مقایسه گلکسی اس 9

مقایسه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9 & Galaxy S9) با گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 & Pixel 2 XL)، تفاوت‌های فنی این گوشی های قدرتمند را مشخص می‌کند.

نمایشگاه MWC 2018 میزبان دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بود. این تلفن های هوشمند علاوه بر بهره‌گیری از سخت افزار به‌روز، با قابلیت‌های نرم افزاری فراوان روانه بازار شدند. بعد از مقایسه اسمارت فون های سامسونگ با بسیاری از پرچمداران اندرویدی، بهتر است تفاوت‌های آنها با گوشی های گوگل را نیز بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی اس 9 با گوگل پیکسل 2

اندازه

مقایسه گلکسی اس 9

مقایسه گلکسی اس 9 و گوگل پیکسل 2 را با اندازه آنها آغاز می‌کنیم؛ جایی که موبایل های گوگل ارتفاع و عرض کمتری در مقایسه با رقبای کهکشانی خود دارند. در رابطه با ضخامت نیز گوشی های سری گلکسی اس 9، ضخامت بیشتری در مقایسه با محصولات سری پیکسل 2 و البته بسیاری از پرچمداران دیگر دارند.

وزن

مقایسه گلکسی اس 9

تفاوت این گوشی ها علاوه بر ابعاد، در وزن آنها نیز دیده می‌شود.

رنگ‌بندی

مقایسه گلکسی اس 9

این روزها مشکی به یکی از رنگ‌های استاندارد در میان گوشی های هوشمند تبدیل شده است. گوگل در کنار آن، سیاه و سفید را نیز ارائه می‌کند؛ در حالی که خریداران گوشی های سامسونگ شانس انتخاب رنگ‌های متنوع‌تر خاکستری، آبی و بنفش را نیز دارند.

جنس بدنه

مقایسه گلکسی اس 9

گوشی های سامسونگ با پنل پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی، طراحی و تولید شده‌اند. این در حالی‌ست که در گوشی های سری پیکسل 2 تنها از آلومینیوم استفاده شده که معنای آن، مقاومت بالاتر در برابر ضربه است.

مقاومت در برابر آب

مقایسه گلکسی اس 9

هر چهار گوشی پیش رو در برابر آب مقاوم هستند. استاندارد IP67 یعنی پیکسل 2 به مدت 30 دقیقه می‌تواند در عمق یک متری (3.3 فوت) آب مقاومت کند، در حالی که به لطف وجود استاندارد IP68، این میزان تا عمق 1.5 متر (4.9 فوت) افزایش پیدا خواهد کرد.

شاید استفاده از گوشی هوشمند هنگام شنا کردن ایده خوبی نباشد، ولی مقاوم بودن آنها حداقل زمانی که فراموش می‌کنید هنگام شنا گوشی را از جیب خارج کنید، سبب اطمینان خاطر شما خواهد شد.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه گلکسی اس 9

با کم‌رنگ شدن مرز بین گوشی های موبایل و فبلت ها، پیکسل 2 با نمایشگر 5 اینچی به دست کاربران خواهد رسید که ابعاد آن در مقایسه با نسخه XL، به مراتب کوچکتر است. به هر صورت، امروزه نمایشگر بسیاری از پرچمداران با اندازه‌ای در حدود 6 اینچ تولید می‌شود.

نسبت صفحه به بدنه

مقایسه گلکسی اس 9

مقایسه گلکسی اس 9 و پیکسل 2 از نظر نسبت صفحه به بدنه یکی از بخش‌های جذاب این بررسی است. امروزه بسیاری از سازندگان تلاش دارند حاشیه‌های صفحه را تا حد ممکن کاهش دهند تا بخش جلویی موبایل، میزبان نمایشگری بزرگ‌تر با حفظ ابعاد قبلی باشد. از این منظر، گوگل پیکسل 2 کمی قدیمی به نظر می‌رسد و علی‌رغم عرضه در سال 2017، ما هم‌چنان شاهد حاشیه‌های زیاد در قسمت‌های بالایی و پایینی هستیم. پیکسل 2 ایکس ال وضعیت بهتری دارد و گوشی های گلکسی اس 9 هم‌چنان از جمله گوشی هایی با حاشیه‌های بسیار کم صفحه هستند.

رزولوشن صفحه نمایش

مقایسه گلکسی اس 9

تمامی پرچمداران پیش رو به نمایشگر QHD مجهز شده‌اند، در حالی که پیکسل 2 هم‌چنان با وضوح پایین‌تر FHD به فروش می‌رسد.

نوع صفحه نمایش

مقایسه گلکسی اس 9

AMOLED و POLED اساسا یکسان هستند، اما در POLED از لایه‌ پلاستیکی به جای شیشه استفاده می‌شود.

سیستم بیومتریک

مقایسه گلکسی اس 9

تمامی این تلفن های هوشمند به حسگر اثر انگشت تجهیز شده‌اند. هرچند، گوگل ادعا می‌کند سری پیکسل 2 سریع‌ترین اسکنر را در غرب دارند.

سامسونگ از سیستم‌های دیگری نیز در محصولات خود استفاده می‌کند تا گلکسی اس 9 با اسکن چهره و چشمان شما، به افزایش امنیت دستگاه کمک کند.

پردازنده

مقایسه گلکسی اس 9

از آنجایی که چندین ماه از معرفی گوشی های گوگل می‌گذرد، در آنها خبری از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 845 نیست.

