وان پلاس 6

وان پلاس 6 ؛‌ طراحی، مشخصات، قیمت و هرآنچه از پرچمدار آینده وان پلاس می‌دانیم

در حالی که تنها چند ماه تا معرفی گوشی وان پلاس 6 (OnePlus 6) باقی نمانده است، در این مقاله به بررسی تمامی اطلاعات آن نظیر طراحی، مشخصات، قیمت و هرآنچه از پرچمدار سال 2018 وان پلاس می‌دانیم خواهیم پرداخت.

در حالی که وان پلاس دیگر آن عملکرد گذشته را در قیمت گذاری محصولات خود ندارد، اما هنوز هم نسبت به مبلغی که هزینه می‌کنید، امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌کند و می‌تواند به خوبی رقیب سرسختی برای پرچمداران شرکت های بزرگ باشد. با هر سالی که می‌گذرد، وان پلاس توانایی‌های بیشتری را پیدا می‌کند و محصولات خود را صرف نظر از نواقصی که در لابه‌لای قابلیت‌های جذاب آن‌ها وجود دارد، همراه با قیمتی به مراتب پایین‌تر از رقبا روانه بازار می‌کند.

به طور مثال می‌توان به گوشی وان پلاس 5 تی اشاره کرد که ارائه کننده تمامی قابلیت‌های جذاب این شرکت نظیر دکمه سوئیچ Mute،‌ تجربه کاربری سفارشی اندروید و مبلغی بسیار مناسب نسبت به سایر پرچمداران مشابه خود بود که امکاناتی نظیر آن را ارائه می‌کردند.

وان پلاس 5 تی یک دستگاه عالی به حساب می‌آید. اما آیا شما از گوشی پرچمدار سال جاری کمپانی وان پلاس خبر دارید؟ ما در این مقاله هرآنچه تا به حال از گوشی وان پلاس 6 می‌دانیم را در این مقاله بازگو خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

در حال حاضر، ما هیچ چیزی در مورد طراحی این گوشی نشنیده‌ایم، اما به لطف تصاویری که اخیرا توسط افشاکننده‌های دنیای تکنولوژی در اینترنت پخش شده، حالا می‌توانیم تصویری از آن را در ذهن متصور شویم. این گوشی از شماره مدل P7819 برخوردار است که البته می‌تواند مربوط به یک مدل اولیه باشد.

وان پلاس 6

با قضاوت در مورد تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، وان پلاس احتمالا می‌خواهد از آن طراحی فلزی محصولاتش که طی دو سال گذشته دنبال می‌کرد فاصله بگیرد. در حالی که گوشی های وان پلاس 3 ، وان پلاس 3 تی، 5 و 5 تی همگی از بدنه‌ی تمام فلزی برخوردار بودند، اما به نظر می‌رسد این کمپانی چینی می‌خواهد همراه با گوشی وان پلاس 6 خود به دنیای گوشی های قاب شیشه‌ای همراه با فریم‌های فلزی در اطراف آن پای بگذارد.

این دقیقا مشابه عملکرد اپل، سامسونگ و بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند باکیفیت بازار است. هرچند در این لحظه بدنه‌ی تمام شیشه‌ای پرچمدار سال 2018 وان پلاس شایعه‌ای بیش نیست، اما چنین تصمیمی می‌تواند از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار باشد: آن‌ها می‌خواهند با بزرگان رقابت کنند. این چیز بدی نیست و به نظر می‌رسد وان پلاس می‌خواهد خودش را تا دندان مسلح کرده و به جبهه‌ی پر رونق گوشی‌ها در سال 2018 برساند.

خداحافظ حاشیه‌های تصویر

همانطور که از یک پرچمدار سال 2018 انتظار می‌رود، طراحی وان پلاس 6 نیز احتمالا با حداقل حاشیه ممکن خواهد بود. وان پلاس 5 تی در حالی که نسبت ابعاد صفحه به بدنه کارآمدی را ارائه می‌کند، اما تصاویری که از وان پلاس 6 منتشر شده، نشان می‌دهد که آن‌ها به نسبت ابعاد توجه بیشتری داشته‌اند. اگر واقعا پرچمدار بعدی آن‌ها شبیه به تصاویر انتشار یافته باشد، ما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

باز هم ناچ استایل!

