برند استیو جابز

اپل دعوا بر سر برند استیو جابز را به یک شرکت ایتالیایی باخت!

یک شرکت ایتالیایی با برند استیو جابز در زمینه تولید پوشاک و مد روز فعال است. این شرکت اخیرا موفق شده در یک دعوای حقوقی اپل را شکست دهد و همچنان از نام تجاری استیو جابز افسانه ای استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ناپولی، دو برادر به نام‌های ویکنزو و گیاکومو بارباتو موفق شدند اپل را پس از سال‌ها جنگ‌های قانونی، شکست دهند و نام بنیان گذار افسانه‌ای این کمپانی یعنی استیو جابز را برای شرکت خود انتخاب کنند. این جنگ از سال 2012، زمانی که دو برادر بارباتو اشاره کردند که اپل هیچگاه از برند استیو جابز استفاده نکرده است و قادر به استفاده از آن هستند، آغاز شد. آن‌ها پس از آن که سال‌ها محصولاتشان را برای سایر شرکت‌ها به تولید رساندند، سرانجام تصمیم گرفتند که لباس و لوازم شخصی را با برند استیو جابز که خود آن را تصاحب کرده‌اند روانه بازار کند.

برند استیو جابز

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل علیه این دو برادر برای تصاحب علامت تجاری جابز به اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ارائه دادخواست کرد. اما به گفته‌ی رسانه‌های ایتالیایی شاید بدون توجه به لوگوی این شرکت اقدام به حمله کرده است. در میانه‌ی اسم استیو جابز بر روی لوگو آن‌ها یک حرف “J” با یک دم کشیده شده شبیه به نیشدر و یک طرح سیب گاز زده بر روی آن مشاهده می‌شود که کاملا آن را متمایز می‌سازد. با این وجود دادگاه مربوطه تصریح کرده است که لوگو این کمپانی هیچ منافاتی با لوگو و علائم تجاری ثبت شده توسط شرکت اپل نداشته و برادران بارباتو به راحتی می‌توانند از آن بر روی محصولات خود استفاده کنند.

برند استیو جابز را بر روی چه محصولاتی می‌توان دید؟

در حال حاضر برادران بارباتو مشغول کار بر روی محصولاتی از جمله کیف، تی شرت، شلوار جین و سایر لوازم جانبی مد روز هستند که همگی با برند استیو جابز به روانه بازار می‌شوند. گفته می‌شود همچنان اپل از طریق مراجع ذیربط شکایت‌های خودش را دنبال می‌کند تا بتواند نام تجاری استیو جابز افسانه‌ای را از چنگ این شرکت ایتالیایی مد و پوشاک درآورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اپل همینه دیگه
    ممکنه تو ایران از اسم من هم به عنوان هواداره بزرگ اپل پول در بیارن