گلکسی اس 9 سامسونگ

مقایسه گلکسی اس 9 سامسونگ با گلکسی اس 8

گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)، ستاره این کمپانی کره‌ای در نمایشگاه MWC 2018 بود که در ادامه قصد مقایسه آن با گلکسی اس 8 را داریم. آیا نیازی به ارتقا هست؟

اگر بگویید گلکسی اس 9 سامسونگ همانند گلکسی اس 8 است، این گوشی را دست کم گرفته‌اید. هرچند، این دو گوشی هوشمند شباهت بسیار زیادی با یکدیگر داشته و اگر سامسونگ محل تعبیه اسکنر اثر انگشت را تغییر نمی‌داد، احتمالا تشخیص آنها از یکدیگر امری غیر ممکن می‌شد.

با این حال سامسونگ می‌گوید زیر قاب این گوشی، بسیاری از ویژگی‌ها را بهبود بخشیده است. نخستین مورد به دوربین مربوط می‌شود که سامسونگ با عنوان «تجدید نظر شده» از آن یاد می‌کند. به علاوه ما در کنار عملکرد بهتر و قدرت پردازشی بالاتر، شاهد اضافه شدن برخی ویژگی‌های جدید و جذاب همچون AR Emoji و یا ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز هستیم.

اما آیا ویژگی‌های گلکسی S9 سامسونگ به اندازه‌ای هست که بخواهید پرچمدار نسل قبلی این شرکت را کنار گذاشته و نسخه جدید را خریداری کنید؟

آیا دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ واقعا تجدید نظر شده است؟

گلکسی اس 9 سامسونگ

گلکسی اس 9 سامسونگ با سنسوری 12 مگاپیکسلی و ویژگی دیافراگم متغیر که در هیچ تلفن هوشمند دیگری دیده نمی‌شود، در کنگره جهانی موبایل بارسلون پیش روی همگان قرار گرفت. سنسورهای دوربین گوشی های موبایل از پیکسل‌های کوچکی بهره می‌برند که تلاش می‌کنند نور کافی را برای ثبت تصویر قابل استفاده در شب ثبت کنند. به همین دلیل است که با عرضه محصولات اخیر، شاهد بزرگ‌تر شدن دیافراگم لنزهای گوشی ها هستیم تا برای ثبت تصاویر ایده‌آل در نور کم، نور بیشتری از سنسور عبور کند.

گلکسی اس 8 یکی از اولین تلفن های هوشمند با لنز عریض f/1.7 بود و حالا گلکسی اس 9 با بهره‌گیری از لنز f/1.5، این موضوع را ادامه داده است (هراندازه عدد /f کوچک‌تر باشد، دیافراگم هم عریض‌تر خواهد بود). ولی زمانی که شما از چنین دیافراگم کوچکی استفاده می‌کنید، جزئیات تصویر کاهش پیدا کرده و عکس‌ها بیشتر به صورت سافت ثبت خواهند شد. همینجاست که گلکسی S9 می‌درخشد: این گوشی می‌تواند دیافراگم را به صورت فیزیکی بین f/1.5 و f/2.4، بدون آن‌که شما متوجه شوید و یا نیاز به انجام کار خاصی داشته باشید، تغییر دهد. موضوع جالب این است که عمدتا از f/1.5 زمانی استفاده می‌شود که شما در محیط‌های تاریک (با روشنایی زیر 100 لوکس) باشید؛ در نتیجه اغلب تصاویر با f/2.4 ثبت خواهند شد.

تصاویر ضمیمه‌شده در دو حالت مختلف با f/1.5 و f/2.4 ثبت شده‌اند تا متوجه اختلاف میزان نور دریافتی دوربین شوید. البته این عکس‌ها به صورت دستی ثبت شده‌اند و عملکرد واقعی دوربین گلکسی S9 را نشان نمی‌دهند:

همان‌طور که می‌بینید، توانایی دوربین در دریافت نور بیشتر با استفاده از دیافراگم متغیر عوض می‌شود. اما این ویژگی چه تاثیری بر کیفیت عکس‌های ثبت‌شده در دنیای واقعی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، چند عکس که با دوربین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 سامسونگ ثبت شده بود را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد:

بسیار سخت است که از روی تعداد کمی عکس بخواهیم در مورد دوربین گوشی های سامسونگ قضاوت کنیم. با این وجود می‌توان گفت کره‌ای‌ها برخی موارد را در نسل جدید پرچمداران خود تغییر داده‌اند. علاوه بر ثبت بهتر جزئیات، کنتراست تصاویر کمی پایین‌تر بوده و رنگ‌ها هم شاداب‌تر هستند.

