شبکه تلویزیونی ناسا

تماشای شبکه تلویزیونی ناسا با دو کیفیت HD و 4K

شبکه تلویزیونی ناسا (NASA TV) با دو کیفیت اچ دی و 4K به صورت رایگان در ماهواره هاتبرد روی آنتن رفت. در ادامه با ویژگی‌های این شبکه تلویزیونی آشنا می‌شویم.

شبکه تلویزیونی ناسا (NASA TV)، یک سرویس تلویزیونی متعلق به آژانس ملی هوانوردی و فضا است که علاوه بر پخش اینترنتی، بر روی ماهواره‌ها نیز قرار می‌گیرد. این شبکه در اوایل دهه 80 میلادی افتتاح شد و تاکنون در چند ایستگاه تلویزیونی پخش شده است. شبکه تلویزیونی ناسا ، برنامه‌های آموزشی بسیاری را فراهم می‌کند و ماموریت‌های مهم فضایی را نیز به طور زنده پوشش می‌دهد.

برنامه‌های متنوع شبکه تلویزیونی ناسا

تلویزیون ناسا خود از سه کانال فعال تشکیل می‌شود؛ کانال عمومی (Public Channel)، رویدادهای زنده، ضبط شده، مستند و برنامه‌های آموزشی برای مدارس و موسسه‌های آموزشی پخش می‌کند. کانال مدیا (Media Channel) یا رسانه‌ای برای پخش برنامه‌های خبری و مصاحبه‌ها و کنفرانس‌ها در نظر گرفته شده و کانال عملیات‌های فضایی (Space Operations Channel) برای پوشش عملیات‌های فضایی ناسا است. همچنین یک کانال آموزشی در سال 2010 راه‌اندازی شد که برنامه‌های آن از سال 2016 به کانال عمومی انتقال پیدا کرد.

اکنون شبکه تلویزیونی ناسا با دو کیفیت HD و 4K بر روی ماهواره هاتبرد (Hotbird) نیز روی آنتن رفته است. همچنین شما می‌توانید برنامه‌های جذاب این شبکه را به صورت اینترنتی از سایت https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv تماشا کنید.