شناسایی باکتری های مواد غذایی

باکتری های مواد غذایی را با گوشی هوشمند خود شناسایی کنید

محققان دانشگاه ماساچوست وسیله‌ای را ساخته‌اند که می‌تواند با اتصال به گوشی هوشمند شما، باکتری های مواد غذایی مختلف را تشخیص داده و روش‌های به‌پروری آن‌ها را به شما ارائه کند.

آیا اسفناج خام واقعا مناسب خوردن است یا حاوی آلودگی است؟ در آینده‌ای نزدیک یک دستگاه ارزان قیمت که با گوشی شما کار می‌کند به عرضه درخواهد آمد، می‌تواند به شما در مورد باکتری های مواد غذایی که قصد میل کردن آن‌ها را دارید هشدارهای لازم را ارائه کند. این تکنولوژی هم اکنون در دانشگاه ماساچوست امهرست در دست توسعه بوده و به مرحله تجاری سازی نرسیده است.

در تحقیقی با رهبری متخصص مواد غذایی، دکتر Lili He، محققان یک تراشه را طراحی کرده اند که با آمیختن یک مولکول به نام MBPA-3 می‌تواند باکتری‌ها را به خود جذب کند. این تراشه در یک نمونه نوشیدنی یا مواد غذایی پخته شده قرار می‌گیرد و سپس با یک مایع بافر همراه pH بالا (چیزهایی مانند قندها، چربی‌ها و پروتئین‌ها که در غذاها موجود هستند) مورد شستشو قرار می‌گیرد، اما باکتری‌ها در محل رها می‌شوند. در مرحله بعد تراهش در یک میکروسکوپ نوری ساده قرار می‌گیرد. این میکروسکوپ از نوعی است که مخصوص گوشی های هوشمند طراحی شده است. سپس یک اپلیکیشن میزان درصد باکتری های مواد غذایی روی چیپ را اندازه گیری می‌کند. این چیپ می‌تواند 100 سلول باکتری را در هر میلی‌لیتر محلول شناسایی کند.

نتایج حاصله از اندازه گیری باکتری های مواد غذایی در کمتر از دو ساعت به دست می‌آیند. در مقابل، روش استاندارد به‌پروری مواد غذایی مورد آزمایش قرار گرفته در عرض دو روز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در حالی که روش‌های دیگری نیز برای تشخیص سریع‌تر باکتری ها مواد غذایی وجود دارد، اما Lili He ادعا م‌کند که آن‌ها به اندازه‌ی این روش جدید حساس یا قابل اعتماد نخواهند بود.

امید است پس از آنکه تکنولوژی فوق در دست تجاری سازی قرار گرفت، توسط کارکنان رستوران‌ها و سایر فعالان مربوطه برای تست باکتری های موجود در غذاها و آب مورد استفاده قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خخخ از اینا بزاریم رو سبزی هامون میگه باکتری مدفوع خر و سگ

  2. این یکی خیلی جالب بود واقعا عالی بود

  3. تکنولوژی چه پیشرفتی کرده و در کنار موارد مضرش، بعضی ویژگی هاش مثل این خیلی خوبه و خدایی مفید برای سلامت

  4. من ریختم اپشو،اوه یه باکتری رو جورابم کشف کردم
    اه یکی دیگه هم اینجاست واااای باکتری ها محاصرم کردن