دوربین سامسونگ گلکسی S9

اطلاعاتی تازه‌ درباره دوربین سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس منتشر شد

به تازگی اطلاعات جدیدی پیرامون دوربین سامسونگ گلکسی S9 و سامسونگ گلکسی S9 پلاس در اختیارمان قرار گرفته است. بر اساس آن‌ها می‌توان گفت دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) تبدیل به اصلی‌ترین نقطه قوت پرچمداران سال جاری برترین گوشی‌ساز دنیا خواهد شد.

از آنجایی که تنها حدود یک ماه تا رونمایی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس زمان باقی مانده است، روز به روز اطلاعات جدیدتر و مفصل‌تری درباره این دو پرچمدار منتشر می‌شود. به تازگی اخباری از کره جنوبی منتشر شده و اطلاعاتی تازه و دقیقی پیرامون دوربین سامسونگ گلکسی S9 و برادر بزرگتر آن در اختیار ما قرار داده است. پیشتر شنیده بودیم دوربین سامسونگ گلکسی S9 شگفتی‌ساز خواهد شد. سپس به بررسی دوربین مدل کوچکتر بر اساس اطلاعات فاش شده از روی جعبه گوشی پرداختیم.

دوربین سامسونگ گلکسی S9

امسال همانند سال گذشته تفاوت دو مدل تنها به اندازه نمایشگر ختم نشده و مدل پایه و پلاس از نظر دوربین نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. به عنوان نمونه دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 عادی و دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل به همراه تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر است، اما دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس دوگانه بوده و به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

برگ برنده دوربین سامسونگ گلکسی S9

نکته بسیار جالب درباره هر دو دوربین، وجود دو اندازه متفاوت حداقلی و حداکثری برای گشودگی دریچه دیافراگم است که سبب می‌شود بتوان بر میزان نور دریافتی بسته به شرایط و نور محیط، کنترل بیشتری داشت. در حال حاضر، پاشنه آشیل دوربین‌های موبایل، عکاسی در شب و به طور کلی در زمان عدم وجود نور مستقیم خورشید است، اما به لطف مجهز شدن به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر، این محدودیت به میزان زیادی رفع خواهد شد.

دوربین سامسونگ گلکسی S9

طبق اخبار، دوربین هر دو پرچمدار سری S سال 2018 سامسونگ می‌توانند به گشودگی دریچه دیافراگم فوق‌العاده بالای F1.5 دست پیدا کنند. پیش از این، برای اولین مرتبه با معرفی ال جی وی 30 شاهد مجهز شدن یک دوربین موبایل به گشودگی دریچه دیافراگم F1.6 بودیم و این موضوع سپس در هواوی میت 10 و میت 10 پرو نیز تکرار شد. پس سامسونگ با استفاده از این میزان رکورد زده و فصلی نو در دنیای دوربین‌های موبایل‌ آغاز خواهد کرد.

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس متغیر است

اما داشتن این گشودگی بسیار عریض تنها نکته مهم درباره دوربین سامسونگ گلکسی S9 نیست. این گوشی همانند دوربین‌های DSLR می‌تواند بسته به شرایط، گشودگی دریچه دیافراگم را تغییر بدهد. به لطف متغیر بودن آن می‌توان این میزان را تا F2.4 کاهش داد. یعنی وقتی در فضای باز قرار داشته و نور کافی می‌تابد، کاربر قادر است میزان دریافت نور را به حداقل برساند تا کیفیت عکس ثبت شده افزایش پیدا کند.

کاربران می‌توانند اندازه گشودگی را پیش از گرفتن عکس تنظیم کنند. البته این قابلیت کاملا جدیدی نیست و سال گذشته، شاهد استفاده از آن در گوشی موبایل تاشو و گران قیمت سامسونگ W2018 بودیم، اما متاسفانه این محصول به طور انحصاری فقط در بازارهای کشور چین عرضه شد.

دوربین سامسونگ گلکسی S9

دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر است، با این تفاوت که به جای یک سنسور، از دو سنسور تشکیل می‌شود. این دوربین می‌تواند با استفاده از هر دو دوربین در آن واحد به ثبت عکس بپردازد، به همین دلیل سنسور دوم تنها برای عکاسی زاویه باز، افزایش عمق میدان برای عکاسی پرتره و یا بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت کاربرد نخواهد داشت. در دوربین مدل بزرگتر پرچمدار سال 2018 برترین گوشی‌ساز دنیا، شاهد ترکیب الگوریتم‌های تشخیص فاصله و عمق خواهیم بود، قابلیتی که در حال حاضر در هیچ کدام یک از دوربین‌های موبایل متداول وجود ندارد. نتیحه این کار، افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده است.

یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوربین سامسونگ گلکسی S9 و همچنین مدل پلاس، قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن است. این قابلیت را پیشتر با نرخ 960 فریم بر ثانیه در دوربین Motion Eye سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم دیده بودیم، اما سامسونگ تصمیم دارد با افزایش نرخ، آن را به هزار فریم بر ثانیه برساند. در یکی از مطالب پیشین، به طور مفصل این قابلیت‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

دوربین سامسونگ گلکسی S9

برخلاف وجود تفاوت میان دوربین‌های اصلی، دوربین سلفی هر دو گوشی 8 مگاپیکسلی بوده و به قابلیت فوکوس خودکار مجهز می‌شود. علاوه بر دوربین، به لطف اخبار به بیرون درز کرده تا امروز، اطلاعات کافی درباره مشخصات پرچمداران پیش رو نیز به دست آورده‌ایم.

اندازه نمایشگر گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با مدل‌های سال 2017 تغییری نداشته و به ترتیب به 5.77 اینچ و 6.22 اینچ است. برادر بزرگتر علاوه بر اندازه بدنه و صفحه نمایش بزرگتر و همچنین مجهز شدن به دوربین دوگانه، از نظر میزان حافظه رم نیز برتر خواهد بود، به طوری که به جای 4 گیگابایت رم به کار رفته در مدل پایه، به 6 گیگابایت حافظه اصلی مجهز می‌شود.

متاسفانه ظرفیت باتری آن‌ها این مرتبه نیز چنگی به دل نخواهد زد و بدون تغییر باقی می‌ماند. با این حال انتظار داریم به لطف قدرت گرفتن از تراشه‌های اسنپدراگون 845 و یا اگزینوس 9810 دارای مصرفه بهینه‌تر در مقایسه با تراشه‌های مدل‌های ققبلی، باتری‌‌های 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی و 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی آن‌ها دوام بیشتری داشته باشند.