مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8، گوگل پیکسل 2 ایکس و آیفون 10 در تاریکی شب

عکاسی در شب نقطه ضعف اصلی دوربین‌های موبایل است. با توجه به همین موضوع در این مطلب به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8، گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 10 در نور کم می‌پردازیم.

بعد از معرفی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، دوربین دوگانه آن‌ها نقطه تمرکز این شرکت در تبلیغات این دو گوشی بوده است. این مرتبه مدل پلاس به یک دوربین دوگانه مجهز شده که دومین وجه تمایز آن با گلکسی اس 9 علاوه بر داشتن نمایشگر بزرگتر است.

مجهز شدن به سنسور ثانویه از نوع تله فوتو، قابلیت گشودگی دریچه دیافراگم متغیر، فیلم برداری سوپراسلوموشن، یکپارچه شدن با بیکسبی ویژن و چندین قابلیت نرم افزاری دیگر این دوربین را تبدیل به یکی از بهترین‌ها می‌کنند.

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن را پیشتر در پرچمدار سونی دیده بودیم. همچنان استفاده از دوربین دوگانه و سنسور تله فوتو دیگر اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود. به همین دلیل منحصربه‌فردترین قابلیت این دوربین که در مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با چند مدل دیگر نقش اصلی را ایفا می‌کند، وجود قابلیت گشودگی دریچه دیافراگم متغیر است. به ادعای سامسونگ، به لطف این ویژگی، در مقایسه با دوربین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس 28 درصد نور بیشتری از محیط دریافت شده و نویز دریافتی تا 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل در این مطلب به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8، گوگل پیکسل 2 ایکس و آیفون 10 در زمان عدم وجود نور طبیعی کافی می‌پردازیم. آیا گشودگی دریچه دیافراگم حداکثری f/1.5 تاثیر خارق‌العاده‌ای در تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی اس 9 پلاس خواهد گذاشت؟

منظره اول

به جز آیفون ایکس که به دلایلی نامشخص رگه‌هایی از رنگ نارنجی در تصویر دوربین آن دیده می‌شود، بقیه مدل‌ها عملکرد خوبی در این صحنه داشته‌اند. وقتی بر روی تصاویر بزرگنمایی انجام می‌دهیم، بهتر می‌توانیم به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با سایر مدل‌ها از نظر نحوه ثبت جزییات بپردازیم.

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

بر اساس مقایسه بالا، میزان شفافیت در نمونه تصویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس کاهش پیدا کرده است، در حالی که گلکسی نوت 8 توانسته جزییات بیشتری را ثبت کند. با این حال تصویر تمام اندازه ثبت شده توسط آن کمی غیر واقعی به نظر می‌رسد. وضعیت عکس دوربین آیفون ایکس، با فاکتور گرفتن از رگه‌های نارنجی آن، مشابه گلکسی اس 9 پلاس است.

اگرچه گلکسی نوت 8 توانسته جزییات را به خوبی ثبت کند، اما در عوض میزان شفافیت در تصویر دوربین آن بیش از حد عادی است. روی هم رفته در این صحنه گوگل پیکسل 2 ایکس ال بهترین عملکرد را داشته است، چرا که با وجود حفظ شفافیت در بهترین حالت ممکن، جزییات را نیز به خوبی به تصویر می‌کشد. همچنین رنگ دیوار در آن به نمونه واقعی شباهت بیشتری دارد.

منظره دوم

در این صحنه بهتر می‌توان به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با سه مدل دیگر پرداخت. دوربین گلکسی نوت 8 و پرچمدار تازه وارد سامسونگ هر دو دوگانه بوده و به سنسور ثانویه از نوع تله فوتو مجهز شده است، اما وجود گشودگی دریچه دیافراگم متغیر در سنسور اصلی گلکسی اس 9 پلاس، در این صحنه به خوبی تاثیر خود را نشان می‌دهد.

در مقایسه با تصویر ثبت شده توسط دوربین پرچمدار سری نوت، این عکس به مراتب روشن‌تر است. گلکسی اس 9 پلاس در این صحنه توانسته عکسی واضح و شفافی ثبت کند. برای پی بردن به جزییات، به شاخه‌های درخت بالای گنبد توجه کنید.

