فیسبوک

یوتیوب، توییتر و ردیت بعد از فیسبوک باید آماده پاسخ‌گویی باشند

یکی از متخصصان حوزه امنیت معتقد است بعد از فیسبوک و حضور مارک زاکربرگ در کنگره سنا، یوتیوب، توییتر و ردیت نیز باید خود را برای پاسخ‌گویی و قوانین جدید آماده کنند.

موسس و مدیر ارشد اجرایی فیسبوک، مارک زاکربرگ، بابت اتفاقات اخیر مرتبط با این شبکه اجتماعی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مقابل مسئولان ایستاد و به سوالات آنها پاسخ داد. رسانه‌ها در این‌باره گزارش‌های مختلفی منتشر کردند، ولی اگر ما بخواهیم از میان این گزارش‌ها تنها به یک چیز اشاره کنیم، این است: کنگره هیچ سر نخی در رابطه با اینکه فناوری چگونه عمل می‌کند، ندارد. البته تمام افرادی که مشغول پرسش از زاکربرگ بودند با فناوری بیگانه نیستند، اما سوال یکی از قانون‌گذاران زمانی که زاکربرگ در حال تایید رایگان بودن فیسبوک بود، توجه ما را به خود جلب کرد. او گفت «اگر فیسبوک رایگان است، پس شما چگونه درآمدزایی می‌کنید؟» زاکربرگ نیز با حفظ خویشتن‌داری و حرکت چشم، به آرامی توضیح داد که فیسبوک تبلیغات می‌فروشد.

با توجه به اطلاعات پایین قانون‌گذاران آمریکایی در رابطه با فناوری، لازم است آنها پیش از شروع طرح این سوالات برای مدیران دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه، اطلاعات بیشتری در رابطه با موضوع مورد نظر کسب کنند. “Raj Goel”، مدیر ارشد فناوری “Brainlink International” می‌گوید یوتیوب، توییتر و شاید ردیت، کمپانی‌های بعدی هستند که باید برای تنظیم قوانین، خود را برای پاسخگویی به قانون‌گذاران آماده کنند. این متخصص امنیت سایبری می‌گوید همانند فیسبوک، گوگل نیز در استخراج و نمایه‌سازی اطلاعات مقصر است. علاوه بر این، وی با تاکید می‌گوید «یوتیوب به صورت بسیار بسیار فعالانه برای پویش‌های سیاسی، پویش‌هایی به منظور انتشار اطلاعات ساختگی و همین‌طور کلاهبرداری از هنرمندان مورد استفاده قرار گرفته است.»

مدیر ارشد برین لینک اعلام کرد همانند یوتیوب، توییتر هم پر از کاربرانی است که در حال انتشار اطلاعات نادرست هستند. او می‌گوید این کمپانی‌ها از حذف کردن حساب‌های کاربری می‌ترسند چرا که ممکن است واکنشی احساسی و سریع را از سرمایه‌گذاران دریافت کنند. اگر توییتر 50 میلیون حساب کاربری را مسدود کند، آن‌گاه ارزش سهام آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

فیسبوک

فیسبوک و توییتر زیر آتش هستند!

در پایان، بسیاری در انتظار تصویب قوانین جدید برای شرکت‌هایی هستند که اطلاعات را از کاربران جمع‌آوری می‌کنند. “Dan Wang”، یک تحلیل‌گر در “Gavekal Research”، تصویب قوانین بیشتر برای فیسبوک و گوگل را اجتناب ناپذیر می‌داند. پروفسور “Vasant Dhar” از دانشگاه نیویورک که دانشمند داده‌هاست، می‌گوید فیسبوک و توییتر «زیر آتش» هستند. “Sri Ambati”، مدیر ارشد اجرایی H2O.ai گفت بیشتر از فیسبوک، شرکت‌های گوگل، آمازون و توییتر بخشی از مشکل هستند. آنها در جستجو، تجارت آنلاین و ارتباطات یک انحصار ایجاد کرده‌اند، اما در رابطه با داده‌ها محتاط نبوده‌اند. ظهور کمپانی‌های جدید و قدرتمند سبب اصرار برای تنظیم و تعیین مقررات برای آنها می‌شود.

در رابطه با شهادت زاکربرگ که اوایل هفته گذشته اتفاق افتاد، “Goel” نمره -B را به عملکرد این مدیر ارشد طی آن دو روز و نمره -D را به صداقت و شفافیت او می‌دهد:

او دائما می‌گفت کاربران کنترل اطلاعات خود را دارند.

نه ندارند. سعی کنید حساب کاربری خود را از فیسبوک پاک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. یوتیب که شبکه اجتماعی نیست

  2. اصلا ماهیت شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان همین هست
    چون اکثر خدمات شون رایگان هست، مدل و برنامه بازاریابی خوب و قوی ای ندارن و هزینه هاشون بالاست با دولت ها و سازمان های جاسوسی همکاری می کنن و مدیر عامل تلگرام هم مزخرف می گه که این کار رو نمی کنه

    • آها اینا رو نگفتم
      الان الکی جو فیسبوک و .. افتاده و رو اینا قفل شده. همشون لِنگِه هم هست. هرچند که این اخبارهای فیسبوک اصلا الان بدرد ما ایرانی ها هم نمی خوره و جای نگرانی برای ما نیست چون اصلا ماها ازش استفاده نمی کنیم! به هر جهت فکر نکنین فیس بوک بده و بقیه خوبن. همشون یه آشغالن و از همین روش ها درآمد کسب می کنن. پس یا استفاده کنین، یا جمع کنین زر نزنین!!!

  3. فیسبوک پس کارش تمومه

  4. یویوب و توییتر که اوکین

  5. البته یوتیوب کمپانی نیست
    یه سرویس متعلق به گوگل هست
    ولی در مورد اینا باید بگم جو گرفتتشون
    حالا چون فیسبوک یه کاری کرده بقیه هم باید جواب بدن ؟؟
    یاد معاون مدارس میفتم که وقتی یک نفر گوشی میاورد همه رو از دم میگشتن.