نسخه نهایی اندروید 9

اعلام زمان انتشار نسخه نهایی اندروید 9 (اندروید P)

زمان انتشار نسخه نهایی اندروید 9 اعلام شد. بر اساس یک جدول زمانی که از مدت‌ها قبل منتشر شده است اکنون می‌دانیم نسخه نهایی و پایدار اندروید P چه زمانی عرضه خواهد شد.

بر اساس یک جدول زمانی که در وب سایت Android Developers قرار دارد، از مد‌ت‌ها قبل می‌دانستیم نسخه پیش نمایش اندروید 9 چه زمانی عرضه خواهد شد. طبق انتظار، گوگل این نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان را هفدهم اسفند ماه برای دانلود منتشر کرد.

از آن به عنوان ورژن آلفا یاد می‌کنند که مختص توسعه‌دهندگان است. کاربران عادی حتی در صورت توانایی برای دست پیدا کردن و فلش نسخه پیش نمایش بر روی گوشی هوشمند خود، به مزایای چندانی دست پیدا نکرده و حتی ممکن است با کاهش سرعت دستگاه مواجه شوند. تنها توسعه‌دهندگان به منظور اطلاع از ویژگی‌های جدید اندروید 9 برای تطابق دادن اپلیکیشن‌های خود با آن، پیش از رونمایی رسمی می‌توانند از این ورژن بهره ببرند.

نسخه نهایی اندروید 9

نسخه نهایی اندروید 9 در سومین سه ماهه سال 2018 منتشر می‌شود

بر اساس این جدول زمان‌بندی، نسخه نهایی اندروید 9 در سومین ربع سال 2018 منتشر خواهد شد. با این حال نخستین ورژن بتای آن همراه با دومین نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان در ماه می (اردیبهشت – خرداد) عرضه خواهد شد. در اوایل ماه ژوئن (خرداد)، سومین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان شامل رابط‌های برنامه‌نویسی (API) نهایی به همراه SDK جدید منتشر می‌شود.

چند هفته بعد از این اتفاق نوبت به زمان انتشار چهارمین نسخه پیش نمایش مختص سازندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌رسد. این در واقع ورژنی از بیلد جدید اندروید خواهد بود که به منظور تست شدن عرضه می‌شود. حوالی ماه آگوست (مرداد – شهریور) شاهد انتشار پنجمین نسخه پیش نمایش مخصوص به همراه نسخه نهایی اندروید 9 خواهیم بود. در ادامه می‌توانید به اطلاعات بیشتری پیرامون هر یک از نسخه‌های پیش نمایش عرضه شده تا پیش از ارائه نسخه نهایی اندروید 9 دست پیدا کنید.

  • نسخه پیش نمایش اول: عرضه اولیه، ورژن آلفا
  • نسخه پیش نمایش دوم: عرضه آپدیت‌های جزیی، ورژن بتا
  • نسخه پیش نمایش سوم: عرضه رابط‌های برنامه‌نویسی نهایی به همراه SDK رسمی، ورژن بتا
  • نسخه پیش نمایش چهارم: نسخه‌ای به منظور استفاده آزمایشی
  • نسخه پیش نمایش پنجم: نسخه‌ای به منظور استفاده آزمایشی نهایی
  • انتشار پروژه منبع باز اندروید

بعد از ارائه پروژه منبع باز اندروید شرکت‌های گوشی‌ساز قادر می‌شوند به فایل‌های این پروژه دست پیدا کرده و کار توسعه اندروید 9 برای گوشی های هوشمند جدید و محصولات قدیمی خود را آغاز کنند. به همین دلیل انتظار داریم نخستین گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل جدید اندروید در پاییز سال آینده معرفی شوند.

نسخه نهایی اندروید 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. مال من اندروید ۸.۱ است نمی دونم به p9 ارتقا پیدا می کنه یا نه گوشی mi a1

  2. ما هنوز اندروید اوریوشم نگرفتیم دیگه p پیشکش..خیرسرمون پرچمدار 2016 s7edge هم داریم

  3. گوگل هم انگار خلق شده هفته ای یه آپدیت برای اندروید بده 😐

  4. هی نسخه میده همشم از هم داغون تر

    • باورتون میشه هنوزم بعد اندروید ۷گوشی من پیغام روت میده اثر انگشت و چنتا برنامه دیگم کار نمی کنه هیشکیم واسه درست شدنش هیچ نرم افزاری نداد این اندرویدا بالا تر میره واسه ما ها مشکلات به وجود میاره به کی بگیم خدا داند…
      Samsung healt
      My knox
      Secre folder
      Finger print
      این اسامی برنامه هایی که بعد آپ به ۷ پیغام روت میده که شما گوشیتان روت میباشد در صورتی که نیست.
      خیلیام همچین مشکل مشابهی دارن..
      اگه کسی اطلاعیی داره به ما هم خبر بده
      گوشی من samsung s6

      • گوشیتو رامشو عوض کن برو رو انگستان یا امارات شاید درست شه . کد *#۰۶#رو بزن کد رویه کارتون مطابقت داشت صفر یا یک اضاف نبود پس روت نیست .

  5. سومین سه ماهه یعنی تابستون امسال؟