بی ام و M8 گرن کوپه

خودروی مفهومی بی ام و M8 گرن کوپه رونمایی شد

بی ام و M8 گرن کوپه (BMW M8 Gran Coupe) در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 معرفی شد. این خودروی مفهومی می‌تواند رقیبی جدی برای محصول جدید مرسدس بنز باشد.

در کنار بسیاری از خودروسازان کوچک و بزرگ، BMW نیز با حضور در ژنو از خودروی مفهومی جدید M8 گرن کوپه رونمایی کرد. اگرچه ما با محصولی فوق‌العاده زیبا و جذاب رو به رو هستیم، ولی این خودرو نسخه نهایی یا آماده عرضه M8 یا در واقع سری 8 نیست که مشتاقانه در انتظار آن بودیم. مدیران هیچ اطلاعاتی از زمان تولید این خودرو را منتشر نکرده‌اند. به همین جهت چاره‌ای جز انتظار نداریم.

اگرچه این موارد می‌توانند ناامیدکننده باشند، ولی حداقل بی ام و M8 گرن کوپه ظاهری جذاب دارد؛ خصوصا طراحی چهار در آن.

بی ام و M8 گرن کوپه

همانند رویکرد سایر سازندگان و عرضه محصولات مختلف همچون AMG GT 4DC، مرسدس بنز CLS و آئودی A7 اسپورت بک، “Gran Coupe” یا به اختصار “GC” زبان طراحی بی ام و برای خودروهای چهاردر کوپه است. هرچند بر خلاف خودروهای کوپه مرسوم، مدل‌های GC با ظرافت بالاتری طراحی و تولید شده‌اند تا امکان حمل چهار (یا پنج) مسافر راحت‌تر باشد.

میراث کوپه خودروی جدید بی ام و، در بخش جلویی کاملا آشکار است؛ جایی که سازندگان از چراغ‌های باریک و جلو پنجره‌ای که هنوز در خودروهای سری 8 در انتظار آنها هستیم، بهره برد‌ه‌اند. در این محصول جدید از فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده برای محل ورود هوا استفاده شده و فناوری خود لامپ‌ها نیز از M8 GTE گرفته شده است.

سقف کشیده و سطوح ظاهری روان و یک‌دست، حالتی عضلانی و کوتاه به خودرو بخشیده‌اند. هرچند، سنت‌گرایان با انتقاد از این طراحی معتقدند یک خودروی چهاردر هرگز نمی‌تواند احساس واقعی یک کوپه سنتی با دو در را داشته باشد.

بی ام و M8 گرن کوپه

همان‌طور که شما از یک خودروی کوپه BMW M انتظار دارید، خودرو سقفی از جنس فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده دارد تا مرکز ثقل خودرو پایین‌تر بیاید و به واسطه آینه‌های آیرودینامیکی نیز کشیده شدن آن کمتر شود. بخش پشتی میزبان چهار لوله اگزوز بزرگ و همان چراغ‌های عقب باریکی است که در کانسپت‌های مفهومی سری 8 وعده داده شده بود. ترکیب این موارد با استفاده از ترکیب رنگ سبز و جرعه‌هایی از رنگ طلایی سبب شده تا ما با محصولی بسیار زیبا رو به رو باشیم.

اما آیا در نهایت شاهد تولید چنین خودرویی خواهیم بود؟

بی ام و وعده داده است که 2019، سری 8 گرن کوپه و M8 گرن کوپه را نمایش خواهد داد. در رابطه با نسخه دو در چطور؟ ما فعلا در انتظار اعلام زمان رسمی هستیم، هرچند اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد چنین محصولاتی در راه هستند.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از بی ام و M8 گرن کوپه را تماشا کنید.

گالری عکس بی ام و M8 گرن کوپه