عملکرد مالی ال جی

عملکرد مالی ال جی موفقیت‌آمیز است، اما بخش موبایل همچنان در سراشیبی قرار دارد

عملکرد مالی ال جی الکترونیکس در سال گذشته میلادی اعلام شد. با وجود موفقیت‌آمیز یودن میزان درآمد ال جی در سال 2017، بخش موبایل ال جی همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد.

ال جی الکترونیکس عملکرد مالی خود در سال 2017 را اعلام کرد. این شرکت کره‌ای در سال گذشته میلادی 55.4 میلیارد دلار درآمد داشته، میزانی که در تاریخچه شرکت برای نخستین مرتبه به دست آمده است. عملکرد مالی ال جی الکترونیکس در سال گذشته در مقایسه با سال 2016 به میزان 10.9 درصد افزایش داشت. سود عملیاتی شرکت 2.23 میلیارد دلار بوده است.

به این ترتیب 2017 بعد از سال 2009، سودبخش‌ترین سال در تاریخچه فعالیت این شرکت محسوب می‌شود. این اخبار روی هم رفته برای کل شرکت ال جی خوب تلقی می‌شوند، اما این موفقیت به لطف فروش خوب تلویزیون‌های OELD رده بالای ال جی و همچنین لوازم خانگی به دست آمده و بخش موبایل هیچ سهمی در آن نداشته است.

عملکرد مالی ال جی

بخش موبایل نه تنها به بهبود پیدا کردن عملکرد مالی ال جی کمکی نکرده است، بلکه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. این قسمت در ربع آخر سال 2017 با 192 میلیون دلار ضرردهی رو به رو شد. این میزان از 187 میلیون دلار ضرردهی که توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده بود 5 میلیون دلار بیشتر است!

عملکرد مالی ال جی موبایل همچنان ناامیدکننده است

سخنگوی ال جی در یک مصاحبه خبری، چالش‌برانگیز شدن بازار گوشی های هوشمند و وجود رقبایی قدرتمند چینی را دو دلیل اصلی عدم موفقیت در بازار موبایل عنوان کرد. هوآن ژانگ وان (Hwang Jeong-hwan) چندی پیش به عنوان مدیر عامل جدید بخش موبایل ال جی برگزیده شد، به این امید که این قسمت از حالت ضرردهی بیرون آمده و به سوددهی برسد. به نظر این فرد استراتژی‌های جدیدی در پیش گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم رونمایی گوشی های جدید شرکت همزمان با دیگر گوشی‌سازان در رویدادهای یکسان و ارائه مدل‌های جدید تنها در صورت نیاز اشاره کرد. به این ترتیب به احتمال بسیار زیاد ال جی جی 7 در نمایشگاه MWC 2017 غایب خواهد بود. پیشتر نیز شایعات این موضوع را تایید کرده بودند.