حافظه رم

مقایسه گلکسی اس 9

حافظه داخلی

مقایسه گلکسی اس 9

کارت حافظه میکرو اس دی

مقایسه گلکسی اس 9

باتری

مقایسه گلکسی اس 9

شاید در مقایسه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با سری پیکسل 2، شاهد تفاوت 300 میلی‌آمپری نسخه کوچکتر این موبایل ها باشیم، ولی عملا این گوشی ها با یک بار شارژ کامل، یک روز یا بیشتر در خدمت شما خواهند بود.

پورت‌ها

مقایسه گلکسی اس 9

از زمانی که اپل به حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا روی آورد، بسیاری از سازندگان کوچک و بزرگ مشغول کنار گذاشتن آن هستند. ولی این موضوع در رابطه با گوشی های جدید سامسونگ صدق نمی‌کند. در این صورت برای استفاده از محصولات گوگل باید از مبدل مخصوص استفاده کنید.

اگر پیش‌تر به استفاده از هدفون‌های بلوتوثی روی آورده‌اید، احتمالا مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

شارژ سریع

مقایسه گلکسی اس 9

همه گوشی های حاضر در این بررسی از شاژ سریع پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید با تنها 15 دقیقه بار شارژ گوشی های سری پیکسل 2، حدود 7 ساعت می‌توانید از آنها استفاده کنید.

شارژ سریع

مقایسه گلکسی اس 9

قاب پشتی فلزی در گوشی های گوگل به معنی عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس است. استفاده از این قابلیت در گلکسی اس 9 امکان‌پذیر است، اما شما به وسیله جانبی مخصوص نیاز خواهید داشت.

دوربین سلفی

مقایسه گلکسی اس 9

رزولوشن دوربین سلفی همه این گوشی های هوشمند، 8 مگاپیکسل است، اما کهکشانی‌ها دیافراگم عریض‌تری دارند (این میزان با عدد f کمتر نشان داده شده است). این یعنی دوربین گوشی های سری گلکسی S9 در نور کمتر، عملکرد بهتری داشته و اثر افکت بوکه (که در آن پس‌زمینه بلور می‌سود) را افزایش می‌دهند.

دوربین پشتی

مقایسه گلکسی اس 9

مقایسه گلکسی اس 9 و پیکسل 2 از نظر دوربین نیز اهمیت زیادی دارد. اگرچه موضوع قابل اشاره‌ای در مورد گوشی های گوگل وجود ندارد، ولی به نظر می‌رسد موبایل های سامسونگ قدرت بالاتری دارند. به علاوه، سامسونگ تلاش کرده تا نسل جدید را با قابلیت‌های متنوع‌تر پیش روی کاربران قرار دهد. این موضوع را وجود دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4 برای ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور و پرنور، تایید می‌کند. گلکسی +S9 پلاس هم به سیستم دوربین دوگانه با دو لنز عریض و تله فوتو مجهز شده است.

حالت‌های عکاسی / تصویربرداری

مقایسه گلکسی اس 9

یکی دیگر بخش‌های جالب مقایسه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، قابلیت‌های دوربین آنهاست.

امروزه بسیاری از گوشی های موبایل قادر به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 240 فریم بر ثانیه هستند. اما سامسونگ با اضافه کردن توانایی ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن، فیلم‌برداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر کرده است.

واقعیت افزوده، جایی که تصاویر مجازی روی صحنه‌های واقعی قرار می‌گیرند هم این روزها گسترش پیدا کرده‌اند. در این زمینه، گوگل قابلیتی به نام “AR Sticker” را برای گوشی های خود در نظر گرفته است. کاربران به واسطه این سیستم می‌توانند کاراکترهای متحرک را روی تصاویر و ویدیوهای خود قرار داده و به واسطه قابلیت‌های موبایل، به تعامل با آنها بپردازند. در حال حاضر، مجموعه‌ای مناسب از افراد کارتونی تا شخصیت‌های “Star Wars’ و “Stranger Things” و موارد متعدد دیگر در دسترس کاربران است.

در سوی دیگر “AR Emoji” سامسونگ را داریم که بر خلاف نام آن، خبری از قرار دادن کاراکترهای مجازی نیست و شما تنها قادر به ایجاد نسخه کارتونی از صورت خودتان خواهید بود. سپس از تصاویر ایجاد شده می‌توان به عنوان فایل متحرک در برخی سرویس‌های پیام‌رسان استفاده کرد.

سیستم نرم افزاری

مقایسه گلکسی اس 9

پرداخت موبایلی

مقایسه گلکسی اس 9

دستیار صوتی

مقایسه گلکسی اس 9

گوگل و سامسونگ از دستیارهای دیجیتالی اختصاصی خود بهره برده‌اند. در کنار انجام کارهای مختلف همچون ثبت یادآور از طریق دستور صوتی و یا چک کردن وضعیت آب و هوا، بیکسبی حالا می‌تواند علائم و اسناد را هم در دنیای واقعی ترجمه کند، در حالی که گوشی های پیکسل قادر به تشخیص کاور کتاب‌ها، پوستر فیلم‌ها و موارد دیگر بوده و امکان جستجو در رابطه با آنها را ارائه می‌دهد. دارندگان این موبایل به واسطه قابلیت “Active Edge” و تنها فشردن دستگاه که نمونه آن را در اچ تی سی U11 دیده‌ایم، می‌توانند گوگل اسیستنت را صدا بزنند.

زمان عرضه

مقایسه گلکسی اس 9

قیمت

مقایسه گلکسی اس 9

تصور می‌کنید کدام‌یک از این گوشی های هوشمند ارزش خرید بالاتری دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. جفتشون از هم مزخرف تر خودشوننن

  2. با این که طرفدار سامسونگ نیستم واقعا خیلی بهتر بود اس9 و اس 9 پلاس از گوگل

  3. خب فکر نمیکنم حری باقی مونده باشه سامسونگ خیلی بهتر بود