عملکرد؛ اسنپدراگون 845 در برابر اسنپدراگون 835

گلکسی اس 9 سامسونگ به تراشه جدیدتر اسنپدراگون 845 تجهیز شده است که در بنچمارک‌ها، 40 درصد بهتر از نسل قبلی عمل می‌کند.

در حالت عادی، گلکسی اس 9 عملکردی روان‌تر از گلکسی اس 8 دارد که این خبر بسیار خوبی است. البته هنوز قضاوت در این مورد زود بوده و نتیجه نهایی در نقد و بررسی کامل مشخص می‌شود، اما برداشت اولیه رضایت‌بخش بوده است. تاچ ویز که حالا با نام “Samsung Experience” شناخته می‌شود، از جمله بهترین رابط‌های کاربری اختصاصی اندروید با قابلیت‌های فراوان و البته لکنت بالاست، اما این موضوع به آرامی در حال تغییر است.

جدول پیش رو، امتیازهای این موبایل های جدید در بنچمارک‌های مختلف را نشان می‌دهد:

گلکسی اس 9 سامسونگ

قابلیت‌های جدید

گلکسی اس 9 سامسونگ

سامسونگ با استفاده از چندین قابلیت جدید تلاش کرده تا تعامل کاربران با دستگاه را افزایش دهد. بهتر است این ویژگی‌ها را اینجا لیست کنیم:

  • ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه
  • اسپیکرهای استریو (اسپیکر اصلی در بخش پایینی قرار گرفته و اسپیکر دوم، earpiece است)
  • استیکرها و AR emoji
  • چندین حالت مختلف برای دوربین

ویدیوهای صحنه آهسته فوق‌العاده هستند، اما تفاوتی با چیزی که پیش‌تر توسط سایر کمپانی‌ها همچون سونی نمایش داده بودند، ندارند. به علاوه، این قابلیتی نیست که بخواهید به صورت روزمره از آن استفاده کنید.

مورد دیگر، اسپیکرهای استریو است که حالا صدای آن در مقایسه با نسل قبلی افزایش پیدا کرده و یک پیشرفت بزرگ در برابر اسپیکر ضعیف گلکسی اس 8 محسوب می‌شود.

AR emoji ایده‌ای هوشمندانه است: بسیاری از کاربران در چت‌ها و گفتگوهای شخصی خود از استیکرها استفاده می‌کنند. به همین جهت احتمالا استفاده از یک پک شخصی‌سازی‌شده بسیار جذاب خواهد بود، اما نحوه پیاده‌سازی این سیستم توسط سامسونگ بسیار ابتدایی است. AR emoji فاقد جزئیات بوده و همانند بازی The Sims در سال‌های دهه 90 میلادی است. اگرچه این استیکرها دوست‌داشتنی هستند، اما این موضوع کافی نیست.

طول عمر باتری؛ تقریبا هیچ تغییری وجود ندارد

باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی در هر دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 سامسونگ یکسان است.

طول عمر باتری گلکسی S9 در پخش موسیقی و زمان تماس تلفنی با افزایشی جزئی همراه بوده، اما سایر موارد تفاوتی با گذشته ندارد.

گلکسی اس 9 سامسونگ

مقایسه قیمت؛ آیا پرچمدار سامسونگ ارزش خرید دارد؟

با در نظر گرفتن تمامی موارد قبلی، قیمت گلکسی اس 9 هم کمی بالاتر از گلکسی اس 8 است.

