تراشه های پرچمدار

مقایسه اندازه تراشه های پرچمدار کوالکام، سامسونگ، هواوی و اپل

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه اندازه تراشه های پرچمدار شرکت های کوالکام، سامسونگ، هواوی و اپل بپردازیم. اندازه، بی‌تردید مقوله‌ی مهمی است که می‌تواند نشان دهنده‌ی ظرافت طراحی یک شرکت را به رخ بکشد.

در حال حاضر 4 تولید کننده مطرح برای تراشه های پرچمدار شامل کوالکام (اسنپدراگون)، سامسونگ (اگزینوس)، هواوی (کایرین) و اپل (سری A) وجود دارد. سه مورد از این‌ها تنها در گوشی های ساخت خود شرکت‌های مذکور استفاده می‌شوند. در این بین اپل نیز نمی‌خواهد همانند سامسونگ و هواوی به جز گوشی های خود، در محصولات شرکت‌های دیگر هیچ تراشه‌ای از خود را ببیند.

ما تا به امروز معمولا در مورد میزان مصرف یک چیپست صحبت کرده‌ایم که مورد مهمی برای عمر باتری است. قیمت یک تراشه (جدا از هزینه ثبت اختراع) نیز به اندازه آن می‌تواند بالا یا پایین باشد. این باعث می‌شود که تعادل خوبی را بین قدرت پردازنده، عملکرد گرافیکی و ویژگی‌های اضافی (پردازش تصویر، شتاب دهنده‌های AI و غیره) بیابید.

گروه Tech Insights به منظور واکاوی این قضیه عکس‌هایی از تراشه های 4 شرکت اصلی حوزه موبایل را در کنار یکدیگر منتشر کرده است. یک تراشه اسنپدراگون 845 حدود 25 درصد کوچکتر از اگزینوس 9810 است. حال تراشه A11 Bionic‌ حتی از اسنپدراگون نیز کوچک‌تر است. کایرین هواوی نیز چیزی بین آن‌ها است. در زیر می‌توانید تصاویر این چهار چیپست را کنار یکدیگر مشاهده کرده و اندازه تراشه های پرچمدار بازار را با یکدیگر مقایسه کنید.

تراشه های پرچمدار

جدول مقایسه اندازه تراشه های پرچمدار

تراشهاندازه
اگزینوس 9810118.94 میلی‌متر
کایرین 97096.72 میلی‌متر
اسنپدراگون 84591 میلی‌متر
ای 11 Bionic87.66 میلی‌متر

حال در زیر می‌توانید بنچمارک‌های گرفته شده با گوشی های آیفون ایکس، گلکسی اس 9 پلاس، سونی اکسپریا ایکس زد 2 و هواوی میت 10 که هرکدام به یکی از این تراشه های پرچمدار مجهز هستند را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با این بنچمارک لگ زدن و هنگ کردن های سامسونگ هنگام اجرای بازی S9 کاملا طبیعیه.