تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس

مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس با اپل آیفون 10 ، گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) به لطف داشتن دوربین دوگانه مجهز به ویژگی‌های خاص، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوست‌داران عکاسی است. در این مطلب به مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس با اپل آیفون 10 ، گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال می‌پردازیم.

مهمترین ویژگی محصولات جدید سری S سامسونگ دوربین آن‌ها است، به همین دلیل مقایسه کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آن‌ها با دیگر پرچمداران خالی از لطف نیست. این مرتبهT دوربین مدل پلاس با مدل اصلی متفاوت بوده و در گلکسی اس 9 پلاس شاهد استفاده از یک دوربین دوگانه هستیم.

در این مطلب به مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی اس 8، آیفون ایکس و گوگل پبکسل 2 ایکس ال خواهیم پرداخت. مقایسه با گلکسی اس 8 نشان می‌دهد دوربین جدید، در مقایسه با نسل قبل چقدر پیشرفت داشته است. مقایسه با آیفون ایکس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز به خاطر امتیازهای فوق‌العاده بالای آن‌ها در مراجع مختلف، قدرت پرچمدار جدید سامسونگ در عکاسی را نشان خواهد داد.

بخش‌های مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس

مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس به چند بخش تقسیم شده تا رنگ‌پردازی، ثبت جزییات، عکاسی پانوراما، عکاسی اچ دی آر، عکاسی پرتره و سلفی در بخش‌هایی جداگانه مورد ارزیابی قرار بگیرند. همچنین تعدادی در روز و زمان وجود نور طبیعی کافی ثبت شده و تعدادی دیگر حین تاریکی به ثبت رسیده‌اند.

در نظر داشته باشید اندازه تصاویر مورد استفاده از در این مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس با سه پرچمدار دیگر، تغییر پیدا کرده‌اند تا حجم آن‌ها کاهش پیدا کند. اگرچه این موضوع تاثیری بر روی کیفیت آن‌ها نخواهد گذاشت، اما در هر صورت می‌توانید از انتهای مطلب، نمونه تصاویر ثبت شده توسط هر گوشی را به صورت جداگانه در ابعاد اصلی دریافت کنید.

ثبت رنگ‌ها

هر دوربین باید بین ظرافت و دقت تعادل برقرار کند. در این بخش نحوه مدیریت رنگ‌ها و میزان اشباع‌شدگی آن‌ها درون تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و همچنین آیفون ایکس و دو مدل دیگر مد نظر است.

مدیریت رنگ‌ها در این صحنه بسیار چالش‌ برانگیز است. نور بسیار زیادی از پشت تابیده و چندین ساختمان در پس‌زمینه وجود دارند. همچنین صحنه مملو از اشیای مختلف با رنگ‌های گوناگون است.

دوربین گلکسی اس 9 پلاس توانست با وجود نور زیاد، از تحت تاثیر قرار گرفتن منظره توسط آن جلوگیری کند. همچنین خبری از اشباع‌شدگی زیاد نبوده و جزییات درخت‌ها، چمن و درب ورودی به خوبی دیده می‌شوند. رنگ‌ها به نمونه واقعی آن‌ها بسیار نزدیک هستند.

اگرچه رنگ‌ها در نمونه عکس آیفون ایکس کمی اشباع‌شدگی بیشتری دارند، اما همچنان کار دوربین آن با در نظر گرفتن نور شدید تابیده شده قابل ستایش است. تصویر کمی تاریک به نظر می‌رسد که دلیل آن را نیز باید در نور آفتاب پیدا کرد.

رنگ‌های عکس گلکسی اس 8 اشباع‌شدگی بیشتری دارند، اما میزان ثبت جزییات به حدی خوب است که آن را فراموش می‌کنیم. متاسفانه رنگ‌ها درون نمونه تصویر دوربین پیکسل 2 ایکس ال مرده و بی‌رمق هستند.

