هوش مصنوعی موبایل ال جی

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی موبایل ال جی در MWC 2018 معرفی می‌شود

شرکت ال جی در نمایشگاه MWC 2018، هوش مصنوعی موبایلی خود را معرفی خواهد کرد. ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی موبایل ال جی باعث تجربه کاربری لذت‌بخش‌تر محصولات این برند می‌شود.

ال جی اولین مجموعه از فناوری‌های هوش مصنوعی خود برای گوشی های هوشمندش را امسال در کنگره جهانی موبایل (MWC 2018) در بارسلون اسپانیا به نمایش می‌گذارد. این فناوری جدید در نسخه 2018 پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند و پرچمدار ال جی یعنی V30 به کار خواهد رفت.

بیش از یک سال پیش و قبل از معرفی پلت‌فرم LG ThinQ در نمایشگاه CES 2018 ، ال جی روی به کار گرفتن هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند تحقیق می‌کند. اولویت این تحقیقات بر تولید محصولاتی مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف ارائه تجربه کاربری ملموس و متمایز و همچنین تمرکز بر دوربین و تشخیص صدا متمرکز شده است. نتیجه این مطالعات ایجاد مجموعه‌ای از فناوری‌های هوش مصنوعی موبایل ال جی مطابق با نیازها و الگوهای مصرف مشتریان امروزی است.

هوش مصنوعی موبایل ال جی

هوش مصنوعی تصویری: نسل بعدی تشخیص تصویر

در صدر لیست امکانات تحسین‌برانگیز دوربین ال جی V30 قابلیت‌هایی نظیر لنز دوگانه، لنزهای زاویه گسترده با حداقل افت کیفیت تصویر و لنز کریستالی تمام‌شیشه وجود دارد و افروده شدن فناوری هوش مصنوعی تصویری، این دوربین را هوشمندتر و کاربری آن را ساده‌تر می‌کند.

هوش مصنوعی تصویری به صورت خودکار سوژه‌ها را تشخیص داده و بهترین حالت تصویربرداری را از میان هشت حالت موجود پیشنهاد می‌دهد: حالت پرتره، غذا، حیوانات خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع خورشید و غروب آفتاب. زاویه دید، رنگ، بازتاب‌ها، نوردهی پشت و میزان اشباع همه از عواملی هستند که در زمان تحلیل تصاویر در پایگاه اطلاعاتی گوشی مد نظر قرار می‌گیرند تا مشخص شود که دوربین بر چه چیزی فوکوس کند تا بهترین تنظیمات ایجاد شود. مثلا، وقتی دوربین را به سمت یک بشقاب پاستا می‌گیرید حالت عکس‌برداری از غذا فعال می‌شود و در نتیجه رنگ‌ها گرم‌تر و وضوح بیشتر می‌شود تا تصویر نهایی پر رنگ و لعاب‌تر باشد.

هوش مصنوعی موبایل ال جی

ال جی با کمک همکاران تجاری خود فناوری تشخیص تصویر را ایجاد کرده است تا بیش از 100 میلیون تصویر را برای ارائه الگوریتم تشخیص تصویر در گوشی تحلیل کند. بیش از یک هزار دسته‌بندی منحصربه‌فرد و متفاوت از تصاویر برای دقیق‌تر کردن تحلیل تصویر ایجاد شده‌ند تا پیشنهادات بهتری برای حالات تصویربرداری ارائه شود. همچنین فقط کافی است QR کد کالای مورد نظر خود را به دوربین نشان دهید تا هوش مصنوعی دیداری ال جی بتواند به صورت خودکار آن را اسکن کرده و تحقیقات لازم در مورد تصویر را آغاز کند یا گزینه‌هایی برای خرید به شما پیشنهاد دهد؛ مثلا این که کجا می‌توانید همان کالا یا دیگر محصولات مشابه را ارزان‌تر بخرید.

حالت جدید تصویربرداری در نور کم می‌تواند به صورت خودکار تصویر را در محیط‌های تاریک یکی دو پرده روشن‌تر ‌کند. فناوری هوش مصنوعی تصویری، به جای حالت‌های معمول سنجش میزان نور خارجی، روشنایی تصویر واقعی را ثبت می‌کند. در نتیجه، میزان روشنایی با دقت و تطابق بیشتری تنظیم می‌شود.

هوش مصنوعی صوتی: دستور صوتی انحصاری ال جی

قابلیت جدید دیگر هوش مصنوعی موبایل ال جی ، سیستم دستور صوتی ال جی است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با استفاده از دستور صوتی خود برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند و تنظیمات را تغییر دهند. فناوری هوش مصنوعی صوتی ال جی با همکاری دستیار گوگل از طریق 32 فرمان‌ هوش مصنوعی صوتی که منحصرا از آن ال جی است نیاز به جست‌وجو در گزینه‌های مختلف منو را برطرف کرده و انتخاب مستقیم عملکردهای خاص را امکان‌پذیر می‌کند. در سال 2017 تعداد فرمان‌های صوتی 23 مورد بود که امسال افزایش پیدا کرده است.