وان پلاس 6 هم شبیه به آیفون ایکس است

به غیر از ظاهر شیشه‌ای، به نظر می‌رسد گوشی جدی وان پلاس از یک قابلیت جذاب دیگر برخوردار باشد و آن هم طراحی ناچ استایل شبیه به قاب جلویی آیفون ایکس اپل است. در واقع تکه‌ای از نمایشگر تمام صفحه این گوشی بریده خواهد شد که آن تکه از دوربین سلفی و یک اسپیکر تو گوشی برای مکالمات میزبانی خواهد کرد. این روزها بسیاری از گوشی های اندرویدی به طراحی این سبکی روی آورده‌اند و ما کلافه شده‌ایم! به هر ترتیب چه خوشمان بیاید چه نیاید، این سبک هم اکنون محبوب تولیدکنندگان است.

علاوه بر این، با توجه به قابلیت‌های به بیرون درز پیدا کرده از OnePlus 6، به نظر این گوشی از دوربین دوگانه مشابه با نسل‌های پیشین خود یعنی وان پلاس 5 و 5 تی برخوردار خواهد بودم و گویا یک اسکنر اثر انگشت نیز در فاصله کمی درست در قسمت پایین دوربین قرار خواهد گرفت.

وان پلاس 6

نکته جالب توجه دیگر این که کمپانی اوپو پوستر تبلیغاتی از گوشی Oppo R15 را منتشر کرده است که به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان، وان پلاس 6 نیز از طراحی مشاب هبا آن بهره‌مند خواهد شد. همانطور که احتمالا مستحضر هستید دو شرکت اوپو و وان پلاس تحت امر شرکتی به نام BBK Electronics به فعالیت می‌پردازند و همواره گوشی های این دو برند از همان زمان پیدایش وان پلاس با یکدیگر مشابه بوده‌اند.

شارژ بیسیم

قاب شیشه‌ای پشتی گوشی به وان پلاس جدید اجازه می‌دهد تا بتوانید قابلیت شارژ بیسیم را به ارمغان بیاورد. در حالی که اپل نیز به چنین سبک طراحی روی آورده است، این باعث شد تا دیگر کمپانی‌های اندرویدی نیز همانند سامسونگ و اپل به فکر طراحی شیشه‌ای گوشی هایشان بیفتند. آیا سرانجام وان پلاس 6 از شارژ‌ بیسیم پشتیبانی خواهد کرد؟ شاید!

نمایشگر

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، وان پلاس 6 نیز درست همانند نسل گذشته خود ز یک نمایشگر با نسبت ابعاد 18:9 بهره‌مند خواهد بود. ما همچنین اشاره کردیم که طراحی این نمایشگر نیز به سبک ناچ آیفون 10 بوده تا دوربین جلو، اسپیکر و سنسورهای مجاورتی در قسمت بالایی گوشی جای گیرند. در حال حاضر هیچ مشخصاتی از نمایشگر در دست نیست، اما ما حدس‌هایی در این مورد می‌زنیم.

جزئیات نمایشگر

ما می‌توانیم حدس بزنیم که شرکت وان پلاس همچنان از نمایشگرهای Optic AMOLED ساخت سامسونگ بر روی دیوایس خود استفاده کند.

وان پلاس 5 تی

در طول این سال‌ها وان پلاس هیچ گاه از وضوحی فراتر از Full HD بر روی نمایشگر گوشی های خود استفاده نکرده است و ما فکر هم نمی‌کنیم که آن‌ها از نمایشگری با وضوح بیشتر QuadHD بر روی گوشی خود استفاده کنند. ما امیدواریم که وان پلاس همچنان روش‌های کالیبراسیون رنگ نمایشگرهای محصولاتش را بهبود ببخشد و کاربران بتوانند از یک حالت رنگ دقیق sRGB بهره‌مند شوند.