دوربین‌های موبایل، توان واقعی خود را حین عکاسی در زمان عدم وجود نور خورشید نشان می‌دهند. این غذای ژاپنی علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار رنگارنگ بوده و سوژه خوبی برای مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس است. بالای میز رستوران نور زیادی نیز وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس رنگ‌ها را به بهترین وجه ممکن ثبت کردند. عکس‌های پر جنب و جوش ثبت شده توسط این دو گوشی سبب شده غذا حتی خوشمزه‌تر به نظر برسد. اگر بخواهیم یک برنده اعلام کنیم، به خاطر وایت بالانس بهتر، عکس دوربین پرچمدار سامسونگ برنده است.

در عکس آیفون ایکس کمی گرما حس می‌شود. اگرچه آیفون 10 جزییات را بهتر ثبت کرده، اما این موضوع در بخش کنونی مورد بحث نبوده و همچنین تفاون به اندازه‌ای نیست که آن را پیروز رقابت کند. عملکرد گلکسی اس 8 و پیکسل 2 ایکس ال نیز خوب است، اما همچون دو پرچمدار دیگر تحسین برانگیز نیست.

وجود سایه، اشیای رنگارنگ و لایه‌های مختلف سبب می‌شود این منظره نیز برای محک زدن نحوه مدیریت رنگ در تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سه پرچمدار دیگر مناسب باشد.

پیکسل 2 ایکس ال همانند منظره نخست تصویری تاریک ثبت کرده و رنگ‌ها باز هم مرده و بی‌حال هستند. اگرچه در نمونه عکس آیفون 10 اشباع‌شدگی به خوبی مدیریت شده، اما این ویژگی به خاطر تاریک شدن عکس بی‌اهمیت می‌شود.

برنده این صحنه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 پلاس هستند. پرچمدار سال 2018 در مقایسه با سه گوشی دیگر تصویر روشن‌تری ثبت کرده و مجددا رنگ‌ها به نمونه واقعی آن‌ها نزدیکتر هستند.

نباید تاثیر گشودگی دریچه دیافراگم عریض گلکسی اس 9 پلاس را فراموش کرد که سبب کاهش عمق میدان شده است. در تصویر دوربین این گوشی، نقاط فوکوس شده بیشتری رویت می‌شود. همواره می‌توان با رفتن به حالت Pro، گشودگی دریچه دیافراگم را از حالت اتوماتیک بیرون آورد و بر روی عریض‌ترین میزان ممکن (f/1.5) قرار داد.

در این صحنه تقریبا هر چهار گوشی عملکرد خوبی داشتند، اما گلکسی اس 9 پلاس نتوانست وایت بالانس را برقرار کند. در عکس ثبت شده توسط آن کمی گرما احساس می‌شود. از نظر نحوه ثبت رنگ‌ها، بین سه گوشی دیگر این مرتبه گوگل پیکسل 2 ایکس ال عملکرد بهتری از خود نشان داد. روی هم رفته باید در این بخش سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس را برنده اعلام کنیم.

ثبت جزییات

در حالت عادی وقتی به یک عکس نگاه می‌کنید، ممکن است ایراد خاصی در آن نبینید. پس برای ارزیابی دقیق باید کمی ریزبین شد و نحوه ثبت جزییات را بررسی کرد. وقتی بر روی یک عکس بزرگنمایی انجام می‌دهید، اشیا درون آن چگونه نمایش داده خواهند شد؟

از نظر ثبت جزییات، تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و پیکسل 2 ایکس ال وضعیت بهتری دارند. در عکس دوربین گلکسی اس 8 شیرینی‌ها کمی بیش از حد صاف به نظر رسیده و در عکس آیفون ایکس نیز صاف و یک‌دست همچون ژله دیده می‌شوند.

در این منظره برای بررسی جزییات تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سایر پرچمداران بر روی ساختمانی که در انتها قرار گرفته است بزرگنمایی انجام می‌دهیم. این مرتبه گلکسی اس 8 عملکرد بهتری داشت. نحوه نوردهی در آن مناسب بوده و رنگ‌ها شباهت بیشتری به دنیای واقعی دارند. وایت بالانس به خوبی رعایت شده و جزییات ساختمان به خوبی بعد از انجام بزرگنمایی مشخص است.