ردیفقابلیتدستور صوتی (در ابتدا باید بگویید OK GOOGLE)
1عکس‌برداری عریضTake a picture on a wide angle
2سلفی عریضTake a selfie on a wide angle
3فیلمبرداری عریضRecord a video on a wide angle
4فیلمبرداری سلفی عریضTake a selfie video on a wide angle
5حالت ویدیویی CineOpen camera on Cine Video
6حالت عکسبرداری پیشرفتهOpen camera on a manual mode
7حالت فیلم‌برداری پیشرفتهOpen camera on a manual video
8حالت فیلمبرداری Cine (رومانتیک)Take a romantic Cine Video
9حالت فیلمبرداری Cine (ملودرام)Take a melodramatic Cine Video
10حالت فیلمبرداری Cine (ترسناک)Take a thriller Cine Video
11حالت فیلمبرداری Cine (زیبایی)Take a beauty Cine Video
12حالت فیلمبرداری Cine (Blockbuster)Take a summer blockbuster Cine Video
13حالت فیلمبرداری Cine (رومانتیک کمدی)Take a romantic comedy Cine Video
14حالت فیلمبرداری Cine (مستند)Take a documentary Cine Video
15حالت فیلمبرداری Cine (منظره)Take a scenery Cine Video
16حالت فیلمبرداری Cine (درام)Take a drama Cine Video
17حالت فیلمبرداری Cine (تاریخی)Take a historical Cine Video
18حالت فیلمبرداری Cine (رازآلود)Take a mystery Cine Video
19حالت فیلمبرداری Cine (نوار قدیمی)Take a noir Cine Video
20حالت فیلمبرداری Cine (کلاسیک)Take a classic Cine Video
21حالت فیلمبرداری Cine (فلش بک)Take a flashback Cine Video
22حالت فیلمبرداری Cine (هنری)Take a pop art Cine Video
23حالت فیلمبرداری Cine (Graphy)Open camera with Graphy
قابلیت های جدید 2018
25حالت پاناروماهنوز مشخص نشده است
26عکس از غذاهنوز مشخص نشده است
27عکسبرداری/ فیلمبرداری Time-lapseهنوز مشخص نشده است
28عکس‌برداری نور کمهنوز مشخص نشده است
29عکس‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعیهنوز مشخص نشده است
30جستجوی عکسهنوز مشخص نشده است
31اسکن بارکدهنوز مشخص نشده است
32جستجوی فروشگاهیهنوز مشخص نشده است

ارتقا و توسعه هوش مصنوعی موبایل ال جی

راهبرد ال جی برای تلفن‌های هوشمند استمرار توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی و اصلاح امکانات کنونی است تا بتواند استفاده از آنها را راحت‌تر کند. امکانات خاص هوش مصنوعی موبایل ال جی نه تنها محدود به مدل‌های جدید ال جی نمی‌شوند بلکه برای تلفن‌های هوشمند کنونی ال جی از طریق به‌روزرسانی در دسترس قرار خواهند گرفت؛ منتها با در نظر گرفتن قابلیت‌های مختلف سخت‌افزاری و توانایی مدل‌های گوناگون از تلفن‌های هوشمند ال جی در ارائه بیشترین و بهترین تجربه کاربری ممکن.

آقای Ha Jeung-uk، مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال جی می‌گوید:

به دنبال تعهدی که در نمایشگاه CES داده‌ایم، آینده ال جی در حوزه AI رقم می‌خورد نه در حوزه سرعت پردازش و یا امکانات سخت‌افزاری. تمرکز ما روی ساختن گوشی‌های هوشمندتر است و ما مطمئن هستیم که مشتریان ما از داشتن تجربه کاربری پیشرفته‌تر در گوشی V30 که منتظرش بوده‌اند، لذت خواهند برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خیلی خوبی ال جی 😍😍.ال جی کم کم داره تو تیتر اول خبر ها میره و سوپرایز هاشو رو میکنه .گوشی هایی که الان داره میزنه باید رفت و دید و لذت برد .

  2. هوش مصنوعی چقدر قوی شده

  3. این واقعا بهتر بود یا دید در شب اس نه خدایی
    یا اهسته کردن تصویر گلکسی یا ساختن استیکر سه بعدی خدایی کدوم بهتره

  4. خیلی باحاله الجی داره خبر ساز میشه خدا کنه همش تحقق داشته باشه

  5. خیلی عالیه دوسش دارم یه عالمه

  6. خیلی خوبه این ال جی ♥♥♥