سرقت اطلاعات مشترکان

سرقت اطلاعات مشترکان کاربران توسط اپراتورهای تلفن همراه ایران!

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تخلف برخی اپراتورهای تلفن همراه برای سرقت اطلاعات مشترکان از طریق IP آن‌ها به منظور استفاده برای تبلیغات خبر داد و گفت نقض حریم خصوصی کاربران باید متوقف شود.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در جدیدترین صحبت‌های خود به یک موضوع جنجالی اشاره کرد. وی اعلام کرد بر اساس گزارشی که مرکز ماهر منتشر کرده، اپراتورهای تلفن همراه سرویسی را ایجاد کرده‌اند که اطلاعات مشترکان از جمله شماره تلفن همراه آن‌ها را از آی پی آدرسشان استخراج کرده و از آن برای تبلیغات استفاده می‌کردند و یا به شرکت‌ها و وب سایت‌های دیگر می‌دادند.

سرقت اطلاعات مشترکان

آذری جهرمی در این رابطه اظهار کرد:

ظاهرا دو اپراتور تلفن همراه امکانی را فراهم کرده‌اند تا زمانی که مشترک به یک وب سایت مراجعه می‌کند، شماره وی از طریق IP استخراج می‌شود و سایت مورد نظر می‌تواند از طریق پیامک با مشترک در ارتباط باشد و یا یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات کاربران تشکیل دهد. این موضوع ناقض حریم خصوصی افراد است و باید متوقف شود. گزارش دریافتی بر اساس مستنداتی بود که در فضای مجازی و در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده و با توجه به اهمیت موضوع، نیاز به بررسی داشت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که مساله سرقت اطلاعات مشترکان برای بررسی‌های بیشتر به مرکز ماهر ارجاع داده شده است. طبق کلیپی که از این اقدام تهیه شده، موضوع از نظر فنی کاملا شفاف است و یک نوع ابزار ناشی‌گری در پیاده‌سازی کد وجود داشته که این دسترسی و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را در پی داشت. به گفته آذری جهرمی، این اقدام و سرقت اطلاعات مشترکان باید متوقف شود. اگرچه حضور کسب و کارهای نوین خوب است و باید این کسب و کارها شکل بگیرند، ولی حفظ حریم خصوصی افراد در اولویت قرار دارد.

مرکز ماهر به موضوع سرقت اطلاعات مشترکان رسیدگی می‌کند

آذری جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد که متاسفانه بخش نظارت وزارت ارتباطات در این زمینه ضعف داشته و نتوانسته این موضوع را به سرعت شناسایی کند و به همین دلیل مساله نقض حریم خصوصی کاربران از طریق گزارش‌های عمومی شناسایی شده است. قرار شد مرکز ماهر در این زمینه رسیدگی کرده و گزارشی منتشر کند. در همین راستا از نظارت عمومی نیز استقبال می‌شود و از مردم می‌خواهیم گزارشاتی که دارند را برای ما بفرستند و مطمئن باشند که ما نسبت به حفظ حریم خصوصی آن‌ها بی تفاوت نیستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. خجالت هم خوب چیزیه بخدا آدم سرش داغ میکنه از این همه تحقیر شدن

  2. اینا حتی به اوپراتور ها هم واسه جاسوسی رحم نمیکنن بعد شما برید ایران گرامو موبو گرامو از این مزخرفات نصب کنید بجای تلگرام

  3. همشم زیر سر خودشونه

  4. حریم خصوصی تو ایران ی جوک قدیمیه

  5. خخخ منکه تا توستم از این اپراتورها دزدیدم مثل خودشون که دزدن از طریق آى پى فرى نت همراه اول، ایرانسل، رایتل آخ جوووووون بدجورم میدوشم شون خیال کردن خودشون زرنگن کور خوندن!!
    😀
    😀

  6. آذری جهرمی بارها گفته که حریم خصوصی کاربرا خط قرمزشه
    ولی خودمون تا حدودی هم به وعده هاش عمل کرده . واقع بین باشیم!

  7. همه کشورا این کارو میکنن مخصوصا امریکا چین و روس ها