ایجاد پایگاه داده در CPanel

آموزش جامع وردپرس قسمت دوازدهم؛ ایجاد پایگاه داده در CPanel (بخش دوم)

در این قسمت به آموزش ایجاد پایگاه داده در CPanel خواهیم پرداخت. CPanel یک پنل میزبانی وب مبتنی بر لینوکس به شمار آمده که با رابط گرافیکی کاربری و ابزارهای اتوماسیون خود، فرآیند مدیریت هاست یک وب‌سایت را راحت می‌کند. در این قسمت مباحث ذکر شده در قسمت یازدهم را ادامه می‌دهیم.

در سی پنل ابزار دیگری تحت عنوان MySQL Database Wizard موجود است که روش ساده‌تری را برای انجام کار به ارمغان می‌آورد. با این روش خیلی سریع‌تر می‌توان پایگاه‌داده، نام کاربری و کلمه عبور را به طور همزمان ایجاد کرد.

ایجاد پایگاه داده در سی پنل

محل استقرار MySQL Database Wizard در بخش Databases درست در کنار آیکون MySQL Database است. بر روی آن کلیک کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

ایجاد پایگاه داده در CPanel

پس از کلیک بر روی آیکون MySQL Database Wizard و مشاهده پنجره‌ای مشابه تصویر زیر، نیاز است نام پایگاه‌ داده مورد نظر خود را وارد کرده و بر روی دکمه Next Step کلیک کنید:

ایجاد پایگاه داده در CPanel

در مرحله بعدی مشاهده خواهید نمود که پایگاه‌ داده مربوط به آن ایجاد شده است و CPanel از شما می‌خواهد تا نام کاربری و رمز عبور خود را تعیین کنید:

ایجاد پایگاه داده در CPanel

پس از تعیین نام کاربری و رمز عبور، با کلیک بر روی دکمه Create User نام کاربری ایجاد خواهد شد.

مشابه آموزش‌های قبلی، حال نوبت به تخصیص حق دسترسی‌ها به کاربر MySQL خواهد رسید. در پنجره مربوط به آن، همانند تصویر زیر، گزینه All Privileges را برگزیده (آن را تیک زده) و بر روی Next Step کلیک نمایید:

ایجاد پایگاه داده در CPanel

پس از اتمام فرآیند ایجاد پایگاه داده در CPanel پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودم کار نمایان خواهد شد. همانطور که در آموزش قبلی هم عنوان شد، دقت داشته باشید که نام پایگاه‌ داده و نام کاربری MySQL دارای چه پیشوندی است تا در هنگام نصب وردپرس و استفاده از آن دچار مشکل نشوید. حال نوبت آن رسیده که وردپرس خود را  نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نصب وردپرس به آموزش نصب وردپرس مراجعه کنید.

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقا بی اندازه پساس بابت زحماتی که برای این سری مقالات می کشید