعت پاسخ‌دهی و همچنین سرعت فوکوس در دوربین گوشی های هواوی میت 10 به شدت سریع باشند.

هوش مصنوعی دوربین گوشی های هواوی میت 10

وجود AI یا هوش مصنوعی در Mate 10 موجب شده دوربین‌های این سری از قابلیت تشخیص ماهیت سوژه‌ها بهره‌مند باشند. دوربین میت 10 قادر است 13 نوع صحنه و سوژه متفاوت را تشخیص دهد و بر مبنای آن به صورت خودکار افکت‌ها و تنظیمات لازم را برای عکاسی بهینه در این حالت‌ها تخصیص می‌دهد.

دوربین گوشی های هواوی میت 10 دوربین گوشی های هواوی میت 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*