ربات های کرم مانند

ربات های کرم مانند که انرژی حرکتی خود را از سطح رطوبتی اطراف تامین می کنند + ویدیو

محققان در کره جنوبی موفق به تولید ربات های کرم مانند شدند که انرژی حرکتی خود را از رطوبت محیط دریافت می کنند. این ربات ها که به Hygrobot معروف هستند می توانند همچون کرم پیچ و تاب خورده و حرکت کنند.

ربات‌ های کوچک نسل جدید می‌توانند بدون برق و باتری کار کنند! محققان در دانشگاه سئول کره جنوبی ربات های کرم مانند ساخته‌اند که می‌توانند با دریافت رطوبت اطراف مانند کرم بخزند. این ربات‌ها که هایگروبات (Hygrobot) نامیده می‌شوند، می‌توانند بخزند، پیچ و تاب بخورند و یا مثل مار حرکت کنند. در آینده از این ربات‌ های کرم مانند به‌عنوان برنامه‌های کاربردی همچون تزریق دارو در پوست به کار برده خواهند شد.


ایده ربات های کرم مانند از گیاهان برگرفته‌شده است، چراکه می‌توانند با دریافت آب و رطوبت و هوای موجود در اطراف تغییر شکل و اندازه دهند. به این خاصیت هایگرواکسپنشن (Hygroexpansion) نیز گفته می‌شود. به‌عنوان مثال مخروط‌های کاج در هنگام خیس شدن بسته می‌شوند و زمانی که خشک می‌شوند دوباره باز خواهند شد تا دانه‌های داخل آن‌ها به بیرون ریخته شود. قبلاً نیز از گیاهان برای ساخت ربات‌ها الهام گرفته ‌شده بود و سال گذشته دانشمندان، ربات‌هایی از جلبک ساختند.

البته ربات‌های موردنظر از گیاه ساخته نمی‌شوند بلکه تنها مکانیزم درون گیاهی را شبیه‌سازی می‌کنند. ساختن رباتی که بتواند به‌وسیله رطوبت حرکت کند بسیار ارزشمند است چرا که رطوبت یک انرژی کاملاً طبیعی است. همچنین برخلاف باتری‌ها، سمی نیست و یا حتی خراب نمی‌شود. برای استفاده از میکرو ربات در بدن انسان نیز به چنین معیارهایی نیاز خواهیم داشت.

ربات های کرم مانند

دانشمندان نشان داده‌اند که یک Hygorobot با حرکت بر روی توده باکتری‌ها قابلیت استریل کردن آن ها را دارد؛ دقیقاً شبیه به حلزون که در هنگام حرکت مایع لزج مانندی از خود به‌جا می‌گذارد. این ربات‌ها می‌توانند دارو را با استفاده از رطوبت بدن به انسان منتقل کنند. همچنین می‌توانند آن ها را به سنسورهای قوی مجهز کنند که به گازهای مختلف واکنش نشان دهد.

هایگروبات ها اولین ربات‌هایی نیستند که دانشمندان برای برنامه‌های کاربردی پزشکی از آن‌ها استفاده می‌کنند. سال گذشته محققان موفق به ساخت ربات هیدرو ژل شدند که با آهنربا فعال می‌شد و دوز های متفاوتی از مواد شیمیایی را برای درمان تومور های مختلف منتشر می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اووووووه!!!! چقدر جالب بود

    سپاس بابت مطلب و خصوصا گیف ها

  2. دارن میشن مثل حیوونا یه تیکه ای بزاری جلوشون مثل خر واست کار میکنن

  3. خخخ چ نازننن اوخیی یدونه از اینا کاش میشد بخرم

  4. داریم به ساختن موجود زنده هر روز نزدیکو نزدیک تر میشیم

  5. ربات کرم مانند به چ کار میاد ؟؟؟