آیپدهای ارزان قیمت

اپل با آیپدهای ارزان قیمت آماده رقابت با کروم بوک گوگل است

آیپدهای ارزان قیمت اپل در راه هستند. آن‌ها رقیب‌هایی جدی برای کروم بوک‌های شرکت گوگل محسوب شده و کاربران بیشتری قادر به خریدشان خواهند بود. انتظار داریم آیپد‌های سال 2018 در رویداد پیش روی اپل معرفی شوند.

اپل در بازار تبلت‌ها با یک مشکل مهم مواجه است. حدود پنج سال قبل، آیپد‌ها و لپ تاپ‌های آن در سرتاسر کلاس‌های درس ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما این شرکت در حال حاضر پشت سر گوگل و مایکروسافت قرار گرفته است؛ دانش آموزان به کروم بوک‌های گوگل و لپ تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت علاقه بیشتری نشان می‌دهند! میزان استفاده از آیپدها در کلاس‌های درس حدود سه سال است که به طور پیوسته کاهش پیدا می‌کند.

اما این شرکت تصمیم دارد با آیپدهای ارزان قیمت جدیدش باز هم نیمی از بازار دستگاه‌های موبایل عرضه شده مخصوص کلاس‌های درس در سراسر آمریکا را به دست آورده و مخصوصا کروم بوک‌های گوگل را کنار بزند.

ورود آیپدهای ارزان قیمت

اپل امروز یک رویداد با تمرکز بر فعالیت‌ها و اهداف آکادمیک برگزار می‌کند. بر اساس اعلام شرکت، طی آن ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای برای معلم‌ها و دانش آموزان ارائه خواهد شد.

طبق شایعات، اپل امسال یک آیپد اقتصادی با قیمت 259 دلار عرضه می‌کند. طبق گزارش Bloomberg، چندین نرم افزار آموزشی نیز در کنار این تبلت آی او اسی جدید عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود یکی از محصولات معرفی شده در رویداد امروز همین تبلت باشد.

آیپدهای ارزان قیمت

یکی از ویژگی‌های آیپد ارزان جدید پشتیبانی از همان قلم‌هایی است که در آیپدهای بسیار گران قیمت همچون آیپد پرو استفاده می‌شود. اگرچه طبق شایعات در سال جاری یک مک بوک اقتصادی نیز معرفی خواهد شد، اما رویداد پیش روی اپل، با تمرکز بر روی کاربردهای تبلت‌های این شرکت برای دانش آموزان برگزار می‌شود. در وب سایت آکادمیک اصلی اپل 17 دستگاه وجود دارد که 16 مورد آن‌ها تبلت بوده و تنها یک دستگاه مک بوک ایر به منظور مدیریت شش آیپد دیده می‌شود.

عرضه آیپدهای ارزان قیمت به تنهایی برای برگرداندن اپل به وضعیت سابق کافی نیست. در سال 2015، این شرکت مجبور شد 4.2 میلیون دلار به واحد مدارس لس‌آنجلس پرداخت کند، چرا که یک برنامه 1 میلیارد دلاری آن‌ها که به طور ویژه برای 640 هزار دانش آموز به منظور استفاده بر روی آیپدها طراحی شده بود، اشتباه از آب در آمد. دانش آموزان همچنین حین تایپ بر روی نمایشگر تبلت با مشکل مواجه می‌شدند. متاسفانه مدیریت تبلت‌های اپل به وسیله مک بوک آن طور که شرکت وعده می‌داد آسان نبود.

آیپدهای ارزان قیمت

این‌ها فرصتی خوب برای ظهور رقبا پدید آوردند. ارزان بودن کروم بوک‌های گوگل سبب شد بسیاری به آن‌ها به چشم گزینه‌هایی مناسب‌تر برای استفاده در مدارس نگاه کنند. همچنین از آنجایی که تمامی داده‌ها در سرویس فضای ابری ذخیره می‌شوند، تنظیم آن‌ها برای نخستین مرتبه در کلاس‌های درس و همچنین مدیریت دستگاه‌ها توسط معلم‌ها فوق‌العاده راحت‌تر بود. اگر یک دانش آموز به دستگاه خود دسترسی نداشته باشد، می‌تواند به راحتی به حساب کاربریش در گوگل متصل شده و فایل‌های آموزشی مورد نیاز را دریافت کند.

اپل برای برطرف کردن عقب‌افتادگی خود چند اقدام انجام داد. به عنوان نمونه پشتیبانی چند کاربره در آی او اس 9.3 افزوده شد و نیازمندی به اپل آیدی در آیپدها از بین رفت. عرضه یک تبلت 329 دلار در سال 2017 نیز قدم رو به جلوی دیگری بود. اما در بین آیپدهای ارزان قیمت امسال محصولی ارزان‌تر نیز یافت می‌شوند.

اپل برای سلطه مجدد بر کلاس‌های درس کار دشواری در پیش دارد. اکنون هزینه خرید یک کروم بوک برای دانش آموزان 190 دلار تمام می‌شود که در مقایسه با آیپد 259 دلاری احتمالی بسیار ارزان‌تر است. با آغاز رویداد اپل اطلاعات بیشتری درباره آیپدهای ارزان قیمت شرکت به دست خواهیم آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*