پتنت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو

حق ثبت اختراع اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی، رسما به نام کمپانی میزو ثبت شد

پتنت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که گوشی های آینده میزو احتمالا از چنین تکنولوژی بهره‌مند خواهند بود. به نظر می‌رسد در رسیدن به این تکنولوژی، شرکت‌های چینی از کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ پیشی گرفته‌اند.

سامسونگ از سال گذشته در تلاش بود تا بتواند اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را به گوشی های پرچمدار خود بیاورد،‌ اما نه سال گذشته موفق به این کار شد و نه امسال شاهد حضور چنین تکنولوژی بر روی گوشی های خانواده گلکسی S9 بودیم. در سمتی دیگر اپل نیز چه خوب یا بد، به طور کلی قید استفاده از سیستم احراز هویت اثر انگشتی را از آیفون 10 خود زد و به جای آن یک سیستم تشخیص چهره مدرن و بسیار ایمن به نام فیس آی دی را توسعه بخشید.

در همین راستا شرکت‌های چینی خیلی سفت و سخت به دنبال دستیابی به این تکنولوژی و استفاده از آن بر روی گوشی های جدیدشان هستند. از مهم‌ترین آن‌ها که در اصل نخستین گوشی مجهز به چنین قابلیتی هم هست می‌تواند به گوشی ویوو ایکس 20 پلاس UD اشاره کرد که شاهد رونمایی از آن در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا نیز بودیم.

حال با توجه به ثبت پتنت‌هایی تازه، به نظر می‌رسد میزو دیگر شرکت بزرگ چینی است که می‌خواهد سوار قطار توسعه دهندگان گوشی های مجهز به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر شود. به تازگی پتنت‌هایی مرتبط با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو در اداره مالکیت معنوی چین (SIPO) به ثبت رسیده است.

پتنت‌های اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این اسکنر هم برای قفل‌گشایی گوشی و هم پرداخت‌های موبایلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته پتنت‌های اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو در اواخر سال 2017 به ثبت رسیده، اما تنها چند روز از انتشار عمومی آن می‌گذرد. اسناد انتشار یافته نشان می‌دهند که این اسکنر می‌تواند در زیر کلید Super mBack که شاهد حضور آن در گوشی میزو ام 6 اس بودیم، تعبیه شود.

اکنون که این ثبت اختراع به تایید مقامات چینی رسیده است، حالا ما انتظار داریم شاهد حضور اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر میزو در گوشی هایی باشیم که قرار است سه ماهه سوم سال 2018 (تابستان 97) عرضه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. این کارا قدیمی شد باو

  2. اثر انگشت زیر صفحه نمایش کلیییی مشکل داره! حالا یه عده قبول نکنن

  3. این برند ای بینامو نشان چقدر فعال شدن

  4. چی هست تا حالا نشنیدم میزو

  5. زود تر از همه هم زده بود حقش بود

  6. کجاش سیستم تشخیص چهره اپل ایمنه وقتی با یه عکس گول خورده دیگه باید بگی یه فاجعه
    هیچی جای حسگر اثر انگشت رو نمیگیره چون هیچ جوره نمیشه دورش زد حالا زیر صفحه نمایش باشه واقعا عالی میشه
    میزو داره رو دوربین پشت صفحه نمایش هم کار میکنه اگه موفق بشه دو سال دیگه یه گوشی بی حاشیه و فوق االعاده رو میبینم