ارز دیجیتالی گرام

ارز دیجیتالی گرام به رقیبی جدی برای بیت کوین تبدیل می‌شود

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک می‌گوید ارز دیجیتالی گرام به رقیبی جدی برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده تبدیل خواهد شد. ارز Gram به زودی توسط تلگرام عرضه می‌شود.

سهیل شهیدی، کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به عرضه ارز دیجیتالی گرام توسط تلگرام در آینده نزدیک گفت این ارز دیجیتالی به رقیبی جدی برای بیت کوین تبدیل خواهد شد. شهیدی در مورد کاهش قیمت برخی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین گفت این کاهش قیمت مقطعی بوده و طبق روال سال‌های گذشته، امری قابل انتظار است، اما این کاهش قیمت به زودی متوقف و از ماه‌های خرداد و تیر و نیمه دوم سال مجددا شاهد رشد قیمت ارزهای دیجیتالی خواهیم بود.

به گفته این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک، ارز دیجیتالی گرام که توسط تلگرام صادر خواهد شد، یکی از اصلی‌ترین رقبای بیت کوین در آینده است. اگر تلگرام به عنوان یک شبکه پیام رسان بخواهد وارد حوزه ارزهای دیجیتال شود، احتمال موفقیت بسیار زیادی دارد، چون این شبکه پیام رسان در حال حاضر حدود 200 میلیون کاربر دارد و در برابر 50 میلیون نفری که از ارزهای دیجیتالی فعلی استفاده می‌کنند، عدد بسیار بزرگتری است.

کج‌فهمی در مورد ارز دیجیتالی گرام

وی در خصوص مقاومت‌ها در داخل کشور در برابر ارز تلگرام گفت:

در این زمینه به نظر می‌رسد کج‌فهمی‌هایی وجود دارد. برخی افراد فکر می‌کنند برای خرید و فروش ارز دیجیتالی گرام باید مدارک هویتی به تلگرام ارائه شود، اما این‌گونه نیست و این مدارک هویتی تنها باید برای خرید سهام ارائه شود. در واقع تلگرام ایران را برای خرید سهام خود تحریم کرده است و نه استفاده از ارزهای دیجیتال. برخی فکر می‌کنند تلگرام با این کار خود به منافع اقتصادی کشور ضربه می‌زند، در صورتی که این امر چه بسا بتواند برای کشور ارزآوری هم داشته باشد. در این بستر می‌توان خدمات ایجاد شده را حتی به کاربران خارجی نیز عرضه کرد.

لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده مانند بیت کوین، ریپل و مونرو باید توسط سیستم‌های رایانه‌ای و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته استخراج یا ماینینگ شود. بسیاری از غول‌های تکنولوژی دنیا، امکان ارسال و انتقال پول با استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان و پلتفرم‌های خود را فراهم کرده‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای دیجیتالی مربوطه را استخراج کرده و اقدام به کسب درآمد و سودآوری کنند.

ارز دیجیتالی گرام

بیت کوین، پردازش مبادلات مالی بر بستر تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) یا زنجیره بلوکی و مبتنی بر رمزنگاری است. با استفاده از این فناوری، یک پول مجازی به وجود آمد که در فضای اینترنتی قابل استفاده و انتقال است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به بانک‌ها، مبادلات مالی خود را انجام دهند و ناشناس هم باقی بمانند.

پیام رسان تلگرام نیز از مدتی پیش اعلام کرد که می‌خواهد به جمع پلتفرم‌های استخراج ارزهای دیجیتالی بپیوندد و ارز دیجیتالی گرام (Gram) را عرضه کند. این پلتفرم توسعه یافته‌ی تلگرام، حتی استفاده از این ارز دیجیتالی رمزنگاری شده را در سایر پیام رسان‌ها نیز فراهم می‌کند.