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

تصویر دوربین گلکسی نوت 8 با وجود تاریک‌تر بودن در مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس، به خاطر داشتن شفافیت بالا، وضعیت بهتری از نمونه آن در آیفون ایکس دارد. تصویر آیفون 10 چندان دلچسب نبوده و در بخش آسمان کمی نویز دیده می‌شود. گوگل پیکسل 2 ایکس ال با وجود موفق ظاهر شدن در صحنه دوم، برخلاف صحنه پیشین پشت سر گلکسی اس 9 پلاس قرار می‌گیرد. علت آن ثبت جزییات کمتر در مقایسه با دوربین این مدل است.

منظره سوم

در صحنه سوم مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با پرچمدار سری نوت و پرچمداران گوگل و آیفون جذاب‌تر می‌شود، چرا که تابلوهای نئون معمولا تاثیر بدی بر روی تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های موبایل می‌گذارند. در این صحنه نمی‌توان به منظور مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس وارد جزییات شد، چرا که عکس‌های ثبت شده توسط هر سه وضعیت‌های تقریبا یکسانی دارند.

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

با این حال گوگل پیکسل 2 ایکس ال که در دو صحنه قبلی عملکرد بسیار خوبی داشت، این مرتبه صحنه را نابود کرده است! اما سه گوشی دیگر جزییات را به خوبی ثبت کرده و با وجود نبود نور طبیعی در محیط و تاریک بودن کامل آسمان، تصاویر شفافی ثبت کرده‌اند. تابلوهای نئون تنها در نمونه عکس دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال تاثیری مخرب داشته‌اند.

منظره چهارم

در این منظره مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سه گوشی دیگر نزدیکتر می‌شود. گلکسی نوت 8 این مرتبه توانسته از نظر شفافیت عکس، بهترین عملکرد را داشته باشد. دلیل این امر، پردازش‌های پیچیده‌ای است که در دوربین گوشی بعد از ثبت عکس بر روی آن انجام می‌شود. با مشاهده مجسمه بهتر می‌توانید به جزییات زیاد ثبت شده توسط دوربین این گوشی پی ببرید، هر چند ممکن است رگه‌های نور درون عکس برخی کاربران را آزرده کند.

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

با مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با آیفون ایکس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال در این صحنه به شفافیت بیشتر تصویر آن پی‌ می‌بریم که همچنان کمتر از نمونه آن در تصویر دوربین گلکسی نوت 8 است. میزان نوردهی در تصویر دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال از بقیه موارد بهتر است.

منظره پنجم

در نهایت بهتر است به مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی چهار گوشی از نظر عکاسی در زمان نبود طبیعی کافی بپردازیم. به جرات می‌توان گفت نمونه عکس‌‌های دوربین گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 8 از دو گوشی دیگر چند سر و گردن بالاتر است.

در تصویر دوربین سلفی آیفون ایکس نویز زیادی مشاهده می‌شود. از طرفی برخلاف دوربین اصلی در صحنه بالا، این مرتبه دوربین سلفی گوگل پیکسل 2 ایکس ال نتوانسته نور را به خوبی جذب کند. با بررسی عمیق‌تر بین نمونه تصاویر دوربین سلفی گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 9 پلاس به کیفیت و جزییات بهتر دوربین پرچمدار تازه وارد سامسونگ پی می‌بریم.

نتیجه‌گیری از مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس

اگرچه برخلاف تبلیغات سامسونگ، با مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی اس 8 و نوت 8 بهبودهای آن‌چنان حیرت‌آوری مشاهده نمی‌کنیم، اما واقعیت این است که دوربین این مدل تصاویری طبیعی و نزدیک به واقعیت بسیار خوبی ثبت می‌کند. این اتفاق می‌تواند نتیجه دستکاری الگوریتم‌های پردازش تصویر بعد از ثبت شدن آن در دوربین گلکسی اس 9 پلاس باشد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال حتی در منظره‌‌های دارای کنتراست بالا می‌تواند نور را به خوبی جذب کند، اما به نظر وجود یک منبع نور خارجی قوی همچون یک تابلوی نئون بر روی آن تاثیر بدی می‌گذارد. آیفون 10 با وجود داشتن یکی از بهترین دوربین‌های موبایل تا امروز، در مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و سه مدل دیگر از نظر عکاسی در شب، عملکرد چندان قابل قبولی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. نوت بهتر بود از همه چون یه جا تصویر شب رو واقعی تاریک نشون داده و باید مثل چشم باشه ک اونم روشنایی بی فایده اس و کاملا کنتراست عالی داره
    لکردشون یکی بود و حتی کیفیت نوت بهتر بود تو بعضی عکسا  اس۹زرد گرفته بود و یجورایی نوت کنتراست خوبی داره ک فقط یه قسمت اندازه دیافگرام کمی داره ک جزییه و فقط موقع فوکوس پشت زمینه رو از اس بیشتر مات کرده و سوژه مورد نظرمون با جزئیاتش ثبت شده.انگار از قبل حس میشه نوت کیفیت بیشتر داره و فقط اموجی ک میگن اونم زیاد مهم نیس برنامه نصب کنی حله و بدردم نمیخوره و از لحاظ قیمت نسبت ب اس ۹  پلاس به صرفه تره و فقط تو سلفی یکم صورت حالت شارپ نیفتاده ک اونم مدنظره چ بهتر ک خودش حالت ویرایشه انگار…