ساختمان در دوربین گلکسی اس 9 پلاس صاف به نظر می‌رسد که نشان از ثبت جزییات کمتر در آن دارد. عکس‌های دو پرچمدار دیگر کمی تاریک است. روی هم رفته تمامی آن‌ها جزییات را به خوبی ثبت کرده‌اند، اما برای انتخاب یک پیروز باید گلکسی اس 8 را نام ببریم.

در این صحنه به خاطر وجود جزییات زیاد در منظره کار مقایسه دشوار می‌شود. دیوار سنگی پشت آبشار بلندتر در تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و پیکسل 2 ایکس ال به خوبی ثبت شده است. دیوار در عکس آیفون ایکس بیش از حد صاف و فاقد جزییات بوده و جزییات آن در گلکسی اس 8 به اندازه دو گوشی دارای عملکرد بهتر در این منظره نیست. با زوم بر روی سبزه‌ها دریافتیم برنده نهایی این صحنه گلکسی اس 9 پلاس است.

در این منظره گلکس اس 9 پلاس توانست زیباترین عکس را ثبت کند، اما از نظر ثبت جزییات، گلکسی اس 8 و پیکسل 2 ایکس ال عملکرد بهتری داشتند.

مجددا پرچمداران سامسونگ و گوگل عملکرد بهتری از نظر ثبت جزییات و بافت‌های اشیا داشتند. به ناحیه اطراف چشم راست توجه کنید تا بتوانید فاکتور خوبی برای مقایسه آن‌ها پیدا کنید. برای انتخاب یک دستگاه، در این منظره باید پیکسل 2 ایکس ال را برنده انتخاب کنیم.

در منظره (خوشمزه) نهایی، پیکسل 2 ایکس ال با اختلافی بیشتر در مقایسه با صحنه‌های قبل پیروز میدان است. با تمرکز بر روی گوشت و بزرگنمایی بر روی آن بهتر می‌توانید به جزییات بیشتر ثبت شده پی ببرید. روی هم رفته در بخش توانایی دوربین برای ثبت جزییات، گوگل پیکسل 2 ایکس ال برنده نهایی شناخته می‌شود.

مناظر طبیعی باز

برای دوربین‌های موبایل، عکاسی از مناظر باز و گسترده یکی دیگر از نکات چالش برانگیز است. درون چهارچوب اشیای زیادی اعم از ساختمان، گل و گیاه و دیگر موانع وجود داشته و به همین دلیل دوربین برای تمرکز به منظور نوردهی بیشتر بر روی یک قسمت دچار مشکل می‌شود.

این منظره از آنجایی که بخش جلویی در سایه قرار داشته و ساختمان‌های پشت، زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارند، برای مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سه مدل دیگر مناسب است. دوربینی برنده است که بتواند بین نور زیاد پس‌زمینه و نوردهی کم پیش‌زمینه تعال بهتری برقرار کند.

آیفون ایکس با وجود عملکرد خوب، به خاطر اشباع‌شدگی زیاد رنگ‌ها کار را خراب کرد. پیکسل 2 ایکس ال با وجود ثبت خوب منظره، مخصوصا در پیش‌زمینه کمی تاریک به نظر می‌رسد. رنگ‌ها در عکس دوربین گلکسی اس 9 پلاس مرده و بی‌رمق بوده و صحنه بیش از حد پردازش شده است. گلکسی اس 8 به خاطر نمایش رنگ‌ها به صورت زنده و شاداب و ثبت خوب جزییات در پس‌زمینه و پیش‌زمینه، برنده این بخش محسوب می‌شود. تنها مشکل آن در مقایسه با سه گوشی دیگر عدم نمایش صحیح آسمان است، اما در اینجا تمرکز ما بر روی خود منظره قرار دارد.

