پردازنده های سری H اینتل

پردازنده های سری H اینتل با بهره‌گیری از کارت‌های گرافیک AMD معرفی شدند

پردازنده های سری H اینتل با بهره‌گیری از کارت های گرافیک AMD در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند تا شاهد توسعه قوی‌ترین پردازنده های شرکت اینتل باشیم.

نوامبر سال گذشته بود که دو رقیب دیرینه در حوزه کامپیوتر یعنی ای ام دی و اینتل، با اعلام خبر همکاری خود برای توسعه چیپ‌های لپ تاپ که پردازنده‌های سری Core اینتل را با کارت‌های گرافیک سری Radeon شرکت AMD ترکیب می‌کرد، تمامی کاربرن را شوکه کردند.

حالا در نمایشگاه لاس وگاس هستیم و اولین میوه این همکاری در قالب پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل که از کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega M شرکت ام ای دی قدرت می‌گیرند، رسما معرفی شده است. در کنار پردازنده و کارت گرافیک، هر واحد 4 گیگابایت حافظه HBM2 به صورت آنبرد نیز دارد که به گفته اینتل، علاوه بر ایجاد فضای خالی شدید در بخش داخلی لپ تاپ ها، طول عمر باتری نیز تا قابل توجهی افزیش پیدا می‌کند.

پردازنده های سری H اینتل که در واقع نسل هشتم از چیپ‌های Core محسوب می‌شوند، به عنوان قوی‌ترین پردازنده‌های این کمپانی آمریکایی برای لپ تاپ ها طراحی شده‌اند. به بیان دیگر، این‌ها پردازنده هایی هستند که در آینده، در محصولات حرفه‌ای و گیمینگ رده بالا مشاهده خواهیم کرد.

پردازنده های سری H اینتل

اینتل می‌گوید لپ تاپ های آینده که به این پردازنده‌ها مجهز خواهند شد، بازی‌ها را با دو یا سه برابر سرعت بیشتر در مقایسه با لپ تاپ های مجهز به پردازنده Core i7 و کارت گرافیک GTX 950M که در حدود سه سال پیش معرفی شده بودند، اجرا خواهند کرد.

هنوز لپ تاپ هایی که به این پردازنده‌ها تجهیز خواهند شد، معرفی نشده‌اند. ولی از آنجایی که ما در نمایشگاه CES هستیم، احتمالا طی روزهای آینده اخبار بیشتری در این رابطهمنتشر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*