  2. سامسونگ تنها گوشی هست که ارزش پولی رو که میدی رو داره چون تو همچی بهترینه دوربین و صفحه نمایش رابط کاربری -من خودم نوت 8 رو یک ماهه خریدم به جون خودم هر روز بیشتر منو سورپرایز میکنه – پسر خالم آیفون x داره تو جمع جلو گوشی من کم آورد خصوصا تو پخش ویدیو 4k و گرفتن عکس های های سلفی

  3. فقط دوربین اکسپریا ایکس زد 2

  4. زنده باد سامسونگ که نشون داد برتر مطلقِ

  5. توجه نکردین که گوگل پیکسل با با تک لنز یه همچین عکسای خوبی انداخته
    کاری به تعصب و طرفداری از کمپانیا ندارم

    توی تابلو نئون بهترین عکس مال گوگل بود چون فرض کردع تابلو نئون سوجه است ، فقط اون تونسته f تابلو رو نشون بده
    بنظرم دوربین دوگانه هزینه زیاد و بی جاست
    حالا هم که دارن سه گانه و چهار گانه میزنن
    بجای اینکه خود تک لنز دوربینو خوب کنن….
    مثل گوگل پیکسل

  6. آقای ادمین شما باید از یک دوربین حرفه ای استفاده می کردین و با اون هم عکس می گرفتین و عکسای گوشی ها با اون مقایسه می شد. اینجور شما اومدین عکسای دوربین ها رو با خودشون مقایسه کردین نمیشه گفت کدوم رنگش طبیعی تر و به واقعیت نزدیک تره . تو بعضی از عکس ها رنگ ها خیلی فرق داره . اکثرا عکسای سامسونگ رنگ ها اشباع شده هست و پررنگ تره.

  7. سلام چرا هواوی میت 10 رو توی مقایسه نگذاشتید؟

  8. در بد ترین صفحه نمایش ببینید تا بفهمید اس ۹ پلاس نازک ترین خط را نشون میدهد.

  9. شما چطور میگید نوت هشت ایفون ببینید چقدر رنگش زنده س

  10. طبق معمول در حق سونی اجحاف شد و توی مسابقه نبود.برید توی gsm مقایسه رو ببینید ک چطور همه رو ترکونده گوگل پیکسلی ک اینجوری شاهی میکنه کنار xz2 سرباز صفر هم نیست

  11. هر کدوم یه قابلیت خاص داشتن

  12. بدون شک اس9 و نوت هشت عالی بودن

  13. نوت هشت طبیعی تر و جذاب تر از همه بود

  14. همه رو بیخیال سلفی ایفون 10

  15. سبک مقایسه اصلا درست نیست چون
    اولاً باید یه دوربین حرفه ایی به عنوان معیار می بود
    دوماً عکس ها هم در کیفیت واقعی قابل دیدن بود
    و سوماً تو بعضی عکس ها معلومه دست فرد لرزیده مثل عکس آیفون ایکس از اون پیتزا فروشی در شب و یا لنز تمییز نبوده مثل بازتاب نور توی عکس شب از اون مجسمه ی اسب سوار نوت 8 و پیکسل نشان اینکه لنزشون تمیز نشده

  16. فکر نمیکنم حرفی باقی مونده باشه
    سرورو سالاره گوشیا ایفونه