گلکسی اس 8 در این منظره طبیعی بد ظاهر شد. وجود سایه زیاد سبب شده جزییات کمی ثبت شوند. آیفون ایکس و پیکسل 2 ایکس ال توانستند عملکرد خوبی داشته باشند، اما نظر میزان ثبت جزییات با نمونه عکس دوربین گلکسی اس 9 پلاس برابری نمی‌کنند. به عنوان برنده نهایی عکاسی از مناظر باز، باید با اختلاف کم نسبت به سایر رقبا پرچمدار تازه وارد سامسونگ را برنده اعلام کنیم.

عکاسی HDR

منظور از محدوده دینامیکی بالا (HDR –> High Dynamic Range)، سطح روشنایی نمایش داده شده در یک تصویر است. ایده در اینجا، دریافت نور زیاد در سرتاسر عکس است. در عکاسی، منظور از محدوده‌ی دینامیکی، نسبت روشنی تصویر به تاریکی آن محسوب می‌شود.

در اینجا سه سطح از نور یعنی آسمان، درخت و زیر درخت وجود دارد. فراموش نکنید در این عکس، سوژه اصلی، شخص نشسته زیر درخت است. تصاویر دوربین آیفون 10 و پیکسل 2 ایکس ال با وجود فعال بودن حالت HDR دارای سایه‌های شدیدی هستند.

گلکسی اس 9 پلاس توانست جزییات را با دقت بیشتری ثبت کند و این موضوع در درخت، برگ‌های آن و آسمان مشهود است. میزان نوردهی در آسمان و بر روی درخت، درون تصویر گلکسی اس 8 بیش از حد است، به همین دلیل جزییات ابرها قابل مشاهده نیستند.

محوشدگی عجیبی در عکس دوربین پیکسل 2 ایکس ال مشاهده شده و از نظر زیبایی‌شناسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما از نظر عکاسی HDR، بهترین عملکرد را در این منظره داشت.

در حالی که داشتیم از آیفون ایکس ناامید می‌شدیم، سرانجام دوربین این گوشی توانست در یکی از منظره‌ها بهتر از سه مدل دیگر ظاهر شود. محدوده دینامیکی بالا و ثبت جزییات زیاد سبب برتری آن در مقایسه با تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و دو گوشی دیگر شد.

در این صحنه هر چهار گوشی عملکرد بسیار بدی داشتند که از وضعیت نامناسب نوردهی ناشی می‌شود. اشیای درون فروشگاه و آن سوی میز بسیار روشن بوده و نور خیره‌کننده‌ای از پس‌زمینه می‌تابد. پیکسل 2 ایکس ال و آیفون ایکس از نظر ثبت جزییات خوب ظاهر شدند. برنده نهایی این بخش پرچمدار گوگل است.

عکاسی پانوراما

این نوع عکاسی نیز می‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی توانایی دوربین‌های این چهار پرچمدار باشد. با توجه به تاریک بودن کامل هوا، موقعیت بیشتر چالش برانگیز می‌شود.

عملکرد آیفون ایکس در اینجا افتضاح بود! عکس دوربین گلکسی اس 8 تن رنگ عجیبی داشته و درون آن محوشدگی دیده می‌شود. پیکسل 2 ایکسل ال به لطف نوردهی بهتر و داشتن تن رنگ مناسب در این صحنه عملکرد خوبی داشت. جزییات خوبی درون عکس آن وجود داشته و در مقایسه با سایر مدل‌ها، نویز دیجیتالی کمتری وجود دارد.

اما ملاک این بخش، عکاسی پانوراما است، به همین دلیل با کمی دقت متوجه می‌شویم در تصویر پیکسل 2 ایکس ال، بین بخش ‌های گوناگون صحنه چندین جداشدگی دیده می‌شود (به پله توجه کنید). به همین دلیل اگرچه از لحاظ سایر فاکتورها گلکسی اس 9 پلاس عملکرد ضعیف‌تری از دوربین گوشی گوگل داشت، اما در این بخش یعنی عکاسی پانوراما پیروز میدان است.

عکاسی پرتره

نوبت به یکی از مهمترین فاکتورهای ارزیابی تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سه پرچمدار دیگر برای کاربران می‌رسد. در عکاسی پرتره دوربین باید بتواند به خوبی سوژه را تشخیص بدهد، وگرنه در اعمال افکت بوکه موفق عمل نخواهد کرد.