نسخه آنلاک گلکسی اس 9 همانند گلکسی اس 8 با قیمت 720 دلار به روش خواهد رسید، اما قیمت آن از طریق اپراتورها در حدود 80 دلار بیشتر است. با این حال، کاربران برای داشتن این گوشی موبایل مجبور به پرداخت مبلغی بالاتر از قیمت میانگین پرچمداران موجود در بازار نخواهند بود. شایعاتی که نشان می‌داد این گوشی همانند آیفون ایکس با قیمت هزار دلار در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید، محقق نشدند و این یک خبر بسیار خوب برای خریداران است.

گلکسی اس 9 سامسونگ

سخن پایانی؟

در پایان، یک پرسش مهم مطرح می‌شود: آیا نیازی به ارتقا گلکسی اس 8 و خرید گلکسی اس 9 هست؟

ما این‌گونه فکر نمی‌کنیم. گوشی جدید سامسونگ بیش از متحول شدن، با برخی ویژگی‌های بهتر ارائه شده و به نظر می‌رسد حالا ایرادات گلکسی اس 8 همچون محل قرارگیری حسگر اثر انگشت و یا استاتر در رابط کاربری برطرف شده است.

به علاوه، حداقل در تست‌های اولیه، دیدن دوربین تجدید نظر شده در این گوشی کمی سخت است. به هر صورت مشخص کردن این موضوع به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد.

اگر شما از گوشی های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، احتمالا صفحه نمایش سوپر آمولد باکیفیت با حاشیه‌های ناچیز این گوشی و مجموع قابلیت‌های جذاب آن، گلکسی S9 را به انتخابی مناسب تبدیل خواهد کرد. در غیر این صورت، پرچمدار سامسونگ برای دیگر کاربران یک به‌روزرسانی کوچک محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیو و تصاویر بیشتری از این موبایل را مشاهده کنید. در این تصاویر، گلکسی اس 9 در سمت چپ و گلکسی اس 8 پلاس در سمت راست قرار گرفته است.

تصاویر گلکسی اس 9 سامسونگ

بررسی ویدیویی گلکسی اس 9 سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. نه این اس ۹ بااین قیمت دربرابر اس ۸ حرفی برای گفتن ندارد..دوستانی که اس۸ دارند.لولو برای اس۹ نکنند. ..انها که اس ۸ ندارند وپولش رادارن خوب برن اس ۹ بخرن .ما که پول خرید هیچکدامشان رانداریم .ودرحال حاضر بااس ۴ حال می کنیم. وتصاویراس۸واس۹ دراینترنت.

  2. کارشون شده زرتو زرت هرسال گوشی بیرون دادن در صورتی که تغییرات خیلی کمیم توش داده میشه

  3. امتیاز داخل عکس ۱۰۴ شده ویدیو ۹۱ مجموع کل شده ۹۹ فعلا اول هست با این امتیاز s9 plus

  4. دوستان عزیز امتیاز دوربین s9 پلاس رو در dxomark زد s9 پلاس ۹۹ شد ??????????? دمش گرم

  5. اس۸ روت کنید یک کاستوم رام بزنید سرعتش از اس ۹ بیشتر میشه ، دوربین اس۸ بنظرم بهتره

  6. دوتاشون از هم بدترن مخصوصا این اس 9

  7. شاید تو بحث دوربین پیشرقت کرده باشه و مقداری توی سرعت و پردازش. اما اگه من اس 8 یا اس 7 و یا حتی اس 6 داشتم فعلا سراغ اس 9 نمیرم. آنچنان ترغیب کننده نیست مگه اینکه یه گوشی داغون داشته باشم به فکر یه گوشی جدید باشم

  8. عوض شده خیلی کسایی که میگن تغیر نکرده برن بخونن این پستو تا بفهمن

  9. هیچگونه تغییری نکرده فقط دروبینش بهتر شده پس نباید پول اضافی بدیم.

  10. واقعا این همه پس رفت توس همه چی برای چی اخه؟

  11. از لحاظ سخت افزاری نسبت به گوشی های قبلی پیشرفت بزرگی داشته ولی قابلیتای جدیدش…..

    • از لحاظ سخت افزاری هم پیشرفت خاصی نداشته :)) من یکی که نمیتونم فقط بخاطر ایموجی و فیلم برداری اسلوموشن برم طرفش شمارو نمیدونم