بلندترین آسمان خراش

بلندترین آسمان خراش دنیا در عربستان؛ تصاویر خیره کننده از برج جده

بلندترین آسمان خراش جهان در شهر جده در حال ساخت است. بلندای برج جده حتی از برج خلیفه که در مقایسه با تعداد زیادی از آسمان خراش‌های دنیا ارتفاع زیادتری دارد بیشتر است.

برج جده قرار است در آینده‌ای نزدیک، مقامی که سال‌ها است در چنگ برج خلیفه قرار دارد را تصاحب کرده و برای شاید چندین دهه آن‌ را نزد خود نگه دارد. برج خلیفه با داشتن بلندای 828 متر، بلندترین سازه‌ای است که بر روی کره زمین وجود دارد. اگرچه عظمت این برج حیرت‌آور و تحسین برانگیز است، اما بعد از تکمیل ساخت بلندترین آسمان خراش دنیا، با اختلافی تقریبا فاحش به زیر خواهد افتاد.

برج جده که از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به بلندترین آسمان خراش دنیا ساخته شد، تا سال 2020 تکمیل شده و با داشتن 999 متر ارتفاع، لقب بلندترین آسمان خراش، برج و سازه‌ای که بشریت تا به امروز ساخته را در دست می‌گیرد. از آنجایی که یک متر در 999 متر دیده نمی‌شود، بلندترین آسمان خراش را دارای یک کیلومتر بلندی خطاب می‌کنیم! همانطور که از نام آن پیداست، آسمان خراش مذکور در شهر جده در حال ساخت است.

بلندترین آسمان خراش

رندرهای بلندترین آسمان خراش

طراحی بلندترین آسمان خراش بر عهده آدریان اسمیت (Adrian Smith) و گردون گیل (Gordon Gill) بوده است. برج جده سازه‌ای متشکل از بیش از 200 طبقه محسوب می‌شود.

بلندترین آسمان خراش

درون آسمان خراش تعداد زیادی رستوران، هتل، آپارتمان مسکونی و مراکز خرید وجود خواهد داشت.

بلندترین آسمان خراش

برج جده چنان با عظمت و بزرگ است که می‌توان آن را به تنهایی یک شهر کوچک خطاب کرد.

بلندترین آسمان خراش

طبق 157 برج جده تبدیل به بلندترین عرشه مشاهده در دنیا می‌شود. از بالای این قسمت، منظره جالبی از دنیای اطراف مشاهده خواهید کرد.

بلندترین آسمان خراش

شرکت اقتصادی جده و شرکت‌ سرمایه‌گذاری Alinma به عنوان سرمایه‌گذاران پروژه ساخت بلندترین آسمان خراش دنیا، نزدیک به 2.2 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

بلندترین آسمان خراش

پیشتر برج جده را با نام برج پادشاه (Kingdom Tower) می‌شناختند. بلندی آن از برج خلیفه، که خود بنایی بسیار باعظمت است، نزدیک به 130 متر بیشتر خواهد بود.

بلندترین آسمان خراش

اگرچه طرح‌های دیگری نیز به منظور ساخت آسمان خراش‌های بلندتر مطرح شده، اما برج جده سال‌ها است در حال ساخت بوده و تا سال 2020 تکمیل می‌شود. شرکت معماری AMBS طرحی به منظور ساخت یک آسمان خراش بلندتر از برج جده در بصره عراق با نام براید (Bride) ارائه کرده است، اما هنوز برنامه مشخصی برای ساخت آن وجود ندارد.

بلندترین آسمان خراش

تا ماه جاری میلادی، کار ساخت نزدیک به 60 طبقه از بلندترین آسمان خراش به پایان رسید.

بلندترین آسمان خراش

هلدینگ Kingdom به عنوان شرکت توسعه‌دهنده پشت شهر اقتصادی جده، آن را به عنوان شهری برای آینده خطاب می‌کند. این شهر توسط شرکت HOK Architects ساخته شده و تمامی خانه‌های آن مصرف انرژی بهینه‌ای خواهند داشت. در سرتاسر شهر مراکز خرید و ساختمان‌های اداری مختلفی وجود داشته و سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته‌ای برای آن نظر گرفته شده است. تصویر زیر، رندری از شهر اقتصادی جده است که در آینده‌ای نه چندان دور تکمیل خواهد شد.

بلندترین آسمان خراش

ساخت کل شهر روی هم رفته نزدیک به 20 میلیارد دلار هزینه دارد. مساحت آن حدود 1280 هکتار بوده و تا سال 2026 قابل استفاده می‌شود. این پروژه تنها یکی از طرح‌های شهرهای هوشمندی است که عربستان تصمیم به ساخت آن را دارد.

بلندترین آسمان خراش

سازندگان امیدوار هستند شهر اقتصادی جده، نظر بسیار از سرمایه‌گذاران و توریست‌ها را به خود جلب خواهد کرد. همچنین به لطف شکسته شدن بسیاری از رکوردهای تجاری، تبدیل به نخستین شهر موفق در نمونه خود خواهد شد.

