نسخه جدید watchOS

نسخه جدید watchOS از اپلیکیشن‌های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد

نسخه جدید watchOS از اپلیکیشن‌های قدیمی و متعلق به watchOS 1 پشتیبانی نخواهد کرد. اما آیا این به معنی عدم امکان اجرای این دسته از نرم افزارها بعد از دریافت نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ است؟

در اولین نسخه بتای watchOS 4.3.1 یک پیغام هشداردهنده به کاربران داده می‌شود. بر اساس آن، اپلیکیشن‌های قدیمی بعد از عرضه نسخه جدید این سیستم عامل دیگر پشتیبانی نخواهند شد. طبق این پیام همچنین یک پیشنهاد به توسعه‌دهندگان داده شده و از آن‌ها درخواست می‌شود برای افزایش انطباق‌پذیری، اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

این پیام زمانی نمایش داده می‌شود که کاربر، اپلیکیشن‌‌های متعلق به سیستم عامل watchOS 1 را باز می‌کند. در حال حاضر بعد از لمس دکمه OK می‌توان نرم افزار را به راحتی و به صورت عادی اجرا کرد، پس بعد از دریافت نسخه جدید watchOS با وجود توقف پشتیبانی، امکان اجرای این دسته از اپلیکیشن‌های قدیمی سلب نخواهد شد.

هشدار watchOS 4.3.1

اپل در آخرین ماه سال 2017 اعلام کرد در سال آینده میلادی، دیگر اپلیکیشن‌های متعلق به watchOS 1 را قبول نمی‌کند، به همین دلیل در ادامه از توسعه‌دهندگان خواست از بسته توسعه نرم افزار watchOS 2 برای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. این موضوع مربوط به برنامه‌های قدیمی است، چرا که اپلیکیشن‌های جدید باید با استفاده از بسته توسعه نرم افزار watchOS 4 و یا نسخه‌های جدیدتر ایجاد شوند.

عرضه نسخه جدید watchOS

اگرچه هنوز زمان دقیقی درباره توقف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های نسخه اول watchOS اعلام نشده است، اما طبق پیش بینی‌ها، این اتفاق بعد از عرضه نسخه پنجم رخ خواهد داد. بیلد جدید سیستم عامل اپل واچ در WWDC 2018 معرفی خواهد شد، رویدادی که امسال بین روزهای چهارم تا هشتم ژوئن (چهاردهم تا هجدهم) برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پشتیبانی نکردن واقعا خیلی زشته