به خاطر محدودیت‌های فیزیکی دوربین‌های موبایل، باید برای فراهم‌سازی امکان عکاسی پرتره از دو لنز در آن‌ها استفاده شود. در بین چهار گوشی درون رقابت، تنها آیفون ایکس و گلکسی اس 9 پلاس دارای دوربین دوگانه هستند، اما گوگل به صورت نرم افزاری، عکاسی پرتره را در پیکسل 2 امکان‌پذیر کرده است. گلکسی اس 8 تنها دارای یک حالت فوکوس انتخابی است که بیشتر عکس را خراب می‌کند!

آیفون ایکس در اینجا با وجود فعال بودن حالت پرتره، یک تصویر عادی ثبت کرده است. در گلکسی اس 9 پلاس و پیکسل 2 ایکس ال نیز پس‌زمینه به منظور محو شدن، به درستی انتخاب نشده و به صورت پراکنده شاهد اعمال افکت بوکه هستیم. از نظر عکاسی پرتره هر سه گوشی بسیار بد عمل کردند.

از نظر کیفیت عکس، رقابت نزدیکی بین گلکسی اس 8 و پیکسل 2 ایکس ال وجود دارد که در نهایت باید پرچمدار گوگل را برنده اعلام کنیم. کیفیت عکس دوربین پرچمدار 2018 سامسونگ بسیار بد است. در حالت کلی نیز پیکسل 2 ایکس ال با فاصله‌ای کم از گلکسی اس 9 پلاس در این بخش پیروز میدان است.

عکاسی سلفی

می‌توان گفت گلکسی اس 8 در این منظره بهترین سلفی را ثبت کرد. افکت بوکه به بهترین وجه ممکن اعمال شده و شاهد یک سلفی پرتره حرفه‌ای هستیم. میزان نوردهی به خوبی انجام شده و جزییات صورت مشخص هستند.

در تصویر گلکسی اس 9 پلاس پوست صورت فرد بیش از اندازه صاف و یک‌دست به نظر می‌رسد، به طوری که لکه‌های روی صورت وی کمتر مشخص است. از نظر ثبت جزییات صورت، آیفون ایکس نیز عملکرد بسیار خوبی داشت، اما از نظر اعمال افکت بوکه و تن رنگ پوست نتوانست به خوبی گلکسی اس 8 عمل کند. تصویر پیکسل 2 ایکس ال با وجود داشتن کیفیت مناسب، به دلیل نوردهی پایین نامناسب تلقی می‌شود.

آیفون 10 در اینجا نیز چیزی متفاوت از واقعیت صورت فرد ثبت کرد. پیکسل 2 ایکس ال از نظر ثبت جزییات مخصوصا در موی سر عملکرد خوبی داشته و تن رنگ پوست صورت وضعیت مناسبی دارد، اما همچنان به نظر می‌رسد تصویر در مقایسه با واقعیت دارای کمی ویرایش است.

به عقیده خود کاربر سوژه عکس، تصویر وی به ترتیب در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 پلاس به بهترین وجه ممکن ثبت شده است. از این بخش می‌توان نتیجه گرفت اگر به دنبال یک پرچمدار بوده و از طرفی طرفدار پروپاقرص عکاسی سلفی هستید، تا معرفی سایر پرچمداران 2018 منتظر مانده و یا گلکسی اس 8 را خریداری کنید.

در ادامه می‌توانید تمامی تصاویر دوربین گلکسی اس 9 ، گلکسی اس 8، آیفون ایکس و پیکسل 2 ایکس ال که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت را در ابعاد اصلی و در قالب فایل‌های زیپ دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. به نظرم اس 8 عملکرد کلب خیلی خوبی داشت

    کمی نقد ها غیر منصفانه بود

  2. واقعا امتیاز دهی dxomark الکی هست چیزی که ما میبینیم s8 و نوت 8 و اپل x و گوگل پیکسل بهتر بودن حداقل اون زردی که توی عکس های s9 پلاس تو اکثر عکس هاش داره بقیه ندارن

