کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین برای اولین بار در تاریخ!

از سال 2009 که صنعت تولید گوشی های هوشمند در چین آغاز شد، همواره شاهد رشد آن بوده ایم؛ اما طبق آخرین آمار سال 2017، این کشور با کاهش فروش گوشی های هوشمند مواجه شده است.

بازار فروش گوشی‌ های هوشمند در چین از سال 2009 تا سال 2016 رشد بسیار چشمگیری داشته است. هرچند که در سال‌های گذشته میزان این رشد کمتر شده اما بازهم تا سال 2016 میلادی این روند ادامه پیدا کرده بود. طبق جدیدترین آمار، در سال 2017 برای اولین بار با کاهش فروش گوشی های هوشمند در بازار چین مواجه شده ایم.

اگر به‌طور دقیق‌تر بررسی کنیم، سال 2017، 459 میلیون گوشی هوشمند در چین به فروش رفته که در مقایسه با آمار سال 2016، 4 درصد افت پیدا کرده است. بیشترین افت فروش مربوط به سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی است که 14 درصد کاهش فروش را نسبت به زمان مشابه در سال 2016، نشان می دهد.

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین

بر اساس آمار، هواوی با فروش 90 میلیون دستگاه در سال 2017، بهترین برند چین محسوب می‌شود. بعد از هواوی، اوپو و ویوو قرارگرفته‌اند. در رده چهارم بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند نام اپل به چشم می‌خورد و در رده پنجم نیز شرکت شیائومی قرار گرفته است.

هواوی 24 میلیون دستگاه بیشتر از اوپو و ویوو تولید کرده و این شرکت در سه ماهه چهارم 2017 بیشترین رشد فروش را در اختیار دارد. دقیقاً برخلاف فروش کلی گوشی‌های هوشمند در چین که در این سه ماهه دچار افت شده‌اند.

نیمی از گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط هواوی، با برند آنر وارد بازار می‌شوند. این برند در سال 2017 بسیار موفق بوده است. از سوی دیگر شرکت‌هایی در چین هستند که هر روز ضعیف و ضعیف‌تر خواهند شد؛ میزو، لنوو، جیونی و زد تی ای را می‌توان از این دست شرکت‌ها نام برد. در واقع اگر به میزان موفقیت آخرین پرچم‌دار آن‌ها نگاه کنیم، به‌وضوح مشخص است که سال خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و اگر این مسأله ادامه پیدا کند، هواوی هر روز رشد می‌کند و فاصله خود با رقبای دیگر را در چین افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، رشد هواوی می‌تواند به شرکت کمک کند تا به 2 غول بزرگ فروش گوشی‌های هوشمند در بازار برسد و آن‌ها را نیز پایین بکشد. این مسأله برای هواوی بسیار خوب و برای بازار فروش گوشی‌های چینی، بد خواهد بود و می توان آن را یکی از دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین نام برد.