جت الکتریکی Lilium Jet

جت الکتریکی Lilium Jet تحولی عظیم در سیستم حمل و نقل ایجاد خواهد کرد

جت الکتریکی Lilium Jet یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه شرکت Lilium است که می‌تواند سیستم حمل و نقل را متحول کرده و مشکل ترافیک را حل کند.

استارتاپی آلمانی در حال توسعه یک هواپیمای الکتریکی با ابعادی در اندازه یک خودرو است که می‌تواند به صورت عمودی، از جای خود بلند شده و فرود آید. فناوری به کار رفته در این محصول جدید که اخیرا یک جایزه معتبر را هم برای سازندگان به ارمغان آورده، بسیار جذاب است.

کمپانی Lilium که سال 2015 توسط گروهی از کارآفرینان شکل گرفته است، می‌خواهد هواپیمای خود را برای به عنوان یک سیستم حمل و نقل شهری پایدار و جدید، توسعه دهد. پاتریک ناتن (Patrick Nathen)، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، ایده طراحی و تولید این هواپیمای الکتریکی را «انقلابی کردن راهی که مردم برای رفتن به شهرهای مختلف جهان استفاده می‌کنند»، عنوان کرده است.

جت الکتریکی Lilium Jet

Cleantech Group (به اختصار CTG)، یکی از شرکت‌های تحقیقاتی برای ثبت نوآوری‌های شرکت‌های مختلف، ماه ژانویه جایزه “Early Stage Company of the Year” را به عنوان یکی از 100 جایزه مختلف خود به Lilium اهدا کرده است.

ریچارد یانگمن (Richard Youngman)، رییس اجرای CTG، می‌گوید فناوری شرکت Lilium پتانسیل «محقق کردن رویای به صفر رسیدن تولید گازهای گلخانه‌ای در حمل و نقل انبوه را دارد.»

جت الکتریکی Lilium Jet چگونه کار می‌کند؟

Lilium که سپتامبر گذشته سرمایه آن به 90 میلیون دلار رسید، سال گذشته نمونه اولیه از محصول خود را در مونیخ آلمان آزمایش کرد. مشابه پهپادهای کوادکوپتر، جت الکتریکی Lilium Jet می‌تواند از روی یک نقطه بلند شده، فرود آید و با کمترین انرژی روی هوا شناور بماند.

Lilium Jet

زمانی که جت روی هوا قرار می‌گیرد، فن‌ها در موقعیتی افقی به سمت بال‌های هواپیما بازگشته و نیروی تولیدشده برای بلند شدن آن به نیرویی برای شتاب‌گیری تبدیل می‌شود. در این مرحله، جت شرکت Lilium می‌تواند همانند یک هواپیمای معمولی کوچک پرواز کرده و به سرعتی در حدود 190 مایل بر ساعت (305 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. خوشبختانه، تمامی این اتفاقات هم بدون تولید گازهای گلخانه‌ای می‌افتد!

موتورهای الکتریکی که عملکردی مشابه توربوفن‌های مرسوم در جت‌های مسافربری دارند، با صدا و لرزش کمتری در مقایسه با موتورهای بنزینی معمولی طراحی شده‌اند. این موضوع، جت الکتریکی Lilium Jet را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در محیط‌های شهری متراکم تبدیل می‌کند؛ آینده‌ای که مطابق با اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت این شرکت، بنیان‌گذاران برای این جت پیش‌بینی می‌کنند.

علاوه بر این، هواپیمای پیش رو که برخی از آن به عنوان ماشین پرنده یاد می‌کنند، بسیار چابک بوده و می‌تواند به صورتی ایمن از فضای موجود میان ساختمان‌ها و پل‌ها عبور کند.

جت الکتریکی Lilium Jet

همانند اوبر، اما برای آسمان

بنیان‌گذاران این پروژه آینده‌ای را متصور شده‌اند که همانند اوبر، درخواست برای جت‌ها از طریق تلفن هوشمند امکان‌پذیر باشد. به محض رسیدن، شما می‌توانید از طریق منطقه فرودی که روی ساختمان‌های مختلف در نظر گرفته شده، آن را از طریق شبکه موجود و بدون ماندن در ترافیک، به هر جایی که دوست دارید با خود ببرید.

این هواپیما که با یک بار شارژ می‌تواند در حدود یک ساعت پرواز کند، گزینه مناسبی برای انجام سفرهای کوتاه میان شهرهای مختلف خواهد بود. مطابق با اطلاعات مندرج در وب‌سایت این شرکت، جت الکتریکی Lilium Jet می‌تواند مسافتی 40 مایلی (64 کیلومتری) را ظرف تنها 15 دقیقه بپیماید. مجموع مسافتی قابل پیمایش این هواپیما نیز در حدود 190 مایل (305 کیلومتر) است که این میزان، سفر از بوستون به نیویورک را امکان‌پذیر می‌کند.

جت الکتریکی Lilium Jet

اگرچه فعلا ما با نمونه اولیه از این محصول جدید رو به رو هستیم، اما سازندگان امیدوارند جت الکتریکی Lilium Jet را سال آینده میلادی و همراه با خلبان آزمایش کنند. احتمالا تا سال 2025 میلادی، از این فناوری به صورت عمومی استفاده خواهد شد. در ادامه می‌توانید بیشتر با این وسیله نقلیه عمودپرواز آشنا شوید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این بهترین گذینه برای خودروهای پرنده هست. به نظر من هرچه سریع تر باید فرا گیر بشن چون نیاز به جاده و لاستیک ندارن بسیار در حفظ محیط زیست موثرند

  2. ایران هم بلده ماشین بسازه اونم پراید با قوطی حلبى خخخخخخخ
    😀
    😀

  3. چه خوبه دیگه همه پروازو تجربه میکنن

  4. فقط اونله ایلان ماسک

  5. خیلی جالبه مخصوصا اگه تو ایران بیاد ولی فک کنم روزی سی چهل تایی کشته بده البته اگه تولید ملی باشه

  6. از این به بعد بجای ترافیک زمینی ترافیک هوایی هم داریم