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر؟

صحبت در مورد نمایشگر شد، لازم به ذکر است که وان پلاس می‌تواند یکی از نخستین شرکت‌هایی باشد که ارائه کننده اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر محصولاتش است. البته با توجه به تصاویر به بیرون نشت کرده، ما یک اسکنر اثر انگشت را در پشت قاب گوشی می‌توانیم ببینیم. با این حال ممکن است آن‌ها تنها مربوط به نمونه اولیه ساخته شده از وان پلاس 6 باشند. همانطور که می‌دانید به تازگی گوشی ویوو ایکس 20 پلاس به عنوان نخستین گوشی هوشمند در جهان که ارائه کننده اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شده است.

با توجه به این که وان پلاس 6 از یک نمایشگر OLED برخوردار است، این احتمال وجود دارد که حتی ما در محصول نهایی بتوانیم از یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر آن نیز ملاقات کنیم.

دوربین

گزینه‌ی دومی نیست. زمانی که شما دوربین دوگانه را برگزیدید، دیگر نمی‌توانید به عقب بازگردید. پس وان پلاس 6 نیز قطعا از دوربین دوگانه پشتی، درست همانند نسل گذشته خود بهره‌مند خواهد بود. دوربین‌های این گوشی در هر شکل و اندازه‌ای که باشند، اما تفاوت آن‌ها دشوارتر از آنچیزی خواهد بود که بتوانید با چشم ببینید. در حالی که گوشی قدیمی‌تر از دوربین دوگانه‌ای با ترکیب یک دوربین معمولی و یک دوربین با فاصله کانونی بیشتر بهره‌مند بود، اما این دوربین در مدل جدیدتر وان پلاس 5 تی جای خودش را به یک سنسور با دیافراگم عریض‌تر و با هدف کمک در عکاسی صحنه‌های تاریک داد.

وان پلاس 5 تی

چرا ما این را به شما می‌گوییم؟ فقط به خاطر این که بدانید وقتی صحبت از دوربین‌ها می‌شود، وان پلاس دست بازی در آزمایش کردن دارد و نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که دوربین ثانویه گوشی وان پلاس 6 دیافراگم باز است یا زوم اپتیکال را به ارمغان خواهد آورد. ما بر این باوریم دوربین وان پلاس 5 بهتر از وان پلاس 5 تی بود، زیرا لنز ثانویه فقط در برخی محیط‌ها به کار می‌آمد و بعید هم به نظر می‌رسد بخواهد پیشرفت زیادی داشته باشد.

سخت افزار

ما خوشحالیم گزارش دهیم که وان پلاس در بخش سخت افزار گوشی های خودش عالی عمل می‌کند. شما همیشه جدیدترین تراشه‌های شرکت کوالکام را بر روی گوشی های پرچمدار این کمپانی می‌بینید که با یک رابط کاربری سبک، از این محصول، گوشی اندرویدی عالی برای رقابت با بزرگان بازار می‌سازد.

اوپو آر 15 و وان پلاس 6

پوستر Oppo R15 ، همزاد وان پلاس 6

به همین خاطر است که ما حدس می‌زنیم وان پلاس 6 تی از یک تراشه اسنپدراگون 845، به عنوان جدیدترین تراشه موبایلی کمپانی کوالکام بهره‌مند خواهد بود. این تراشه از عملکرد تقویت شده‌ای نسبت به نسل پیش خود یعنی اسنپدراگون 835 برخوردار خواهد بود که شاهد حضور آن در گوشی های وان پلاس 5 و 5 تی بودیم.

رم

در بالاترین نسخه وان پلاس 5 تی، کمپانی وان پلاس از یک رم 8 گیگابایتی استفاده کرده بود. حال به نظر می‌رسد این ظرفیت را بر روی یکی از نسخه‌های وان پلاس 6 نیز ببینیم. گرچه احتمالا ظرفیت رم نسخه پایه آن 6 گیگابایت خواهد بود. اگر وان پلاس از یک رم 8 گیگابایتی بر روی گوشی های جدید خودش استفاده کند، آن‌ها سلطان بلامناع ظرفیت رم در گوشی ها خواهند بود.

