اندروید 9

اندروید 9 مانع توسعه اپلیکیشن ها برای اندروید 4.1 و قدیمی‌تر خواهد شد

اندروید 9 که فعلا آن را با نام “Android P” می‌شناسیم، مانع ساخت اپلیکیشن ها برای اندروید 4.1 و نسخه‌های قدیمی‌تر می‌شود. اما علت این تصمیم گوگل چیست؟

در حال حاضر مجموعه بسیار بزرگی از اپلیکیشن ها در گوگل پلی وجود دارند که از زمان عرضه تا به امروز و شاید برای چندین سال، به‌روز نشده‌اند. شاید توسعه‌دهنده، اپلیکیشن خود را رها کرده باشد و یا ممکن است نرم افزار مورد نظر به اندازه‌ای ساده باشد که علی‌رغم ارائه نسخه‌های متعدد اندروید، بدون هیچ مشکلی کار کند. به هر صورت، این موضوع با ارائه نسخه جدید اندروید تغییر خواهد کرد.

در صورت ارتقا به اندروید 9 نرم افزارهای قدیمی کار نمی‌کنند

مطابق با گزارشی از سوی “Android Police”، به نظر می‌رسد گوگل همراه با اندروید P، مانع توسعه اپلیکیشن هایی خواهد شد که برای اندروید 4.1 و یا قدیمی‌تر ساخته شده‌اند. این یعنی کاربرانی که هنوز از چنین نرم افزارهای قدیمی استفاده می‌کنند، در صورت ارتقای سیستم عامل موبایل خود به اندروید 9 ، قادر به استفاده دوباره از آنها نخواهند بود.

ما تصور می‌کنیم این تصمیم به واسطه وجود رخنه‌های امنیتی احتمالی در برخی از این نرم افزارها باشد چرا که گوگل بار ارائه نسخه‌های جدیدتر اندروید، بسیاری از آنها را برطرف کرده است. از سوی دیگر، ممکن است برنامه‌های مخصوص اندروید 4.1 از نظر وضوح تصویر، ویژگی‌ها، رابط کاربری و موارد دیگر، برای موبایل های مدرن بهینه نشده باشند.

در این زمینه گوگل تنها نیست چرا که پیش‌تر نیز اپل، توسعه‌دهندگان را متعهد کرده بود برای باقی ماندن در اپ استور، اپلیکیشن های خود را به 64 بیتی آپدیت کنند. هم‌اکنون اندروید P به صورت پیش‌نمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی در اختیار عموم قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به نظر من عقلانیه ولی بهتر بود که در صورت ارتقا همچنان امکان اجرای اپ ها وجود داشت

  2. دیگه قدیمای باید حذف بشن قانون هر برنامه ای و سیستم عاملی همینه

  3. همینه دیگه اینم از مشکلات اندروید

  4. و خدا گوگل را آفرید تا هر هفته یک آپدیت بی مصرف برای اندروید عرضه کند!

  5. خب طبیعیه! چون تقریبا 5 نسخه اندروید فاصله هست بین در این بین و محدودیت هایی که توی اندرویدهای قبل 6 وجود داره واقعا دست و پا گیره