آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه کشف جهان‌ های موازی را فراهم می‌کند!

آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه کشف جهان‌ های موازی را فراهم می‌کند!

آخرین مقاله استیون هاوکینگ در تاریخ 4 مارس، درست 10 روز پیش از درگذشتش برای یک ژورنال معتبر ارسال شده بود و اینطور که به نظر می‌رسد، اثبات وجود دنیاهای موازی به کمک این مقاله ممکن است.

در ساعات اولیه روز 14 مارس 2018، استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، نابغه دنیای فیزیک نظری چشم از جهان فروبست و میراثی جاویدان از دستاوردهای مختلف علمی را به یادگار گذاشت.

در همین رابطه جالب است بدانیم که ده روز پیش از مرگ اوکینگ، نام او به عنوانی یکی از نویسنده‌های مقاله‌ای در مورد موضوع جنجالی جهان ‌های موازی ذکر شده بود و اینطور که به نظر می‌رسد، آخرین مقاله استیون هاوکینگ مقدمات لازم برای اثبات وجود دنیا‌های موازی را فراهم کرده است.

به بیان دقیق‌تر، مقاله موردنظر یک پژوهش ریاضی بود که با همکاری استیون هاوکینگ و به منظور ارائه محاسبات و مدارک لازم برای اثبات فرضیه جهان ‌های موازی تهیه شده بود؛ بر اساس این نظریه که با نام تئوری چند جهانی هم شناخته می‌شود، تعداد زیادی جهان همانند دنیایی که ما هم‌اکنون در داخل آن زندگی می‌کنیم وجود دارد.

آخرین مقاله استیون هاوکینگ “A Smooth Exit from Eternal Inflation” نام داشت و به گزارش روزنامه ساندی تایمز، در آینده نزدیک و پس از بررسی داوران منتشر می‌شود.

آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه کشف جهان‌ های موازی را فراهم می‌کند!

آخرین مقاله استیون هاوکینگ گامی بزرگ در جهت اثبات وجود جهان ‌های موازی بود

ساندی تایمز به کمک وب سایت‌هایی که مقالات مختلف را پیش از انتشار رسمی بررسی می‌کنند، گزارش کرده است که آخرین پژوهش استیون هاوکینگ محاسبات ریاضی لازم به منظور جمع‌آوری داده توسط یک کاوشگر فضایی را ارائه می‌دهد؛ گفته شده که به احتمال قوی این داده‌ها امکان اثبات وجود چند جهان دیگر را فراهم می‌کنند.

در این مقاله که کاملا به صورت تئوریک تهیه شده، اشاره می‌شود که می‌توان مدارک اثبات نظریه چند جهانی را از طریق کاوش تابش‌های پس‌زمینه به جا مانده از زمان به وجود آمدن جهان در رویداد بیگ بنگ، پیدا کرد؛ برای این کار تنها باید از کاوشگر فضایی مخصوصی که مجهز به سنسورهای موردنیاز است، استفاده کرد و به دنبال داده‌های موردنظر گشت.

آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه کشف جهان‌ های موازی را فراهم می‌کند!

 

توماس (Thomas Hertog)،‌ از دانشمندان برجسته دانشگاهی در بلژیک که برای نگارش مقاله با استیون هاوکینگ همکاری کرده است می‌گوید که این کار تحقیقاتی برای دگرگونی تصورات جامعه علمی به ایده جهان ‌های موازی و تبدیل این نظریه به یک تئوری قابل‌آزمایش تهیه شده بود و قبل از ارسال مقاله برای بررسی، هرتاگ شخصا با هاوکینگ دیدار کرده بود.

در ساندی تایمز اشاره شده که اگر آخرین مقاله استیون هاوکینگ مقدمات لازم برای پیدا کردن مدارک اثبات فرضیات این دو دانشمند را فراهم کند، به احتمال قوی جایزه نوبل به چنین دستاوردی اهدا می‌شود. با این حال از آنجایی که نوبل پس از مرگ به کسی تعلق نمی‌گیرد، نام هاوکینگ به عنوان دانشمندی نابغه که هرگز افتخار کسب این جایزه را نداشت،‌ در تاریخ باقی می‌ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دوتا جمله خبری و یه مشت مهملات

  2. نابغه قرن …..بی نظیــــــــــر

  3. اثبات جهان های موازی واقعا سخته
    ولی اگر واقعیت داشته باشه دیوانه کنندست

  4. اینا همش تخیلاته هیچکدومش که ثابت نشده

  5. این دیگه کی بوده!