بلندترین آسمان خراش

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

31 دیدگاه

  1. هر چی ما بیشتر دزدی میکنیم اونا هی میرن بالاتر.چه گرفتاری شدیم😊😅

  2. اقایون داداشا این برجارو خود مردم دست به کار شدن ساختن نه مثل شماها تو خونه نشستین غصه کشورهای خارج رو میخورین دست به کار شین برید سیمان رو بزنید روهم بلندترین برج هی جهان رو بسازید

  3. 😢مردم چه کارایی میکنن
    من‌ یه ساله میخوام یه دستشویی جدید بسازم هنوز پولش جور نشده

  4. ما یک مشت بدبختیم به جز دوزدی و غیبت و هزار چیزی دیگه
    یکم از مسلمانان واقعی یعنی اروپایی ها یاد بگیریم

  5. ای خدا اینا کشورن که به فکر مردمشون هستن نه کشور ما که هرچی میشه دزدی هم باهاش هست اونا برج جده ساختن ما هم مسکن مهر

  6. خوش بحالشون ما که ایرانیان به جای نرسیدم کاشکی ایران هم بفکر پیشرفت باشه، من هم عربم چه فرقی میکنه!

  7. چه ملخ خوری!!!!
    دلمون خوشه میگیم از نسل کورشیم و فلان و فلان.
    دولت مسکن مهر میسازه که با یه زلزله کشته کلی کشته میده.
    مردم سر جا تو مترو با هم کشتی میگیرن. هر جمعه کنار رود و دریا و جنگل بری انگار رفتی مرکز بازیافت زباله. والا چنگیز خان هم حاضر نیست سرپرستی ما رو قبول کنه چه برسه به کورش. فقط میگیم بودیم بودیم. عین پیرزن پلاسیده که میگه من جوون بودم یه کاباره رو میچرخوندم. همین ملخ خورا سابق اینقدر قدرت دارن که میزبانی فوتبالمون رو ازمون گرفتنن.

  8. حالا سعید بیاد حرف بزنه ببینم چی می خواد بگه. اینا هم پیشرفت کردن. باز شما بگید ملخ خور و سوسمار خور. اینا 39 سال پیش چی بودن ما چی بودیم.

  9. اینا برای جاذبه ی جهانگردی این کارارو می کنند. همیشه که با نفت و گاز و این چیزا که نمیشه کشور رو اداره کرد. این عربا به جای دزدی از مردم خودشون دارند روی این چیزا کار می کنند.
    حالا به ایرانی بودن خودت افتخار می کنی؟
    واقعا حق ما از این زندگی چیه؟

  10. اینقدر بدو بیراه نگید هر کشوری هر بنایی رو که دوست داره میسازه . شما که آزادید و دیکتاتور نیستید و بجای ملخ بهترین غذاهای دنیا رو میخورید و اقتصادتون باشکوه است ، برید بسازید .

  11. این قبیل کارها فقط مانور اقتدارگرایی دیکتاتور ها هستش. خیلی از کشور های دنیا مثل ایالات متحده، ژاپن، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و … هم می تونند برای ساخت یک آسمان خراش 2.2 میلیارد هزینه کنند، اما پایداری اقتصاد مهمترین چیزی است که نباید به هم بریزد.

    • اقا جواتی اصلا دوره این قمپز در کردنا ورومد الان ساختمونا رو طراحی و کاراییشون کار مانور میدن نه رو دراز بودنشون
      چین کشورا عربی کشورای ۲زاری برای قدرت نمایی رو ارتفاع کار میکنن

      • جالبه کشور سنگال برای ماشین پلیسش، دنا پلاس رو انتخاب کرده

        این برای ما افتخار آفرین هسن، یا ساختمان هزار متری! تولید ۱.۷ میلیون ماشین افتخار آمیز هست و یا ساختمان هزار متری!

      • سلام به همه دوستان آخه پسر خوب بچه جان به نظرت چین کشور 2زاری یه مقدار مطالعه خودت رو بیشتر کن چین اقتصاد دنیا رو در دست داره چرا تعصبات الکی داری واقع بین باش پسر جان در مورد هر مطلبی سریع جبهه می گیری چین با این همه جمعیت تعداد خیلی کمی بیکار داره بعد وضعیت جامعه جوانان و کار رو توی مملکت خودمون ببن کمی فکر کن مشکلات مردم رو ببین کشور ما یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا از نظر منابع طبیعی هست اما……… افسوس خواهش میکنم کمی فکر کن خواهش میکنم

  12. وسطه طویله برج میسازن این ملخ خورا

  13. قبلا بلند ترین مال دبی بود درسته؟؟

  14. اون همه دیش ماهواره چی بود اون وسط
    ؟

  15. برج خیره کننده میخوای کالیفرنیا، کوپرتینو، مرکز اپل.
    اصلا آدم دوست داره با ماکان بره اونجا