درآمد تیم کوک

میزان درآمد تیم کوک مدیر عامل اپل در سال 2017 چقدر بوده است؟

میزان درآمد تیم کوک مدیر عامل اپل در سال 2017 اعلام شد. درآمد مدیر عامل اپل در مقایسه با سال 2016 نزدیک به 46 درصد افزایش داشته است که نشان از فعالیت مالی بسیار خوب وی و همچنین شرکت اپل دارد.

مدیر عامل اپل، در سال 2017 درآمدزایی فوق‌العاده خوبی داشت که نتیجه فروش بسیار خوب محصولات این شکل بوده است. درآمد 12.8 میلیون دلاری وی در مقایسه با درآمد 8.7 میلیون دلاری سال 2016 و درآمد 10.2 میلیون دلاری سال 2015 به اندازه زیادی افزایش پیدا کرده است.

از این دریافتی تنها 3 میلیون دلار مربوط به حقوق تیم کوک می‌شود که در مقایسه با سال گذشته، تفاوتی نداشته است. مابقی مبلغ که حدود 10 میلیون دلار است، طی سال به عنوان پاداش به او پرداخت شد. اپل برای تمامی مدیرهای بالارده خود چنین طرح‌ها و پاداش‌هایی را به منظور دادن انگیزه بیشتر به آن‌ها در نظر می‌گیرد. پاداش دریافتی تیم کوک در سال 2016 برابر 5.3 دلار بود.

درآمد تیم کوک در مقایسه با سال 2016 به اندازه 46 درصد افزایش پیدا کرده است

طبق برنامه‌ای که اپل در نظر گرفته، در زمان عملکرد مناسب شرکت، به مدیرهای بالارده پاداش تعلق می‌گیرد. البته عکس این موضوع نیز در برنامه در نظر گرفته شده و در صورت عملکرد ضعیف شرکت، مدیران دارای مسئولیت‌های مهم مواخذه می‌شوند. به عنوان نمونه، بعد از اینکه اپل نتوانست به چشم‌اندازی که در سال 2016 برای خود در نظر گرفته بود برسد، مدیران را تنبیه کرد و آن‌ها تنها 89 درصد مبلغی که می‌توانستند طی آن سال به دست بیاورند را دریافت کردند. اما در 2017 و به لطف تجارت فوق‌العاده اپل در بازارهای مختلف، این میزان به 155 درصد رسید. یعنی بیشتر مدیران، در مقایسه با دریافتی مورد انتظارشان، نزدیک به 50 درصد پول بیشتری کسب کردند. اپل در سال 2017 توانست از میزان انتظارات خود نیز بهتر ظاهر شده و به درآمد عملیاتی 61.3 میلیارد دلار دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این همه گرون میدن محصولاتشو بایدم میزان درامدشون افزایش پیدا کنه

  2. دمش گرم لایقه جانشینیه استیوه