آیفون - صفحه خمیده

صفحه خمیده و ژست های بدون لمس در آیفون های آینده

صفحه خمیده (Curved) و ژست‌ها (Gesture) در تلفن همراه تکنولوژی‌های جدیدی نیستند. اما تلفن های آیفون تا‌کنون از چنین ویژگی هایی بی‌بهره بوده‌اند. اما خبر‌ها حاکی از اینست که به زودی این اسمارت فون محبوب نیز از این قابلیت ها بهره‌مند خواهد شد. اما پس چگونه سامسونگ از ۴ سال پیش از این تکولوژی استفاده کرده است؟

بر‌طبق آخرین گزارش از افراد اهل علم و متخصص متالورژی گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی پنل های لمسی و صفحه های خمیده‌ای است که به صورت عمودی و از بالا به پایین خم دارند. این تکنولوژی کاملا متفاوت با سامسونگ بوده و نسل جدیدی از صفحه نمایش های خمیده به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد‌ گرفت.

هم‌اکنون iPhoneX در قسمت پایینی خود یک خم بسیار ریز و نامحسوس دارد. این مسئله که ممکن است از دید دارندگان آن نیز مخفی مانده باشد باعث شده تا کم‌ترین گوشه‌ها نیز ایجاد شود. در همین بخش مهم‌ترین درایور های صفحه نمایش نیز گنجانده شده است.

اما توجه به قرار‌گیری صفحه خمیده در آیفون، این مسئله می‌تواند موجب کاهش میل اپل به ساخت تلفن های همراه بزرگ شود و بزرگترین تلفن همراه این برند، در سطح iPhone 8 پلاس باقی بماند.

این تکنولوژی طی ۲ الی ۳ سال آینده به قابلیت‌های آیفون اضافه خواهد شد.

همچنین تکنولوژی دیگر با نام ژست های غیر‌تماسی (Touchless Gestures) نیز ارائه خواهد شد که می‌تواند ۲ سال دیگر تا عرضه فاصله داشته باشد.

این ویژگی که هم‌اکنون در برخی مدل های سامسونگ به چشم می‌خورد، نیازمند اینست که انگشتان‌تان بسیار نزدیک به صفحه نمایش باشد. این داستان ممکن است در آیفون نیز وجود داشته باشد. زیرا فناوری های مرتبط با آن در داخل صفحه نمایش تعبیه می‌گردد.

در‌ هر روی، هر دو ویژگی بالا در مرحله تحقیق و توسعه (R&D) اپل به سر می‌برد و بنابراین احتمالا در نمونه بعدی یا بعد‌تر آیفون این دو تکنولوژی را نخواهیم دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. حالا هی ا ده جا گوشیو خم کنن به چ دردی میخوره اگه به درد بخور بود سونی خمش میکرد. دو دوربینه زدن باز جلو گوگل پیکسل تک دوربینه کم آوردن فقط تو کار ظاهر سازین سونی دو دوربینه نزد تا یه چیز عجیب بده بیرون

  2. چه میکنه این عشقه سعید 😍😍😍😍

  3. حالا ببینید بعد این چقدر اسکی از روی ایفون برن

  4. هنوز که در حد ایده س تا عملی شه طول داره