این کمپانی همچنان به ارائه نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی پرچمدار بعدی خود ادامه خواهد داد؛ گرچه اگر شاهد عرضه یک نسخه 256 گیگابایتی از آن باشیم نیز نباید متعجب شویم. گوشی های جدید گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس که به تازگی معرفی شدند نیز صاحب یک نسخه 256 گیگابایتی هستند.

باتری

و در انتها به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمند، یعنی باتری آن می‌رسیم. ما هیچ اطلاع دقیقی از ظرفیت باتری پرچمدار جدید وان پلاس در دست نداریم. یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی شاید گزینه‌ی خوبی باشد، اما ممکن است کمپانی چینی وان پلاس بخواهد ما را شگفت زده کند.

زمان عرضه و قیمت

وان پلاس حالا هر 6 ماه یک گوشی پرچمدار روانه بازار می‌کند. یک پرچمدار ابتدا عرضه می‌شود و سپس 6 ماه بعد شاهد عرضه یک نسخه‌ی بهبودیافته‌تر از آن خواهیم بود. هیچ دلیلی وجود ندارد که آن‌ها بخواهند امسال این نظم را بر هم بزنند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی بعدی برند OnePlus در اواخر فصل بهار سال 97 عرضه شود.

از نظر قیمت، وان پلاس هر سال به آرامی قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد. فروش نخستین گوشی آن‌ها به نام وان پلاس 5 با قیمت 299 دلار آغاز شده و حالا نسخه 128 گیگابایتی وان پلاس 5 تی با قیمت 599 دلار عرضه می‌شود. این نشان می‌دهد که آن‌ها هر ساله حداقل چیزی بین 30 الی 50 دلار به قیمت گوشی هوشمند جدید خود می‌افزایند. در زیر می‌توانید جدول قیمتی گوشی های وان پلاس در زمان عرضه را مشاهده کنید.

مدل

قیمت

وان پلاس وان 16 گیگابایت 2014299 دلار
وان پلاس وان 64 گیگابایت349 دلار
وان پلاس 2 16 گیگابایت 2015329 دلار
وان پلاس 2 64 گیگابایت389 دلار
وان پلاس 3 64 گیگابایت 2016399 دلار
وان پلاس 3 تی 64 گیگابایت439 دلار
وان پلاس 3 تی 128 گیگابایت479 دلار
وان پلاس 5 64 گیگابایت 2017479 دلار
وان پلاس 5 تی 64 گیگابایت499 دلار
وان پلاس 5 تی 128 گیگابایت559 دلار


با در نظر گرفتن اطلاعات جدول فوق، ما می‌توانیم حدس بزنیم که قیمت پایه وان پلاس 6 چیزی حدود 560 دلار بوده و مدل بالارده آن نیز 620 دلار خواهد بود. اگر چنین چیزی باشد، بی‌تردید وان پلاس 6 می‌تواند با قیمت صدها دلار ارزان‌تر از پرچمداران بزرگ، رقیب سرسختی برای آن‌ها لقب گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. آخه اگر پرچمدار اپل و ال جی پرچمدار هست، به نظرم هواوی فقط داره وقت تلف می کنه. لقب پرچم‌دار به معنای واقعی برازنده محصولی چون ال‌جی V30S ThinQ است. این دیوایس با برخورداری از قابلیت‌های منحصر به فرد و نوینی که در سطوح جدیدی به‌کار گرفته شدند، توانایی برآورده کردن خواسته‌های هر کاربری را دارد. با بهره‌مندی از ۶ گیگابایت رم و مالتی‌تسکینگ روان، عملکرد سریع‌تر این دیوایس عملا تضمین شده است.

  2. خووشم نیومد فقط آیفون

  3. برندش بهتر تر از بقیه ست ولی به پای سونی نمیرسن باز

  4. اینم تا وقتی که برند شو بین کاربران جا بندازه ارزون میده، بعدش میشه گوشی 1000 هزار دلاری.