سنسور دوربین گلکسی اس 9

سنسور دوربین گلکسی اس 9 ساخت دست سونی است!

سنسور دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به دست سونی ساخته شده است. البته دوربین تمامی نسخه‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس از سنسور IMX345 تشکیل نشده، به همین دلیل باید به روشی نوع سنسور گوشی خود را تشخیص داد.

بر اساس اطلاعاتی که بعد از کالبدشکافی سامسونگ گلکسی اس 9 توسط TechInsights به دست آمد، در برخی نسخه‌های این گوشی موبایل که در تعدادی از بازارهای سراسر دنیا عرضه می‌شوند، برای ساخت دوربین اصلی از یک سنسور سونی IMX استفاده شده است.

دو نوع سنسور دوربین گلکسی اس 9

در دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، بسته به نسخه آن از یک سنسور IMX345 سونی و یا یک سنسور S5K2L3 تولید شده توسط خود سامسونگ استفاده می‌شود. هر دوی آن‌ها دارای ویژگی‌های یکسانی هستند، به طوری که توانایی گشودگی دریچه دیافراگم متغیر و یا فیلم برداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه منحصر به برخی نسخه‌های این دو گوشی نبوده و همگی به آن‌ها مجهز هستند.

سنسور دوربین گلکسی اس 9

سنسور سونی IMX345 به مدل IMX400 که در اکسپریا ایکس زد اس به کار رفته شباهت دارد. این گوشی را باید اولین دستگاه مجهز به دوربین موبایل دارای توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن خطاب کنیم. اما سنسور S5K2L3 که در بخش تولید رسانه‌های نیمه هادی سامسونگ ساخته می‌شود، مدلی توسعه یافته از سنسور S5K2L2 است که سال گذشته شاهد به کار رفتن آن در گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 بودیم.

در S5K2L3 شاهد به کار رفتن حافظه اختصاصی برای فراهم شدن امکان فیلم برداری با نرخ فریمی بالا و همچنین ثبت تصاویر فاقد نویز در شرایط نوری نامناسب هستیم. در IMX345 نیز ساختار مشابهی پیاده شده است، به همین دلیل انتظار داریم کیفیت تصاویر ثبت شده توسط هر دو سنسور یکسان باشد.

سنسور دوربین گلکسی اس 9

بر اساس سنسور دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نمی‌توان به وجود سنسورهای مختلف در دوربین سلفی نسخه‌های گوناگون آن‌ها پی برد، اما با در نظر گرفتن وضعیت در پرچمداران سری S سال 2017 احتمال آن زیاد است. برای خریداران نوع سنسور نباید اهمیت زیادی داشته باشد، چرا که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن‌ها کاملا مشابه است.

سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، اگرچه به عنوان یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان قطعات برای سایر گوشی‌سازان نیز به شمار می‌رود، اما در تامین برخی بخش‌های پرچمداران خود گهگاه با مشکل مواجه می‌شود. پرچمداران سری S جزو پرفروش‌ترین گوشی های بازار بوده و تامین برخی قطعه‌ها برای میلیون‌ها دستگاه، نیاز به کمک گرفتن از شرکت‌های بزرگی همچون سونی را مطرح می‌کند.

در هر صورت اگر به تشخیص سنسور دوربین گلکسی اس 9 و یا گلکسی اس 9 پلاس خود مصمم هستید، از اپلیکیشن AIDA64 استفاده کنید. با استفاده از آن به ریز جزییات دوربین دستگاه اعم از نوع سنسور آن پی خواهید برد.