واچ او اس 4

واچ او اس 4 (Apple WatchOS 4) با امکانات جدید معرفی شد

واچ او اس 4 (4 WatchOS) سیستم عامل اختصاصی اپل برای ساعت‌های هوشمند است که امشب با امکانات جدیدی معرفی شد.

متاسفانه در نسخه چهارم سیستم عامل مخصوص اپل برای اسمارت واچ‌ها شاهد تغییر و تحول بزرگی نیستیم و می‌توان امکانات جدید را به واچ فیس های جدید، برنامه ثبت فعالیت‌های ورزشی و برنامه موسیقی اپل (Apple Music) محدود دانست.

واچ فیس‌های جدید

طراحان کوپرتینویی ظاهر جدیدی برای اپل واچ موسوم به «سیری فیس» (Siri face) طراحی کرده اند که براساس موقعیت جغرافیایی کاربر و برنامه‌ریزی‌های او، اطلاعاتی موردنیاز و کاربردی نمایش می‌دهد. همچنین واچ فیس کلیدوسکوپ (Kaleidoscope Watch face) نیز نمای جدید اپل واچ‌ها خواهد بود که محوریت آن بر روی منظره‌های طبیعی بوده و اطلاعات بسیار کمتری نسبت به واچ فیس سیری نشان می‌دهد.

واچ او اس 4

واچ فیس‌های متنوعی برای واچ او اس 4 در نظر گرفته شده است

دیگر واچ فیسی که اپل برای ساعت‌های هوشمندش تدارک دیده با الهام از شخصیت‌های کارتونی «داستان اسباب بازی» طراحی شده‌اند و کاراکترهای «وودی» و «باز لایت یر» در آن حضور خواهند داشت؛ مشابه آنچه در واچ فیس میکی ماوس دیده بودیم.

اپلیکیشن ثبت فعالیت‌های ورزشی 

برنامه فعالیت‌ها (Activity) نیز در واچ اوا اس 4 تغییراتی به خود دیده و اینک براساس تاریخچه فعالیت‌های ورزشی ثبت شده، پیشنهادهایی به کاربر می‌دهد. نسخه جدید این برنامه عملکردی هوشمندانه‌تر و سریع‌تر دارد و حالا دقیقا از لحظه شروع فعالیت، آن‌ها را ثبت می‌کند. اپلیکیشن فعالیت‌ها به لطف الگوریتم جدید اپل کارکرد بهتری دارد و تفاوت بین حرکت عادی و راه رفتن را با دقت بیشتری تشخیص می‌دهد.

واچ او اس 4

امکانات جدید اپلیکیشن فعالیت‌ها به اینجا محدود نمی‌شود و حالا می‌توان اطلاعات مربوط به میزان فعالیت‌های ورزشی را با سایر دستگاه‌های ورزشی (مثل تردمیل) به اشتراک گذاشت و سینک کرد. انتقال اطلاعات به واسطه چیپ NFC تعبیه شده درون ساعت انجام می‌شود و نیازی به اتصال اینترنت نخواهد داشت.

اپل موزیک

اپلیکیشن اپل موزیک در واچ او اس 4 دسترسی به آلبوم موسیقی را آسان‌تر می‌کند. همچنین به تازگی با برنامه فعالیت‌ها ادغام شده و هنگامی که فعالیت ورزشی جدیدی را شروع می‌کنید، به صورت خودکار پلی لیست مربوط به فعالیت‌های ورزشی شما پخش خواهد شد.

واچ او اس 4

واچ او اس جدید از امروز برای توسعه‌دهندگان و حداکثر تا پایان سال جاری میلادی در دسترس کاربران عادی قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*