  3. واقعا این سایت dxo mark مشکوک میزنه این امتیاز هایی که میده رو چه حسابی هست اخه توی این مقایسه s8 سام که اسکور 88 شد پارسال و اپل x که 97 شد از s9 plus که 99 شد بهتر عمل کردن s9 پلاس یه خورده حالت زردی داره عکس هاش الان نوت 8 که اسکور شد 94 با s9 پلاس که مقایسه کردن شارپنس نوت 8 خیلی بهتر بود s9 پلاس باز توی عکس هاش زردی داره الان گوگل پیکسل 2 که اسکور 98 شد با p20 پرو که 109 شد تو خیلی عکس ها گوگل پیکسل بهتر بود واقعا این امتیاز ها الکی هست الان دوربین نوت 8 اپل x و گوگل پیکسل هم چیزی کمتر ار p20 ندارن عکس های s8 سام که پارسال اومده از s9 پلاس بهتره واقعا حالت زردی زیاد داره به نظر من این سایت dxo mark زیادی بزرگش کرده

  4. فقط برام جای سواله چرا دوتا سامسونگ استفاده کردن ؟؟ چرا میت 10 و یا ال جی وی 30 رو نذاشتن بجای اس 8!!!

  5. چیزی که مشخصه اینه که گوگل بهترین بود حداقل توی این مقایسه

  6. S9 خرابکاری کرده آب هم قطه آیفون واقعا بهتر بود s8هم خوب بود

  7. چرا اس9 پلاس انقدر ضعیفه عکساش؟!

  8. واقعا نمیفهمم برای جزئیات ناچیز و تفاوت بسیار کمی که دارن چرا انقد قیمتاشون متفاوته

  9. نکنه سیب هارو شما گاز زدید یا دیگه نمیدن گاز بزنید اینقدر تو هوا حرف میزنید حتما عوض کنید این عینک درست تشخیص نمیده خوب که دیگه تو عکسا معلومه

  10. مریم خانوم چه خنده دار حرف میزنید پیش یه متخصص برید عینک درست بهتون بده این عینکه رنگ هارو درست نمیبینه یه عینک بهتر بزنید درست ببینید والا بلا دیگه کور نیستیم خوب که داریم میبینیم دیگه حتما عینکتون رو عوض کنید بعد دوباره بیاید نظر بدید

  11. دوربین نوت ۸ کاملا با دوربین s9 یکیه میتونین با یه مقایسه تو یوتوب کاملا متوجه بشین با توجه به قیمت و خاص بودن پیشنهاد من نوت ۸ هیت هم خاصه هم زیباتر از s9 و هم قلم مخصوص داره تنها تفاوت s9 و نوت ۸ به راندمان گرافیک برمیگرده که ۲۰ ودصد بهتر شده ولی تو واقعیت تفاوتش محسوس نیست و کمی سرعت cpu یا همون سرعت بیشتر پردازنده که اونم محسوس نیست کلا نوت زیباترین و خاص ترین گوشی تولید شده هست

    • اقا معین گل منم همین نظر رو دارم واقعا نوت 8 و s9 پلاس تفاوتی توی دوربین ندارن فقط یکم سرعت فرق داره همین سایت digikala نوت 8 و s9 plus رو مقایسه کرده بازم s9 پلاس زردی توی عکس هاش هست ولی نوت 8 توی شارپنس واقعا عکس های بهتری از s9 پلاس گرفته توی گوشی هم تفاوتها جزیی هست نمیدونم چرا خداتومن فرقشونه من فکر کردم s9 پلاس توی دوربین بهتره ولی نوت 8 و s8 سام اپل x گوگل پیکسل عکسهای بهتری گرفتن و اون زردی عکس s9 پلاس رو ندارن

  12. ایفون ده بعدش اس 8

  13. آیفون ایکس هم به پای اس ناین پلاس نمیرسه حدقال دوربینش

  14. ایووووول درود به سامسونگ واقعا گل کاشتى
    🙂

  15. اس 9 پلاس به مراتب از تکنولوژی های بهتری برخورداره و کیفیتشم بهتره