گوشی ناچ استایل

هواوی می‌توانست قبل اپل از گوشی ناچ استایل معرفی کند!

هواوی قادر بود قبل از رونمایی آیفون ایکس توسط اپل، یک گوشی ناچ استایل معرفی کند، اما محتاطانه عمل کرد. این شرکت توانست به لطف هواوی پی 20 نظر کاربران به ناچ را تغییر بدهد، اما همچنان اپل به عنوان اولین ارائه‌کننده ایده شناخته می‌شود.

در سال 2017، استفاده از دوربین دوگانه و طراحی بدون حاشیه اصلی‌ترین ترفندهای دنیای موبایل بودند، اما امسال، قرارگیری یک بریدگی بالای نمایشگر که خود به بهبود طراحی بدون حاشیه کمک می‌کند، اصلی‌ترین ترفندی است که گوشی‌سازان به دنبال آن هستند. بنای این سبک طراحی را گوشی اسنشال فون گذاشت، اما محبوبیت بیش از اندازه گوشی های ناچ استایل مدیون آیفون ایکس اپل است.

بعد از رونمایی این گوشی، شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی زیادی به ساخت دستگاه‌های دارای بریدگی بالای نمایشگر روی آوردند که شامل سومین شرکت بزرگ سازنده گوشی هوشمند، هواوی، نیز می‌شود. اما بر اساس اخبار جدید، اولین گوشی ناچ استایل می‌توانست زودتر از آیفون 10 معرفی شود که در این صورت اکنون این شرکت چینی را الهام‌بخش طراحی ناچ استایل خطاب می‌کردیم.

گوشی ناچ استایل

ایده اولین گوشی ناچ استایل هواوی

رییس بخش موبایل هواوی در یک گفتگو، صحبت‌هایی درباره طراحی ناچ استایل هواوی پی 20 پرو به میان آورد. وی مدعی شد شرکت هواوی، طرح مفهومی یک گوشی دارای چنین ویژگی را سه الی چهار سال قبل در ذهن داشت، اما تصمیم گرفت محتاطانه عمل کند. به همین دلیل از عرضه یک گوشی فاقد حاشیه‌های بالایی نمایشگر که سنسورهای مورد نیاز آن بر روی یک بخش زائد در قسمت میانی بالای صفحه نمایش قرار گرفته‌اند خودداری کرد.

وی عقیده دارد در آن زمان، با ارائه یک گوشی ناچ استایل ، طراحی متقارن گوشی هوشمند که شدیدا مورد توجه شرکت‌های چینی است از بین می‌رفت. به عبارت دیگر، در زمانی که هواوی برای نخستین مرتبه به ایده استفاده از بریدگی بالای نمایشگر رسید، بازار در شرایطی نبود که آن را پذیرا باشد، به همین دلیل تا زمان طراحی هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو از آن استفاده نکرد. این مدیر مدعی شد حتی رنگ خاص و متغیر پنل پشتی هواوی پی 20 پرو حاصل یک اتفاق و ایده جدید نبوده است.

گوشی ناچ استایل

با این حال، شرکتی که توانسته برای نخستین مرتبه چنین ایده‌ای را پیاده‌سازی کند، اهمیت بیشتری دارد. حتی اگر هواوی داشتن چنین ایده‌ای را چند سال قبل به صورت عمومی اعلام می‌کرد، همچنان همه اپل را به عنوان الهام‌بخش طراحی ناچ استایل می‌شناختند. البته بعید نیست اپل نیز به نوعی از ساختار بدنه اسنشال فون الگوبرداری کرده باشد، چرا که پایه‌ریز این سبک از طراحی، اولین گوشی شرکت اسنشال محسوب می‌شود.

اسنشال فون